|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Davve cab |
Själv har man ju kontakter på bilprovningen och besiktar med fläkten i ;) Men måste trycka dit en burk till på avgassystemet så inte hans kolegor kommer och kollar.... |
|
Och du "tackar" honom genom att hänga ut honom här? Schysst... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Varför ta bort IC? Får man inte ha IC på en sugmotor? | |
|
Egentligen, så får du inte ändra ngt alls på en bil idag. På en bil får du tex inte montera en extra kat för att avgasvärdena ska bli bättre... den ska se ut som den såg ut när den lämnade fabriken... egentligen! Men nu är det ju inte många hos sbp som är sådär jättenoga. Vet många som besiktigat med turbo och många som misslyckats med det. En intercooler i fronten får du ha som ren utsmyckning men du får inte leda luften genom den. Allt som kan påverka bilens avgaser både pos. eller neg. ses som ett brott för dom. Avledd vevhusventilation är ngt som dom brukar vara extra noga med. Men i stora drag är det som ett lotteri att besiktiga en bil som inte är orginal. __ Letar vita framblinkers! |
|
|
Byter ut hela drivlinan :( //Ticco www.ticco.com |
|
|
Alfred: Det är ganska felaktigt det du säger. Vid en kontrollbesiktning följer man en kontrollplan som utarbetats av Vägverket. Denna är ganska tolerant när det gäller ändringar, det ska ganska mycket till för att det ska föranleda en anmärkning. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
tn |
:)Men!!!!en konverterad turbo bmw är forfarande olaglig med turbo .i de flesta fall.. |
| kommer inte att byta någonting, bara ställa ner turbotrycket... | |
|
tn: Alltid i de fall den inte är registrerad med turbo... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vad säger de om avledd vevhusventilation då? Jag har bara en slang som försvinner ner i dunklet...... |
|
|
Johansson: Det får du inte ha. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Nähä.... :-( Tänker prova ändå, har ett annat insug där jag inte får till den där fördömda slangen. Jag har för övrigt inga slangar från grenröret till luftburken heller....... |
|
|
Angående vevhusventilation... Jag har inte ens någon slang från ventilkåpan på min 325:a Så har jag kört genom besiktningen två ggr. i rad nu + ombesikting vid ett tillfälle. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Bonje: Tur! :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jag sätter då bara en adapter mellan grenrör och avgassystem och plockar bort tryckrör sen kör jag bara igenom den som sugis. Har gjort det en gång och dom sa då ingenting, och inte för kompisen heller.. Däremot frågade dom vart han hade turbon, då svarade han hemma för här får man då inte ha den. Ändå satt alla mätare kvar i bilen.. så hårda är dom här uppe där jag bor..=) Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.