AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.593

En mindre M-coupé

Sida 1 av 3
H&
126
H&M
645ci -04
Min kära M-Coupé har blivit mindre =( på väg från yxlan och hem så gick det för snabbt i en av alla kurvor, så jag körde av vägen och ner i diket där jag hälsade på hos farbror sten som dels kortade fronten några cm samt gjorde bilen hyfsat sne. Nu måste jag verkligen skynda på mitt nya BMW köp, för vem vill åka krockad bil...Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Ajajaj! Blev du skadad? Sommardäck och halt väglag?

///Masten

ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag beklagar sorgen... Huvudsaken är ju iofs att du är ok... bilar kan man bygga nya...

--------------
Min E30: Länk
Just snyggt Johan. kanske något med fyrhjulsdrift vore lämpligare som nästabil? :) Nä, men hoppas du inte skadats och att du snart hittar en lämplig ersättare till bilen. Inte intresserad av att sälja däck och fälgar kanske? alltid bra med reserv..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
ja eller speglarna?

köp en vinterbil nu då, undra om det finns någon roligare bil än 330xi så här års???

Kör försiktigt! Hoj

//Svebba
BMW Z Power
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hellre frisk och bmwlös än... ja du vet :o)

Tråkigt att höra hoppas allt löser sig.
H&
126
H&M
645ci -04
Hej alla det gick för sakta för att jag skulle bli allvarligt skadad, fick lite blåmärken men inge mer. Synd bara att bilen blev så trasig för jag tyckte om den och hade hoppats att jag kunde använda den tills dess att jag köpt en ny BMW. Fälgarna kommer jag ha kvar tills jag vet vad som kommer inhandlas.

Hellre frisk och bmwlös än....det vete fan ;)

Borde ha satt på vinterdäcken =)

Nu när jag tänker på det: En stol från en M Coupé skulle sitta bra som fåtölj hemma... Hmm, om bilen går till skroten är det bara att försöka vara först till kvarn? :)

///Masten

ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :)
Mr Hamann
Gråter.... :/

Trist!

// Mr Hamann
är bilen helt paj? går det inte att reparera? BMW i Bollmora klarar dem flesta skador gallant. ävwn snea bilar riktar dem så som om dem kom från fabriken...tråkigt om det blir 33 svensksålda M couper kvar bara :-(
...nyfiken på Z8 som du har i signaturen...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

H&
126
H&M
645ci -04
Z3c 4 ever!: Bilen är hyfsat paj men min far har kontaktat nån nisse som skulle komma och kolla på bilen, den är ju försäkrad genom ett företag med lite special regler så jag lämnade glat bort laga alt. skrota uppgiften till någon duktigare. Jag hoppas att den går att laga så jag kan använda den ett tag till =)

angående Z8:an vad vill du veta?, den är min fars är silver går som f...n

Mvh Johan

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Försäkringsbolaget brukar krasst titta på bilens värde kontra kostnad att laga - hamnar kostnaden för reparation >80% (eller nåt) av bilens värde (hur nu den värderas, gissningsvis listor för standardbilar?). Vanligtvis har försärkringsbolaget en snubbe som åker runt och tittar på pangade bilar, därefter gör verkstaden en kalkyl som bolaget får ta ställning till. Rimligtvis börjar verkstaden med att kryssmäta bilen för att kolla ramen, här är det nog bra att som bilägare lägga sig i ungefär allt och se till att få reda på siffror, vad som är rimligt etc.

Jag vet vad du går igenom H&M, skönt att du klarade dig så bra, trist med bilen, men det är ju trots allt bara plast & plåt...

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
och stavfelsnisse tillsammans med skriva-fel-Bosse var framme igen - blir den för dyr att laga (säg 80% av värdet) brukar bolaget gå med på lösen, såvitt jag har förstått.

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
som Firren säger fast med tilläget att om du har Dial ( BMW orginal) så görs bedömningen av BMW verkstadschef och lämnas över till dial. fördelen är att BMWmeken kommer inte att laga bilen till vilket pris som helst (eller 80% av värdet). Han gör bedömningen från BMw synvinkel: det sak fortfarande vara "The Ultimate Driving Machine" efteråt

____

H&
126
H&M
645ci -04
Bilen blir för dyr för att laga men jag blev utlöst av försäkringsbolaget och sen så köpte min far bilen åter av dem och har sålt den till en kille i tyskland som skulle stycka upp den och sälja som delar. Så nu får jag nöja mig med en X5:a ett tag. Vi får se hur långtid allt detta tar. (Allt är inte ordnat ännu), någon som vet hur zurich bolaget är när det gäller handläggningstider?

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
vet du vad far din fick ge för bilen i befintligt skick? Jag trodde att bolagen var lite knepiga med att sälja tillbaks...

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
H&
126
H&M
645ci -04
Firren: De kan nog vara lite jobbiga att ha att göra med men när vår familj har så stort intresse i ett bolag så gör det att saker och ting går snabbare och lättare, pengar är ett bra sätt att argumentera med (sen får man tycka vad man vill om det). Jag vet inte, men tillräckligt för att han ska få en liten vinst för besväret (vi åker rätt ofta genom Tyskland).

H&M: är bilen redan borta? om inte så kanske kan jag köpa lite grejer från den av dig eller din far?

____

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
H&M: Sorry angående bilen med det som ett klart TECKEN, köp dig något nyare och roligare typ en M3 SMG:)) HAr man inte tillräckligt kul får man köpa sig något kul, det funkar ett tag i alla fall!
Mvh
Asken
asken: menar du att det finns något roligare än en M Coupe? ärligt så tvivlar jag...inte alla BMW matchas i tester mot Lamborgini Countach, Dodge Viper och vinner mot dem...
Ska du sedan ge H&M ett råd så ska det vara: ta över farsans Z8 !!! Det är bilarnas bil och kommer snart vara lika kultig som 507an.

____

Jag håller fan med Asken där, en SMG eller SMG II tror jag e skojjigare, och de finns vell bara i M3or (?).. Däremot är de ju inte lika fin som Z3Copuén (som jag anser är den snyggaste bilen bmw någonsin gjort och är den bil jag hälst skulle vilja ha om den inte vore så dyr)

H&M: "Så nu får jag nöja mig med en X5:a ett tag."
Det är vell inte fy skam de heller, speciellt inte när det är en 4,6a! kan komma ner å bytlåna den med dig om du vill åka roadster, hehe :P

//Svebba
BMW Z Power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.