AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.917

Hur ofta tvättar ni era bilar?

Sida 2 av 3
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
= tvättar idag eller ? Det har varit mycket tvättande senaste veckorna i så fall. // CB.

Länk Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Tvättade min 29 nov. Det var första gången på 10 veckor ca! Bottenrekord! Varannan vecka vinter som sommar försöker jag med! Beroende på vädret. Regnar det så tvättar jag inte eller om det är blaskväder så tvättar jag inte.

mvh
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Ca 1 gång i veckan sommartid,1 gång varannan vecka vintertid.

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
var 10:e mil ca= 50ggr/året (ja kör ca 500mil/7 månader, avställd 5 mån=0mil)

det ÄR roligare o köra än o tvätta men d e roligare o köra en ren bil=)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
En gång i veckan, har tillgång till komplett tvätthall med högtryck tork osv

Vinterbilen två gånger per år i raspen(borsttvätten) .............................
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jag har hört att man inte ska tvätta bilen hos bensin mackar och dyl som har aut maskiner för tvättning av bilar.

Anledningen till det skulle inte vara att borstarna skadar lacken (det finns ju borstfritt) utan det att dessa maskiner återanvänder ca 80% av sitt vatten och att det medför att men får saltvatten i alla små skrymslen i bilen när man får en högtrycksspolning av dessa maskiner.

är det ngn som vet om det ligger ngn sanning i det hela eller om det bara är en skröna.

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
-BeeMWe-
Adrenalin: Nej jag menade att det var min tvätt :)
Mugge,

Det är ingen skröna, utan dagens sanning! Aftonbladet gjorde ett test på ett tiotal olika "snabbtvättar", det konstaterades att på många av dem hade vattnet ungefär samma salthalt som havsvatten. Testet gjordes vintertid. Reserverar mig för felreferat, var längesedan jag läste testet. Finns säker länk här på forumet någonstans...

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Det var visst spray bilnytt som gjort testet av biltvättarna, här kommer länken: Länk

läs och förfäras!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Kalle: vad in i hela friden var det för länk???
när får du igång icq:n då? (OT)

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Kalle:
Du lyckades inget vidare med att länka till testet faktiskt... men den du postade var ganska kul iallafall... :-D

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Haha..jäklar vad dom krashade i den där filmen..riktigt kul att se på =D

//Roffa

---
Min BMW - Länk
WT
102
WTECH
///M5 e34
318i e30
alla utom EVO:n klarade behålla sin hjulaxlar...

Trabbi POWER :) :) :)
Nu när bilen bara står så blir det ganska sällan dock går jag ner och pratar med henne nästan varje dag.
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
Tvättar min pärla när den är smutsig...hatar smutsiga bilar...värsta jag vet...

Har dock skaffat stänkskydd för att den ska försöka hålla sig lite bättre nu när snö slasket kommer...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Kalle
Det var den bästa stunt mainia filmen på år och dar.grymm

----
Länk
Visa användare
76
Speeedy
Audi a6 avant -13
Mb 200kompressor -04
Tycker om att ha den ren o snygg!!
Här tvättas det 1-3ggr i veckan.

Tråkigt att glida runt i en skiten bil!

Ser dessutom ovårdat ut tycker jag.

Bmw-boy
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Tvättar så fort den blir smutsig.
Alufälgar på vintern tex, kräver uppmärksamhet.

///FrIIk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
min förra audi-80 hade jag i 1 år utan att nånsin tvätta den.
på vintern såg man knappt ut genom sido/bakrutorna så jag vart tvungen att "dra av" det ca 1 mm tjocka lagret med smuts :-)
aldrig sett en skitigare bil.

min bmw730 tvättar jag 1-3 ggr per vecka beroende på väderlek men inte så noga innunder då den är rostskyddsbehandlad.

FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-)
min e36:a hålls givetvis ren konstant, dock är den ju avställd nu och ett par månader framåt så det känns inte så relevant just nu att tvätta den :) men när den ställs på i sommar så är det väl minst en gång i veckan, gärna 2-3 om det behövs...e30'in är ju vinterbil och jag tvättar inte den så ofta! grejen är ju den att just nu är den helt svart längs med sidorna (bilen är vit från fabrik) men tvättar man så är den likadan efter några kilomter igen, så det är inte lönt tycker jag, skall dock spola av det värsta idag med slang, men mer gör jag inte...ngn riktig vinter blir det väl inte heller :( :( vill ju ha snö så man kan sladda :)

BMW, Bayerische Motoren Werke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.