AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.752

Hur många av er Bimmers skruvar själva motor m m

Sida 2 av 2
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Gör det mesta själv, jobbar som bilmekaniker så man har ju tillgång till lyft och bra verktyg/instrument.

########
# PAJALA #
########
sc
637
schumi
e30 318is -90
GunnarH.. ha ha ha.. din stackare :)

jag mekar allt själv hela tiden bara för att jag är för snål för att lämna in bilen på verkstad. jag tycker att dom tar hutlösa timkostnader. sen tycker jag att det är skitkul att göra själv. ja ifall man lyckas vill säga :)
Bmw ludde
Jag försöker alltid att lösa problemen själv, klarar man det inte får man ta hjälp.
TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Kul Kul
De flesta som kommer med inlägg på denna tråd är väldigt händiga. Jag vill nog även påstå mig höra till denna skara. Gänsen går ändå för mig vid att riva ner en motor i en nära nog ny bil full med elektronik, hunratals slangar (inte långt borta i mondeo V6 fallet). Erkänner att jag inte har full koll där.

Jag menar att man kan vara en sann BMW:entusiat även om man inte mekar ner motor och växellåda stup i kvarten. Särskilt inte på de nyare vinkelmodellerna.
är jag den enda i den här tråden som inte är händig? :)
visst.. oljor, remmar, avgas, bromsar, mindre rostlagning.. men sen tar mina kunskaper slut. farsans skruvar volvo och kallar beemers för "pizzaräsers", mina vänner åker/skruvar enbart audi och vw... så jag får(fick numera) oftast bita i det sura o dyra verkstadsäpplet. :P
St
166
Stålnacke
318i e36 -91
Jag och far min gör allt själva på bilen. Har aldrig lämnnat bort bilen. Vi har ju allt som behövs hemma ändå. Går fordonspogramet osv. Plockade isär en 80cc motor som 11åring.
El
338
ElNiko
325iT-92
Har alltid gjort allt själv förr, förutom ett kamremsbyte på en volvo480T som volvo tog 1300 för med rem och allt.