AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.595

En mindre M-coupé

Sida 2 av 3
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Intrycken jag fick av SMGII:an var lite blandade... Mestadels positiva dock såklart. Jag instämmer trots det med ovanstående, jag tvivlar på att man kan hitta en roligare bil. M Coupén är fullkomligt hysterisk. Kompromisslös med 2 säten, mycket effekt och inget "tjaffs" som ACC och färddatorer (hmmm ska jag säga som har navi i min haha). Ratt, spak och pedaler, åsså brakar det av. I förhållandevis låga farter och ett bra däckkonto är den oslagbar. Ska man upp i M3 och framförallt M5 hastigheter bör man styva upp dom, för det gungar friskt om paddan i +200.
H&
126
H&M
645ci -04
Z3c 4 ever!: Tyvärr säljer inga delar från den, köparen vill ha en komplett bil enligt de specifikationer som min far har givit honom.

Svebba: Inge bytlåna här inte =), min far saknar redan sin bil så jag måste köpa en egen vill inte köra super tysken eller elaka italienaren i snö (farligt)

Jag har varit runt lite och spanat efter bilar och fått upp ögonen för en suburban (jag vet inte en BMW men det blir nog en ny 6- serie, men behöver en bil tills dess) som jag nog tänkte lämna in till RINDAB för höjning, fettare däck, grillgaurd, många x-ljus IPF. Kan nog bli härligt som fjäll åkar bil =)

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
hehe nähä, ja var ju bara tvungen att fråga ,)

skaru ha en fjäll åkar bil då skaru ju köpa en 330xi :D

//Svebba
BMW Z Power
H&M : 6 serien finns redan till salu så du behöver ine vänta. såg en i Vasastan igår. Riktigt ögongodis

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Z3c: Det var nog en pressbil du såg, 6-serien har nämligen inte premiär förrän i början på nästa år! Gudomligt snygg dock :)

///Masten

ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :)
Zafiro
"Buyers ordering a car now will have to wait until 2005. Nearly all the first year's 6 Series allocation of 1,700 have been sold, some four months before deliveries start in spring 2004."
Zafiro: det lär bli samma historia som med Z4an. folk köper optioner för att sedan sälja dyrare . I UK har detta till och med polisanmälts vid lanseringen av Z4 och några BMW handlare vägrade att sälja bilen vid mistanke om sånt...

____

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Varför inte en Lincoln Navigator istället? Då snackar vi feeet bil!

//Thorssa
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det var på order av BMW UK (att inte sälja vid misstanke om försäljning av kontrakt). Det gick så långt att säljare själva inte fick köpa sig en bil pga detta. Helt sjukt egentligen. Men vill man vara först får man väl lägga plånboken på bordet :)
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
YO!!! perhaps skulle du be pappsen att skicka dig på en avancerad vinterförarutbildning.. ;-)

Hellre snygg än rik
H&M:
om du nu ändå tittar runt på 4-hjulsalternativ, kan du inte gå back to basics?
En svart Landrover Defender 110:a med extraljus, båge och lite sköna ballongdäck är inte dumt. Dessutom känns det ju alltid hedervärt att köpa originalet, och dessutom slippa chevy- kvalitet. Finns ju dessutom en Defender 130, med pick-up där bak, två säten och skönt kapell över pick-upen.. Har varit och spanat lite själv på en sådan som vinterbil, de är inte helt dumma faktiskt..

Om jag inte minns fel finns en skottsäker ordentligt uppkittad mörk- grön defender 110 till salu i stockholm. Kanske värd en titt?

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
H&
126
H&M
645ci -04
mbolo,
Jag har kört defender rätt så mycket och de är hur balla som helst, men komforten är bättre för långresan i en cheva. Kan hålla med om att kvaliten är kass, men har du sett den suburban som brukar/brukade stå utanför laroy =) vit hög som f..n, stora däck och mycket ljus i fronten =))))) VILL HA

Krokodil,
Om man är Rik och ful så kan man operera sig så att man blir rik och snygg ;) Skämt å sido, har du några förslag på några bra förarutbildningar både för vinter och sommar körning sånt är kul.

//Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Johan,

Beklagar förlusten av Coupén. Tur dock att du klarade dig själv. Förstår faktiskt att du vill ha en monstertruck-stukad Suburban. Det är brutala och coola bilar som inger respekt och är mycket behagliga på långresan. Synd att de känns som vår Citroën AX vad gäller känslan och materialvalen på instrumentpanel:) (viss överdrift). Annars kanske en X3 med sportpaket vore ett alternativ? Finns bilder om du söker i forumet.

Angående förarutbildningar så finns det ett företag som hete Förarutveckling som verkar mycket seriösa. Reportage finns här: Länk Finns både sommar- och vinterutbildningar vad jag förstått. Häftigast måste nog dock vara att ta en förarutbildning på Nürburgring, finns både speciella BMW-fahrertraining och andra trevliga utbildningar där. Inget meskörande. Mer info om detta finner du också om du söker. Annars kan en titt här: Länk kanske vara intressant?

Lycka till med vad för bil det nu än blir!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Köp dig en Surburban själv har jag kört över 20.000mil med min -96a 6,5l diesel det har varit i stort sett bekymmersfria mil.en av dom få bilar jag har haft som är helt gnisselfri i inredningen efter så många mil.och framför allt du får utrymme till tusen.Många har haft problem med lådorna,dom problemen brukar uppstå när man kör med tunga släp och har fel växel ilagt.

Frohe Weinachten und ein gutes neues jahr

----
Länk
och det ska vara sanna BMW fantaster som uttlar sig?
Du H&M, tjacka en X5:a , kör den till norge släng i en kompressorfläkt under motorhuven och du blåser dem flesta Porschar och Ferraris av motorvägen :-)

____

I bland måste storlek/utrymme gå före fanatism.inte bara adolf vill ha lebensraum.X5an är säkert en i mångt och mycket en bättre bil än subban och definitift snyggare och 100ggr roligare att köra men som sagt utrymme.

Länk

------------
Lass dir raten trinke spaten
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Länk

Hellre snygg än rik
Låter lagom kul, Toyota Avensis! Finns nog mkt roligare kurser att hitta. Varför inte åka till Nürburgring till sommaren och köra M3 SMG i 3 dagar. Ska själv anmäla mig.
MatroxMGA: har du mer info om det evenemanget du skrev om på nürburgring? Vore ju kul faktiskt.. Kanske en liten Mcoupé- duett ner till ringen?

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
mbolo: Vore kul med 2 couper ner till ringen. Bankörningen annordnas av BMW M och man kör med M3 SMGII. Ringen är då hyrd och man kör i 3 dagar, allt ordnas av BMW inkl hotell. Maila mig gärna för mer ingående info. Den sägs vara en upplevelse med mkt duktiga instruktörer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.