|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Daddan >> Nej, det har jag inte. Men om du läser de övriga inläggen i den här tråden så ser du att det finns fler med samma problem, som dessutom testat att plocka lös motorn, tyvärr fortfarande med samma problem. Eftersom det är lite bökigt att ta bort länkaget väntar jag helst med detta tills alla andra "utvägar" är undersökta, så att säga ;-) /Mattias |
|
Daddan! Se mitt tidigare inlägg! "Till och med när man kopplar bort hela länkaget och bara kör motorn så stannar den oregelbundet=Ingen låsning i bussningarna..." |
|
| Felet kan inte vara i själva torkarspaken då? | |
|
Se mitt tidigare inlägg även där! Jag har öppnat och kontrollerat den och det fanns inga fel där inte! Det jag ska kontrollera nästa gång är: 1) kontakten vid under plasten vid tropedväggen! 2) Alla dom andra reläna under baksätet! Enligt kopplingsschemat så är 3 relän inbladade i torkarna! |
|
|
jag hade samma problem med min bil somras,torkarna stannade längst upp 1-2 sek. Öppnade reläet och tittade,inga dåliga lödningar eller brända kontakter fanns att se,lämnade reläet till elektrikerna på jobbet,dessa hittade inte heller något fel men gissade på att det var den lilla IC-kretsen som spökade. Hursomhelst så hittade jag ett relä på skroten och provade,nu funkar torkarna felfritt. Det är samma relä till E24, E28, E30. E32,E34 vet jag inte men kan tänka mig att det är samma relä till dessa också. Reläet kostar ca 950 kr på BMW. Lycka till! MVH Jörgen |
|
Hepp, Jag provade att rengöra kontakten till vänster vid framrutans nederkant, den kontakt som verkar gå till torkarmotorn. "Nada" skillnad tyvärr. Det blir till att kolla om någon av modulerna under baksätet har med torkarna att göra. Börjar bli lite less på det här bara... Ingen som har något annat tips. OBS Länkaget fungerar bra. |
Har nu konstaterat att det var motorn som var knepig. Jag "tvingades" köra med torkarna på max härom dagen i ca en kvart (det regnade, och maxfart har ju varit det enda som fungerat...). Efter detta så fungerar torkarna igen! Alla funktioner, från spolning till konfigurerbara intervalltork. Skitbra, med saker som fixar sig själva ;-) Jag skall ta och plocka ned motor/länkage vid tillfälle och smörja det ordentligt, men just nu funkar det ju, så tills vidare får det vara. (Jag har lite mkt på jobbet just nu...) /Mattias |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.