|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Njuren |
Har alla E39 2 små oranga lampor uppe i taket som lyser upp växelspakspanelen?Flashigt BMW - i nöd och lust |
| Min -97:a hade inte dioderna i taket. Min brorsas -99:a har dioderna. Hasso har mobbat mig för att inte jag har dioder eftesom hans -96:a är begåvad med dem. Fast i det fallet tror jag Hasso är så fåfäng att han spenderat flertalet arbetstimmar själv med att eftermontera de små dioderna i taket... :-) | |
|
Dioderna i taket finns på de med dubbla kartläsarlampor. Standard på 528 och uppåt och tillval på 523/520. Hade det på min förra 528iA -97 och har på min nuvarande 528iT -97 Riktigt myspys ;-) ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Dom ger faktiskt ett riktigt härligt ljus lite bordello,måste alltså varit extra till min -98/523a.fast jag tror jag har det mesta i utrustningsväg utan skinn och lucka i min. ---- Länk |
|
| Okej! Då har inte Hasso lagt ner extra arbete på sin bil. Det var skönt att höra. | |
| Bör tilläggas att de sitter på alla BMW:ar efter from -99. | |
|
Det var ingen som hade något matnyttigt angående ljudisoleringen ? Min 528i Touring Länk |
|
|
Magnus: nej min "snikbil" har 2x läs lampor + stor lampa fram men inga LEDar... ( och inga lampor under dörrarna eller läslampor bak heller....) finns det inte nåt tillval som heter belysningspaket?? Har man inte LED fram är det inte bara att byta lampa som jag trodde ty dom har snålat in på matar kabeln till LEDarna...... men bak finns alla 3 kablarna till läs lampor ( har inte kollat i dörrarna än, hålet finns under vinylen iaf...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
tsaros: Inte mer matnyttigt än att jag kan hålla med dig om att nya E39:or är tystare än äldre. Vad det sedan beror på vet jag inte. Jag och min bror ägde under samma perid var sin E46 318. hans var betydligt tystare än min. Här berodde det dock inte på årsmodeller utan andra faktorer. Mina Michelin 17" var betydligt bullrigare än de Conti Eco Contact 15" som brorsan hade. Dessutom hade min bil otrevliga vibrationer med tillhörande resonansljud från motor alternativt avgassystem. Ett problem som mekanikerna aldrig hittade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.