|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle vilja ha lite rätsida ang alla olika M-paket som finns till 3-serien E-46 Vissa säger att dom har M-paket på sina 3-serie bilar, och då har dom för de mesta de M-paket som M-68 fälgarna ingår på, (jag tror att fälgarna heter så), och på de M-paketet så är frontspoilern rak under dimljusen, alltså spoilern är rak från höger till vänser. Men sen finns det ett M-paket, som frontspoilern går ner några centimeter under dimljusen, som jag tycker ser mycket bättre ut... Sen finns de väl oxå ett paket som är ganska ovanligt vad jag förstå, som heter Club Sport! Jag är bara intresserad av de paket som finns till BMW-E46 från årsmodell 00 och uppåt Skulle vara tacksam för att få rätsida i alla dessa paket! Mvh/ Peter | |
|
Okej, Utredning i aerodynamik pakets träsket. M-Aeropak I : Länk M-Aeropak II : Länk M68 fälgen har gått att beställa separat sen den kom, titta tex på min 330. De finns ytterligare ett aerodynamik paket som inte är m reaterat. Detta ser olika ut på sedan och coupe samt är väldigt ovanligt. Båda ovanstående aeropak passar din bil. De finns inget specifikt clubsport pak. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
ok,l en första utvikning i detta ämne. det finns två m-sportpaket. Msport I och Msport II och jag TROR att enda skillnaden är i utförandet på ramspoilern. där II är nyare och i mina ögon "aggresivare" med lite ovala dimljus och "delad" framspoiler. Msport I är inte delad på samm asätt och har rundare dimljus för att enkelt skilja dem åt. i utrustning ingår: m68 fälgar 17 tum olika dimension fram samt bak sportchassi framspoiler med dimljus liten bakspoiler sidokjolar svarta lister runt sidorutorna Antracitfärgat innertak läderklädd växelspak, msport ratt läder instegslist med m-sport emblem sportstolar i alcantara och tyg. + en massa till som säkert står på bmw´s hemsida om man orkar gå dit och kolla. /Jonas |
|
|
Jäkligt fin den där silvriga med MpktII...;–) Länk |
|
|
JoAx Du pratar o M-Sport 1 och 2, när kom den aggresivare frontspoilern, eller fanns den när den snällare frontspoilern fanns eller ersatt M-Sport 2, M-Sport 1. Jag TROR nämligen att den aggresivare frontspoilern inte fanns tex 00-01 eller har jag fel? Tacksam för svar Peter |
|
|
Ufo: Jag misstänkte att du skulle gilla den :) M-Aeropak II kom 01. M-Aeropak I kom tillsammans med E46 98-99. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
chrille70 |
M-paket I heter "M aerodynamikpaket" i utrustningslistan och innehåller anbart aerodynamikkomonenterna (d.v.s. frontspoiler, bakre stötfångare och sidotrösklar) från 2000-2001 års M-sportpaket. Pris 4 100 kr. Bild: Länk I och med faceliften i oktober-01 kom ett uppgraderat M-sportpaket (M-sportpaket II) med en lite aggressivare, M3-inspirerad design av aerodynamikpaketet. M-sportpaket II innehåller förutom detta även 17" aluf "M Dubbeleker 68", sportchassi, antracit innertak, sportstolar medtyg/alcantara, interiörlister av aluminium m m. Pris 34 300 kr. Bild: Länk MVH Chrille |
|
Kom inte M-sportpaket II först med 02-orna?! ufo: Är det det fulla M-Sportpaket II du har? Tycker inte det ser ut som du har läppen på luckan bak?! |
|
|
Gilo Raff: ska läppen egentligen ingå i Mpkt II? Men visst har du rätt...på de bilderna har jag inte läppen, har för ca 3 veckor sedan fått på den i samband med Insp1. Passade även på att skaffa aluknopp, aluhandtag och alupedaler, samt dryckeshållare/myntfack. Ska försöka ordna nya bilder... Länk |
|
| Hutz1975: Det finns väldigt få bilar som du vill ha med M-paketet eftersom det inte är så vanligt på 316i. Tack och lov är det i ditt fall lättare att få tag på ögonlock, neonljus och fast and the furiousvinge. ;-) | |
|
ufo: Japp, läppen ingår i M-Sportpaketet. Kolla bilder på min bil i galleriet. Möjligtvis gäller det enbart för coupen!? Är din bil import, eller har du eftermonterat delar? Det känns nämligen inte riktigt som det stämmer... ;) M-speglarna är ju extra/eftermonterat då de inte ingår i något paket. |
|
|
svar till hutz1975: jag är ingen kung på detta men som jag har förstått det så byttes ersatte msport2 msport 1, och det fanns nog inte 00, osäker näör den ersatte msport1 och clubsport pkt är som sagt en tredje, samma framspoiler + lite kolfiber längst ner annan färg på inredning, tror den är röd/blå trådar i stolarna samt en annan typ av fälg, stjärneker ## elelr liknande. huruvida läppen ingår eller inte så sitter det en på min ci i.a.f tror att den var med på sedanan med. /Jonas |
|
|
Gilo: ...yes box, min är importerad, med Mpkt och speglarna på... Så förutom speglarna och fälgarna...så ser min ut som din...;–) Länk |
|
|
ufo: Japp, det ska nog stämma. Ser nu också att du har de svarta listorna runt rutorna, vilka ingår i M-sportpaketet (och inte i aerodynamikpaketet). Har du motsvarande interiör som M-sportpaketet också? Dvs, tyg/mocka-stolar, M-ratten, svarta aluminiumlister, etc.? Skulle vara intressant att veta vad M-sportpaketet ala Tyskland innehåller. |
|
|
Nix. Jag har halvskinn (antracit/svart), vanlig ratt (tyvärr, var dock lite sugen på M-ratten, den kostar ca 4000:-, så jag funderar...), "svarta alulister"?...hmm, jag aluinredning (silver alltså)... Länk |
|
|
Jag har en 330 tillverkad 0102. Jag har M-paketet med den mindre agressiva frontspoilern. Som jag ser det är detta det enda som skiljer mellan dessa paket. Jag har inte heller den lilla läppen på bakluckan. Tror den kom till sedan iom facelift. Ufo! Vad betalade du för läppen inkl lack? |
|
| Blider--> Länk | |
|
Player: för det första...på dina bilder ser det ut som om bilen finns hos Paulssons Bil i Helsingborg...stämmer det? ...och för det andra: har för mig att läppen kostade ca 1700:- inkl lack. Som du ser i ett av mina inlägg här ovanför, så skaffade jag en del grejor samtidigt som Insp1:an, så jag är inte helt säker på vad var och en av grejorna kostade... Länk |
|
| Det stämmer. Köpte bilen där för två månader sedan. | |
| Det stämmer. Köpte bilen där för två månader sedan. | |
|
ufo: Svarta aluminiumlister är det som BMW kallar Alu Black cube. Se exv. Länk Har du inte känt på en M-ratt tycker jag du ska åka och göra det. Så oerhört mycket skönare; något mindre diameter och mycket tjockare att hålla i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.