AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.333

Bra verkstad i Halmstad?

Sida 1 av 2
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Vart skall man nu lämna in sin bil nu när Rigo tycks ha lagt ned?
PE
630
PESK
740iA e32
Rigo varken har lagt ner eller ska lägga ner...det är bara
BMW som dragit in sin auktorisation från dem...så laga
bilar kan dom även i framtiden, men dom kan inte komma
åt orginal delar direkt från BMW samt inte "stämpla"
serviceböckerna....så från sett detta är allt som vanligt....

PEO
Kowalski
Stämpla serviceböckerna kan de väl göra ändå, trots att de inte är auktoriserade!?

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
PE
630
PESK
740iA e32
Givetvis kan dom det...men inte som auktoriserad verkstad
för BMW och inte t.ex heller utföra garanti åtgärder för BMW..
det är ju det auktorisation står för...

PEO
Espen
Vad jag vet så är Rigo verkstaden fortfarande aukt. BMW mekaniker! Alla försäkringsarbeten går dit, och garantireperationer också?

Kan ha fel, har inte servat min än!

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Nix, dom får tyvärr inte göra några garantireparationer. BMW har skickat ut brev till alla BMWägare som berörs av detta.

Mvh,
Erik - BMW CS #05162
Min bil: Länk
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Varför får dom inte vara auktoriserade längre för??

E det nån ny BMW handlare på väg till stan eller?
PE
630
PESK
740iA e32
BMW har tydligen förhandlingar på gång om ny
sälj o verkstad i Halmstad....Rigo´s aukt. löpte
ut den 1/12 -03.

PEO
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Så om man blir påkörd eller liknande så måste åka iväg till Ängelholm eller Varberg o laga sin bil?
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
BMW Lover:
Vet inte riktigt hur det är med det, det verkar som att det fortfarande kommer in försäkringsbilar på bakgården hos Rigo. Men BMW ska ju öppna till våren igen i Halmstad, sägs det.

Mvh,
Erik - BMW CS #05162
PE
630
PESK
740iA e32
Nej, det står dig fritt att välja verkstad vid en skada, bara
försäkringbolaget godkänner den verkstad du valt...
det gäller bara garantiärenden samt service som BMW
står för. Så om du lämnar bilen till ex.v Rigo så är skillnaden
att dom ej kan köpa delarna direkt av BMW utan måste
ta delarna från ex.v Varberg.

PEO
Så här ligger det till:
BMW försöker att få någon ny att starta upp i Halmstad. Det är dock svårare att få någon att ta det så länge Rigo Bilservice är kvar. Därför försöker man att bli av med dem genom att t.ex. dra in auktorisationen. Idag köper Rigo Bilservice originaldelar från bland annat återförsäljare i Tyskland. De gör inga fri-service- eller garantijobb men däremot försäkringsjobb.
Kommer lämna bilen till Rigo auktoriserade eller ej, de är kunniga och har bra service till skillnad från andra märkesverkstäder, det är bara att hoppas att alla BMW ägare är lika kloka som mig ;)
Kr
7
Kranabengt
535d Touring -07
Jag instämmer med mad_metzger. Det bemötande man får av Rigo och hans personal är bara det ett skäl till att köra BMW.
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Instämmer med mad_metzeger & Kranabengt. Kommer också fortsätta att serva min bil där, kannonbra service och trevlig personal (speciellt Rigo själv). Blir nog svårt för en ny Aukt. BMWverkstad här i stan, Rigo har ju bra rykte osv.

Mvh,
Erik - BMW CS #05162
Kr
7
Kranabengt
535d Touring -07
Hade kanske varit en ide att skicka ett litet protestsvar till BMW och tala om för dom att vi inte accepterar deras indragning av Rigos aukt. Eller?
Jag snackade med Kent på Rigo Bilservice idag. Han sa att BMW Sverige ville köpa företaget men hade lagt ett skambud på ca 100000 kr som han och Rigo omöjligt kunde tacka ja till. Istället blev de uppsagda. Vill BMW bana väg för en nyetablering i Halmstad borde de ju i alla fall vänta med uppsägningen tills det finns någon annan i stan. Att köra till Varberg eller Ängelholm för att göra t.ex. en oljeservice är ju helt oacceptabelt. Men BMW verkar strunta i sina kunder......
Det ryktas också om att den person som skulle bli ny återförsäljare i Halmstad till våren har dragit sig ur p.g.a. att man inte lyckats få bort Rigo och Kent. Han ville ha egen verkstad men i så fall vara ensam i stan. Att BMW själva öppnar upp verkar mindre troligt, deras anläggningar i bland annat Göteborg och Stockholm går back ganska rejält.
Jag tänker göra som Kranabengt och skriva ett protestbrev till BMW. Antagligen bryr de sig inte men man måste ju säga ifrån när man tycker något är skit. Vidare tänker jag fortsätta att serva bilen på Rigo Bilservice. Deras kunskaper och bemötande går ju inte förlorade bara för de inte längre är auktoriserade........
Espen
Kan det vara så att Motus Bil blir nya BMW återförsäljare? Jag har sett deras ritningar på nya jättelokaler, med rekond, verkstad och däck avdelningar! Och dom har satt datum till öppning till den 1/4 (våren)!

Är det någon som har hört nått om det?

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Hoppas verkligen inte Motus blir BMW-ÅF i Halmstad, dåligt bemötande och allmän bakgårdshandlar känsla över stället... var det inte dem som hette NOTOC innan (NoTalkOnlyCash)?

/Johan

-Mår dåligt utan M20-
www.e30klubben.com
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
VArt skicka ni dom prostestmailen till BMW? nån e mail adress?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.