|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
är det någon som provat eller kör med rosenqrans westgate isåfall vad har ni för erfarenhet av den? | |
| Jag har använt och sålt vidare ca 20-30 st. Fungerar bra. Den gamla modellen var det lite si och så med då den saknade ventilstyrning och hade ett mebran modell budget. Nuvarande har Audi sport quattro membran och en mässingsstyrning till ventilen, fungerar utmärkt för dom pengarna. Inte den högsta finishen, men vill man bygga med rimlig kostnad så spar man ju lite överallt. | |
|
Vad går en sån wastegate på då? Mvh //uffe |
|
| bäckis :fungerar bra för dom pengarna han tar väll ca 1700:-st tror jag han sa å det låter ju bra om man gämför med andra som kan vara svindyra ,mycket för märkets skull vad vet jag men vad är bäst lägga till pengar eller köpa 2 av han eller köra med en dyr variant . Är det märkbart stor skillnad och vad är det som skiljer eller är livslängde sämmre på dessa eller hur är det nu //robban | |
|
Om jag har fattat det hela rätt så går w-gaten på 1700:- spänn? det är ju som hittat!:). Hur mycket pallar den med då? //Uffe |
|
|
Det är inte värt enligt mig att lägga ut 10k på en HKS när man kan be en kompis bygga en egen HÅKÅÄZZ ;) BMW 325 Turbo.... |
|
| Tror att priset är högre än 1700 i dagsläget, men jag köper inte av honom längre så jag vet inte säkert. Man kan få med vilken ventil man vill, så skys the limit på vad dom klarar. | |
| var köper man dom finns de nån som kann länka en sida..?? | |
| Finns ingen sida eller officiellt försäljningsställe. | |
|
Länk |
|
|
Ok, men är de ingen som har lust att kränga en billig w-gate. bör klara 250 - 300hk. Alltså ingen värsting w-gate. Mvh //uffe |
|
| Har inget med effekt att göra. | |
|
Bäckis: Kan du precisera hur du menar? Kan inte en för liten wastegate ge skenande laddtryck? |
|
| En wastegate som är för liten ger skenande laddtryck, korrekt. Vi säger så här: Du har en turbo som kan flöda luft för 500 hk. Turbon har ett stort avgashus, mottrycket blir litet och avgaserna vill inte flöda genom wg=skenande tryck. Om du byter till ett mindre avgashus med samma setup i övrigt så kan mkt väl samma wastegate fungera hur bra som helst då mottrycket gör att avgaserna vill leta sig ut genom den. Alltså 500 hk båda gångerna, skenande tryck ena, andra inte. Hoppas att jag förklarat tydligt nog den här gången då det känns som 100:e gången jag gör ett försök :-) Hur stor wastagte man behöver har med allt annat än effekt att göra anser iaf jag. Ett bra exempel är när jag för två år sedan körde GT42 och 2st 32mm R wg:s. Funkade perfekt. Böt till en HX50 med stoort avgashus till i år, och trycket small över 2 bar direkt. Då skickade jag dit 2st alutech 40mm, samma skenande tryck fortfarande. Då lät jag tillverka 2st 55mm med flödesriktiga hus, och trycket gick att ställa ner till 2 hekto. | |
|
Gjorde du inte om grenröret lite också... Så att rören som gick till WG var i gasernas flödesriktning vid kolektorn. Har för mig att du även gick upp i dimention på WG rören... Vad provade du med först? 40mm WG och samma rör som tidigare eller gick du upp i diameter samtidigt? Ganska intressant att få veta i vilken ordning du gjorde. (Hur ser enn flödesriktig WG ut?) Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Men hur vet jag att jag hittat rätt w-gate då? Mvh /uffe |
|
|
btw, hur kommer det sig att du skriver att en viss w-gate är lämplig för byggen mellan 400 - 450hk i din annons om de inte har något med de att göra?;P.. hehe. Mvh /Uffe |
|
|
Wuffe: Jag citerade bara Turbonetics själva, dom gamla skojarna. Bonje: Grenröret modifierades inte ett dugg. Först hade jag 32mm wg:s med 30mm rör. Sen böt jag till 40mm wg:s och 42mm rör, det enda jag gjorde med grenröret var att porta upp hålen. Slutligen portade jag upp hålen ännu mer och använde rör med 50mm invändigt och dubbla 55mm wg:s, då funkade allt himmel igen. en flödesriktig wg har inte en tvär kant upp i avgashuset utan en mjuk radie på den sidan utloppet inte är, allt för att gaserna ska strömma mot utloppet. |
|
|
Hhehe, ok. Då förstår jag.:).. SKa du ha för en den w-gaten samt gt37;an? Har du möjlighet att svarva m20b20 kolvarna? Mvh //Uffe i fyllet!;). |
|
| Den wg:n är såld. Maila på tarvhacka@hotmail för annan info. | |
|
OK! Det var det jag menade med att gör om grenröret.... Du gick upp i dimention på röen till WG:arna. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.