|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Inte vad jag kan se iallafall., men du måste väl hålla med om att om man inte håller bensinen "instängd" ordentligt så dunstar den väldigt snabbt, bensin har ju ändå en låg ångbildningstemperatur. Sedan när man kör rör man ju upp bensinen ännu mer och den dunstar ännu snabbare................... |
|
|
Jaa, det låter ju som om det delvis iaf skulle vara en av faktorerna till "förbrukningen", kan det dunsta så mycket/snabbt? Men nånting mer borde det vara... Mvh |
|
|
Kan ju va hål på påfyllnadsröret också.. Då kan det ju skvätta ur en del bensin i kurvorna. ///Jesper |
|
|
Jag har haft hål i rören och även direkt på andra ställen i tanken utan att jag har sett någon ökad förbrukning..Annat än bensinlukt s.a.s...:) Du har inte bensinlukt? Jag tror som sagt på andra faktorer,men kontrollera tanken noga naturligtvis...Även påfyllnadsröret har tendenser att rosta upp så kolla som Jesper skriver att det inte "forsar ut" bensin vid kraftig kurvtagning åt vänster främst.. Mvh Janne. |
|
|
Det är nog precis som Jesper säger, stod och tankade precis och helt plötsligt hör jag hur det börjar porla. Japp, en stor bensinpöl under bilen, antingen hål på röret, eller lite längre ner på tanken. Har lyckats hitta en begagnad tank hos en skrot för 500:-, ska åka o hämta imorgon. Och JA, det luktar bensin om bilen, tillräckligt mycket för att kännas när man rullar ner rutan i 90km/h |
|
|
Då var det klart! Mvh |
|
|
Hmmm...Luktar det bensin när du vevar ned rutan i 90blås?? Då "måste" det vara något i motorrummet som också läker.Har du kollat upp slanganslutningarna nere till vänster i motorrummet,svåra att se kanske(och att dra åt) men det är där bromsrören slutar och slangarna tar vid. Kan även vara vid spridarna som du har ett läckage eller vid kallstartventilens ansl el.dyl...Luktar det bensin "under huven" också? Svårligen bensinlukt från tanken när du kör :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.