AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.752

Hur många av er Bimmers skruvar själva motor m m

Sida 2 av 2
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Gör det mesta själv, jobbar som bilmekaniker så man har ju tillgång till lyft och bra verktyg/instrument.

########
# PAJALA #
########
sc
637
schumi
e30 318is -90
GunnarH.. ha ha ha.. din stackare :)

jag mekar allt själv hela tiden bara för att jag är för snål för att lämna in bilen på verkstad. jag tycker att dom tar hutlösa timkostnader. sen tycker jag att det är skitkul att göra själv. ja ifall man lyckas vill säga :)
Bmw ludde
Jag försöker alltid att lösa problemen själv, klarar man det inte får man ta hjälp.
TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Kul Kul
De flesta som kommer med inlägg på denna tråd är väldigt händiga. Jag vill nog även påstå mig höra till denna skara. Gänsen går ändå för mig vid att riva ner en motor i en nära nog ny bil full med elektronik, hunratals slangar (inte långt borta i mondeo V6 fallet). Erkänner att jag inte har full koll där.

Jag menar att man kan vara en sann BMW:entusiat även om man inte mekar ner motor och växellåda stup i kvarten. Särskilt inte på de nyare vinkelmodellerna.
är jag den enda i den här tråden som inte är händig? :)
visst.. oljor, remmar, avgas, bromsar, mindre rostlagning.. men sen tar mina kunskaper slut. farsans skruvar volvo och kallar beemers för "pizzaräsers", mina vänner åker/skruvar enbart audi och vw... så jag får(fick numera) oftast bita i det sura o dyra verkstadsäpplet. :P
St
166
Stålnacke
318i e36 -91
Jag och far min gör allt själva på bilen. Har aldrig lämnnat bort bilen. Vi har ju allt som behövs hemma ändå. Går fordonspogramet osv. Plockade isär en 80cc motor som 11åring.
El
338
ElNiko
325iT-92
Har alltid gjort allt själv förr, förutom ett kamremsbyte på en volvo480T som volvo tog 1300 för med rem och allt.

Men nu har jag hittat en kille som är hejdlöst billig (nya silentblock båda sidor och justering av co 700kr : )) som jag dessutom litar på, så nu får han göra det mesta, det är ju lite töligt när man inte har nåt garage att vara i...

Annars brukar jag säga att de flesta klarar av att skruva bilen själv bara man har verktyg och en rephandbok, det som är svårt är ju att veta vart man ska skruva så att säga..
/Niklas
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Jag hatar att skruva. Men eftersom jag är fattig och dessutom lyckas spöa sönder allt jag sätter mej i är det bara att spotta i nävarna och skruva själv. Gränsen går vid växellådan, jag har provat att byta synkringar själv men det var första och sista gången jag ger mej på det (även om det faktiskt lyckades).

Gillar dock att greja med elen. Hjälper även kompisar med deras diverse projekt om tid finnes (av någon anledning är det mindre tragiskt att skruva åt andra).

If you can´t drift it - ditch it!
Skruvar så mycket som möjligt själv, dvs all service så som byte av oljor,filter,stift mm...Dock lämnar jag iväg bilen om jag bedömmer att komplikationer kan uppstå eller liknande.Tex kylarvatten,bromsvätska får lämnar jag nog iväg.Skulle de uppstå något haveri så blir det nog verkstad...Detta gäller min M, på Polon så fixar jag allt:)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Dawwe
Ganska komplicerade el-, tänd, kylsystem på bilar runt nittisju och uppåt. särskilt om det sitter en större motor i bilen. Allt måååste bli rätt första gången annars koster det.

Förresten Dawwe, kollade lite på ditt alias. såg att din första bil var en ascona 1,9 S. En sådan har även jag i mitt garage, rostfri och i orginalskick!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.