|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Som ägare av gammal BMW förundras jag över alla initierade inlägg angående skruvande. Skruvar en hel del själv, började redan när jag var "barnet". Vissa motorum på nyare bilar är dock så "fullspäckade" att man inte får ner ens ett skjutmått. Fixar ni trots allt t ex ett tändstiftsbyte? tommyhjortasen | |
Rotti |
Byta tändstift klarar nog dom fästa..eller? |
|
Försöker göra så mycket jag klarar av själv..har bara blivit att lämna bort bilen när jag skulle byta lager i v-lådan. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
svintoleffe |
Jag gör så mycket jag kan, annars så frågar jag någon kompis eller någon annan om råd. Klarar jag inte av det då, så får den personen göra det åt mig. MVH Leffe |
|
Så mycket som möjligt på 325'an. Alpinan lämnar jag till aukt verkstad. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Jag är inte feg, dyker ner i vad som helst... har tyvärr lett till lite större kostnader en beräknat förr, men efteråt så vet man. Bästa sättet att få veta hur det funkar är att kolla. www.reptil.nu |
|
Dunlopracer |
gör allt själv litar inte på verstäder. vill ha full kontroll på vad som görs på min bil Nos liten blå flaska löser oftast stora problem |
|
Sköter det hela själv. Men drar in min far i det hela bland:) Han hatar numera M20. |
|
|
mmmm skruva allt själv för går 3an bil mek skruvar varje dag på praktikplatsen å typ alla mina kompisar kan skruva så blir typ aldrig man lämnar in bilen nja om man hade ne NY bil så skulle man ju använda den fria 3 års servicen BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
heh jo som en del sa där uppe i tråden att dom inte litar på en verkstad mmm allt är ju akord jobb så blir ju lite fusk mek i bland å allt för att få de färdigt så fort som möjligt är där för en del klagar som fan på verkstaäder OBS jag pröv gåra så bra jag kan p den lilla tid man har att göra en del saker BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
Skruvar själv allt på hobbybilarna. När det kommer till sambons mondeo V6 är det lite värre, går inte ens att få ner ett skjutmått i det motorutrymmet. Brukar bli förbannad på mig själv om jag inte klarar av ett visst problem. Hur är det med Er? tommyhjortasen |
|
|
mekar det mesta själv det som behövs, vet man att det är riktigt gjort och inte nåt halvdantutfört arbete, gäller det svetsning överlåter jag åt nån annan. "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
oh ja glömde, går nånting dåligt och jag gör om det andra eller tredje gången med lika kasst reultat yr verktygen runt mig. efter ett bra tags uppehåll löser man problemet plättlätt "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
De flesta reparationer som inte kräver lyft eller BMW-verktyg gör jag själv (med originaldelar). Service till M5:an lämnas åt en aukt. BMW-handlare som jag litar på. Vill ha stämplar, det är bra för värdet på bilen och så känns det fint att någon går igenom den ibland om det skulle vara något problem på gång som jag inte märkt själv. //HD91 __ M5 E34 Limousine register |
|
|
Jag har själv god erfarenhet (började skruva vid 10- års ålder med förödande resultat men mycket lärorikt) och jag har sett så mycket skit att jag aldrig litar på nån annan utan jag gör allt själv. Fast inte med tjejens Renault Clio, den lämnas bort :) Mvh Tjäder |
|
| Min senaste erfarenhet var att byta termostat på min 320 - Jag kämpade i många timmar att få bort termostathuset för att byta ut det - men nu gör jag det nog på en kvart efter att ha lärt mig att ta bort kylarfläkten innan .... | |
| Jag gör allt själv oxå, finns ingen anledning att lämna iväg bilen när jag själv jobbar som bilmek och har tillgång till kanon verkstad. Däremot om jag måste få ut ngn felkod så är jag tvungen att anlita BMW. | |
|
Skruvar allt själv.Många experiment och egna uppfinningar.Tycker om att få ordning och fart på gamla bilar. Ps.Turbo är livet!! |
|
| gör allt själv, förutom att jag lämnar bilen på service 1 gång om året på aukt verkstad för att få stämpel i service boken. Har fått för mig att det ska höja andra hands värdet. Men sen byter jag ju olja imellan de med!! | |
|
Jag gör en hel del själv. Tankar, tvättar, dammsuger och byter torkarblad. Men där får gränsen. Jag är garanterat minst händig på forumet ;-D My Bimmer is my mistress |
|
320-325 |
jag försöker nog göra det mesta själv med min e30 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.