|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
wiseguy |
eh, jag är nog lite förvirrad just nu, funderar på att skaffa en M5 E39, finns inte dessa i Steptronic eller automatlåda över huvud taget... i så fall måste dessa vara väldigt sällsynta, har jag rätt eller fel? |
| Någon M5 e39 med automat har aldrig byggts. | |
| Ingen M5:a har någonsin byggts med automatlåda, steptronic eller vad man vill kalla det. Tack och lov. ;) | |
|
Ingen M modell någonsin har väl haft automat... Eller kunde man få i 850CSI? Tur är det! Tycker synd om t.ex Audi RS6 när man ser en automatare... Hur sportigt är det? Dock vill jag ha Automat i 520'an, men inte i en sportig bil. |
|
| SMGII är väl rätt så nära automat... | |
| M3 e36 fanns ju med automat i USA, fast å andra sidan hade den väl bara 240 hk också så den kanske inte räknas? | |
|
wiseguy: Kolla in en Alpina istället om du måste ha automat. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Hade M5:an funnits med automat hade jag troligtvis kört en sådan istället. Automatlåda är en lyx jag knappt kan tänka mig att leva utan... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Moa så kommer du att köpa nya E60M5 som troligtviss kommer att finnas med SMGII:)) |
|
|
Förutsatt att jag har råd så kan jag mycket väl tänka mig det. Men det har jag nog inte, kanske en begagnad om några år? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
wiseguy |
helvete så jävla synd alltså, blir väl en S8 då.. |
|
Just det här är ett "problem" med BMW's M-modeller. De tappar en hel del kunder till Mercedes AMG och Audi's S/RS bilar pga av att många ser det som ett krav att bilen ska ha automat. Speciellt M5 där ägarna oftast tillhör ett lite "äldre" kundklientel. Men BMW Alpina finns ju till för just dessa kunder...... |
|
| Såg en M5 E39 förra sommaren när jag var på Nürburgring som BMW testade som hade SMG II! Var rätt förvånad när jag tittade in i den...........testades bland annat mot E60 M5. | |
| Bör väl komma med SMG III och inte II? | |
| Kanske inte eftersom det var en E39... | |
| Jag syftar in på E39 utan E60, de E39 M5or som har SMG bör ha en beta version av SMG III. Vanliga e39 m5or fanns som sagt aldrig med något annat än manuell låda. | |
|
Ja, precis, därför tänkte jag att kanske det satt en II i en E39 som testas.... E60 har ju helt klart III |
|
|
Jeppe, Varför inte en Alpina för din del? :) MatroxMGA, Antar att det var dina bilder som fanns till beskådan i ett av höstens nummer av TV, med andra ord? Lyckost! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Vill bara hålla med Beppo. Stort misstag att inte M bilarna kan fås med automat enligt mig. Sedan att folk tycker att M bilar inte bör ha det pga körglädje osv. är bara onödigt snack. Vill man ha automat så vill man, desamma gäller manuell. Alla har olika smak. Ny bild 19 Nov- Länk |
|
|
Kalle: Jag är faktiskt mycket sugen på en B10 Biturbo, men har inte hittat rätt läge än... Dyker rätt bil upp vid rätt tillfälle så är det köpt! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag tycker att det är helt rätt att man inte kan få M-modeller i automat, det är bl a därför jag gillar BMW och vad de står för. Då menar jag alltså principen att BMW håller fast vid sina grundläggande ideal. Tycker nästan det är jämställt med bakhjulsdrift, raka sexor, 50 - 50 viktfördelning etc. BMW anser att en bil som t ex M5 skall köras aktivt och då erbjuder man inga andra alternativ - respekt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.