AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.918

Hur ofta tvättar ni era bilar?

Sida 1 av 3
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag tvättade min bil idag.
Första gången jag tvättade den sen jag köpte den... vilket var drygt en månad sedan... blev tagen över hur ren den blev... den var visst rätt fin i lacken ändå... ;-)

när jag hade 525an tvättade jag den varje söndag och vaxade den en gång i månaden...

Hur ofta tvättar ni era bilar?
ni som har flera bilar, är det ngn av dem som är prioriterad?

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
Tvätta? Vad är det? ;-)
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Varje onsdag försöker jag tvätta av min bil, sommar som vinter.

-- fjalar
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Försöker tvätta min bil minst 1 gång i veckan under vår/sommar/höst. Men jag kör inte med den nu under vinten så då gör jag ingenting med den.

Mvh,
Erik - BMW CS #05162
Min bil: Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Minst 3 ggr så ofta som hasso!:))
Mvh
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Asken tvättar 3 bilar 3 ggr så ofta dvs 9 ggr så ofta. :))
Bilen tvättas när den har använts i sådan väderlek, som gör den smutsig. 24/9 , 31/10 sist och nu är det nära igen, då det blev grusväg igår. Men har jag inte tankad på 2 månader så är det inget större behov av tvätt heller.
Har nog aldrig tvättat så få gånger som i år, men det kan bli 3 ggr i veckan om det är skitväder också.:))
Och den blir ju lite dammig i garaget också om den står still för länge. Men minst en gång i veckan om jag skulle använda bilen som bruksbil. Och 3 vaxningar om året.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Hmmm Försöker hålla ner det till en gång i veckan :-) men har man en av stockholms skitigaste parkeringsplater när man e på jobbet så blir det gärna lite oftare. // CB.

Länk Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Vinteraset har jag inte tänkt tvätta alls. Den ska ju bara gå tills maj. :D
Sommarbilen tvättas oftast efter varje banträff, ~3 veckor emellan när den görs i ordning för vardagskörning igen.
hasso: Har du åkt grusväg??? Herregud vad fick dig att göra det ;)

Jaha, nog tvättar man väl bilen när den är smutsig. Det blir den då den står 2-3 veckor i garaget alternativt när man åker med den under ogynsamma förhållanden .... ;)

Blir den smutsig - tvättas den/dom inom några dagar ... knäppt, javisst ;)

Askens "snigel-Porsche" blir väl inte tvättad 3 ggr oftare, eller?
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Har blivit lat o lämnar in bilen på tvätt (vintertid), får ett specialpris som är svårt att motstå, så en gång pr vecka blir det nog.

*Best Man Wins*

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Jag tvättar bilen varannan helg året runt. Kanske lite oftare på sommaren dvs vid behov. Vaxning/Polering sker iaf var 3:e månad.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
BMWCoupe:

Det heter bekväm av sig varför ta jobb från andra som oftast kan göra jobbet bättre.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Asken, det kostar att ligga i topp heltenkelt... :-)

Annars kan jag rekommenderar den känslan man får när man tvättar bilen och upptäcker, ojdå... min bil var visst röd till färgen och inte rosa.... det e som att få bilen ny lackerad för 50 spänn... :-)

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
H&
126
H&M
645ci -04
Tvättar varje Söndag på sommaren, samt så ofta den blir skitig på vintern dvs snabbtvätten på statoil varannan dag.

//Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Försöker hinna tvätta bilen varje vecka. Dock slarvat lite nu innan avställning medans den är till försäljning :/

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jumbofolkan min blir vaskad varje helg oavsett väder, skall man bruka fordonet får man också se till att hålla det i gott skick. JumboBMWn får sig en tvätt minst 2 ggr i månaden och övriga bilar i vagnparken efter behov så en 5-8 tvättar i månaden är inte ovanligt.
Mvh
Asken
Asken: Du gör inte mer än jobbar och tvättar bilar? :)

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
försöker tvätta så ofta som möjligt då det är +gradigt

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Blir så ofta jag kan, men sällan går det inte mer än 2 veckor mellan gångerna men det beror nog mer på att cosmossvart inte är så lätt att hålla ren. På sommaren kan det bli ett par gånger i veckan.

//Robban
Länk
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Under sommaren blir det minst en gång i veckan när man kan stå på gården och tvätta. Nu poå vintern måste man ju tyvärr stå inomhus (åtminstone i Norrland) och då blir det kanske varannan vecka.

//Thorssa
-BeeMWe-
Det regnade igår...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.