|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu är det säker inte många som säger annat än det jag själv säger, men det vore kul att höra om vad ni säger. Ta t ex. 535iA säger ni "Femhundratrettiofem i a" eller "fem-trettiofem i a". Eller kanske rent av en annan variant? Samma med E39, är det "E trettionio" eller "E tre nio". Bara lite trams kanske, men som sagt, kul att höra vad ni andra säger. :-) /Hammar | |
Kowalski |
femtjufem, femförtio osv Etrettionio etc. Följdfråga: Vad säger man i ex. "hemlandet" Tyskland? Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
säger tresexton, femtjugofem, sextrettifem osv om modellerna säger E trettisex, E tjugofyra, E-tolv osv om karossbeteckningar brukar aldrig säga enkelt i utan ingår det t.ex. i CSI säger jag ut det "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| jeg har en trefemogtjue e seksogtredve :) 325 E36 | |
|
525 = Femtjugofem, såklart: Så har BMW alltid kallat det själva! I Tyskland är det på samma sätt, fünf-fünf-und-zwanzig. 2002: tvåtusentvå 2500: tvåtusenfemhundra E39: E-trettionio Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
328 tretjugoåtta ! E39 e-trettionio ! // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Än så länge håller alla samma uttal som jag. Anledningen till att jag frågar är att jag tittade på James Bond i helgen där de har en 750 tror jag det var och då sa de BMW Sevenhundred and fifty, om jag inte minns fel. Så är det bara i Sverige vi säger fentjugofem osv? /Hammar |
|
|
I mitt fall säger jag zätatre och sniktjugo ;) ///Masten ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :) |
|
| Hammar: Som du säkert sett av tidigare inlägg så är det inte bara svenskarna som kör på "femtjugofem"-modellen utan även norrmän och tyskar. Tror snarare att det bara är britterna som ska vara annorlunda, men som bekant finns det en anledning att Gud satte dom på en egen ö... :-) | |
|
femfötti säger jag som "hamsta" bo ;) /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
| Sjufurtti | |
|
3.0 (E3) blir ju givetvis trenolla i dagligt tal.. E9 bilr därmed trenoll CSI :-) mvh Johan. |
|
|
Ett klart fall av lite halvnödvändigt vetande här märker jag men så värst konsekventa är vi inte här i svedala ändå. Alla har förmodligen sett och kört nån av våra svenska 740/850/245/940/343 osv. Alla uttalar säkert likadant, men på förstlingen då, som kom -67. Låt höra nu! FP |
|
|
Z3M Coupé - sätatre emkupee 750 - sjufemti M5 3,6 - ämfämtrekommasex Typ :) |
|
|
folke: hundrafurttifyra ;-) Oskar: emfemma ! // Lazze Länk |
|
|
316 = [moped] 318 = [slöfock] etc.... humorn är låg nu på småtimmarna... :-) 525i = femtjugofem-i om jag pratar med en bmw kompis brukar det mer bli [E-trettiofyra M-femtio B-tjugofem] 2002 = tvåtusentvå, men brukar säga [nolltvå två komma noll] eller [nolltvå M10B20] eller nolltvå te ii ii osv... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
| folke: ettförtiserien, kör själv ettförtitvåa och sjuförti : ) | |
| traeesjoggiåtta-i-toooorinng. | |
|
En sjua, E trettiåtta, sjuförti, sjutrefemman, sjutjuuåttan.. Ny bild 19 Nov- Länk |
|
|
emm råudstäär |
|
| Treartoniess. Eller helt enkelt iessen. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.