AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.836

Förbättringar/skillnader E39?

Sida 1 av 2
Hej, jag undrar vad som förbättrats på E39, tex 523 el 528

mellan en 96:a och 97:a?
mellan en 97:a och en 98:a?

(även rent visuellt, optik vill säga)

Tacksam för svar!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Refflade dimljus från 98.
Sidoairbags från -97 tror jag.

///MVH Hasso
Länk
stefannorr
Både värme o kyla till baksätet från 97
bilar som har shadowline, vad skiljer dessa från dom "vanliga" förutom svarta listor runt rutorna?
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Det är nog bara de svarta listerna - men snyggt är det...
Stefan:
98 kom det värme bak...

97 har airbags i framdörrar std ( fr 98 även bak tror jag)

Shadowline innebär att även krom randen på skyddslisten/stötfångarna runt bilen är svart (ser lite tattaraktigt ut faktiskt, snygga då att hel lacka a la facelift)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Tattaraktigt? det får stå för dig då G-M, sett till antalet frågor jag har hunnit läsa här på forumet om hur man moddar till facelift så skulle jag gissa att du är ganska ensam om att tycka det. Dock håller jag med dig, det är snyggare att lacka in dem i bilens färg och så snart jag hittar en duktig lackerare som inte vill ha en hutlös mängd för att lacka om min baklucka så åker listerna med:-)
För att knyta åter till frågan. kom det inte en bättre termostat/termostathus från -98?
He
478
Heli
förlåt mig inte facelift - Shadowline, inte lite trött idag:-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Termostaten kom på M52TU motorn dvs dubbelvanosmotorn har jag för mig.Och inte är den bättre inte :)) Snarare tvärtom.

///MVH Hasso
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Viktigast är väl att serviceintervallen förlängdes till ca 2500 mil i samband med M52tu-motorn!?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Heli: har man som jag Aspensilver kan det vara snyggt med svarta fönsterlister MEN helsvarta lister på kofångare/sidor ser just tattaraktigt ut ihop med silver..( hellackat ( som t.ex. Stout har/hade) är däremot snyggt)

He
478
Heli
Det är säkert som du säger Hasso, (brukar ju vara det:) vet bara att när jag bytte min termostat+hus, så menade meken att man hade gjort förbättringar på dem, just därför att de inte var något vidare bra på de första årsmodellerna. Tragiskt om de inte blev bättre.

G-M, det är din egen högst subjektiva uppfattning, du får ha chromet kvar, jag har inga synpunkter på färg eller form, smaken är ju bekant som baken:-)
Min bil är fjordgrå och på den är förhållandet det omvända anser jag, snyggare med Shadowline, men ser ok ut med vanliga lister med, men kallar du den för tattaraktig så blir jag inte så lite tjurig på dig:P
Shadowline är det optimala utseendet på e-39a.*L*och speciellt på den fulländande årsmodellen-98 med refflade dimljus.

----
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Heli: fråga gasar-magnus om man har nån utrustning på bilen mer än lastsläden, så blir han ungefär på samma humör :DD
bayern münchen. utan refflor lyser det bättre:)) har ett par över.

///MVH Hasso
Länk
Visste inte att jag hade refflade dimljus förrän jag blev "upplyst" *S* jag har bara haft på dom under besiktningen vi har sällan dimma här uppe endast fredagar och lördagar.

----
Länk
Hasso: du är bara sur för att jag har en 523iATSL (SportLeicht) (Arvtagare till 3,0 CSL och föregångare till den racelättade M3 CSL) och ingen lyx lastad gubbbil........*LOL*

HeLi: som sagt smaken är som du vet vad: bred och delad...

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kom inte xenon på årsmodellen -98+ acc standardmonterat oxå då fr.o.m 98.

96->97 var det nog bara att sidoairbags på framdörrarna kom till 97:an.

Mvh Janne
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
GM: du är den enda som bara har 4 säkringar på säkringslistan :DDD sportLichtsläden är ju inte elektrisk.
=handvevad bakgavelhiss :) Nog med tok nu och så återgår vi till den seriösa sidan.

///MVH Hasso
Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
En sak jag har reflekterat över den senaste tiden är att ljudämpningen måste har blivit bättre i e39or från 99 el 00 och fram.
En av mina vänner har en 528 touring från -00 och den låter väldigt mycket mindre inne i kupén än vad min gör.
Nu är frågan, är det någon som vet vad som har ändrats eller blir det till att plocka sönder två bilar och kika ? :)

Min 528i Touring
Länk
Däcken brukar kunna göra mer än man tror, 15"-16"-17"-18"-19" samt även märket och mönster (även friktions däck kan göra både till och från, dubbdäck vanligen från....) brukar kunna göra stor skillnader i vägljudet.
Tystast mjukast möjliga gång är det nog 225/60-15 med "tyst" mönster dom gäller...

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
nja, i just detta fallet så har vi redan testat det, mina vinterdäck på hans bil och hans på min, sak samma faktiskt.
Nu har hans bil iofs inte gått mer än lite drygt 3000mil men dock.
bilen borde ju inte börja låta mer för att den har gått längre tycker jag.

Min 528i Touring
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.