|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Anders T...Så är läget,en cykel kan vara dyrare än en hyffsad 7:a idag,dock tvivlar jag på en seriös/välskött 7:a för 15-20'!?!,var väl ingen som pratade om dem pengarna..Eller? Folk är skeptiska till begagnade åttiotalslyxbilar därav låga priser. Naturligtvis så är dem inte felfria för 25-30',men det skadar aldrig att hitta en som är så "felfri" som möjligt och veta av felen som brukar kunna uppkomma och därmed kunna lägga upp en "kostnadskalkyl" för just det exemplaret,och därmed se om man har råd med det som "skall fixas"... Mvh Janne. |
|
|
Sant Janne T .. tog i lite när jag skrev,,men helt fel har jag nog inte...eller ? |
|
Paap Reeder |
Hej! Håller helt med om e32. Beträffande MB delar jag inte menighetens uppfattning. MB- karosser under 80-90- talen såg gamla och förlegade ut redan innan de lämnat fabrikerna. Jmf MB motsvarighet till BMW 6 serie. Den heter nått typ SL. Ser ut som klumpig förväxt tvålkopp med 4:a hjul jämfört med "vår" läckra 635:a. Utan stjärnans tidigare glans hade märket idag varit utdött efter de 20 åren. Det är tur för MB att stjärnan fanns att hänga upp de otidsenliga karosserna på prestigespiken med. Se på en MB -00. Den med de avlånga bakhjusen samt dasslocksljusen fram!! Har alltid undrat vem som köper dessa bilar. Det är väl därför de kallas "Stuttgart-taxi". Nu skall sägas att MB ryckt upp sig väsentligt med den senaste modellserien. Hoppas Chris Bangle står den rycken! När det gäller vår lyxbil 750/E 32 så ägs den i gemen under sin livslängd av fyra kategorier ägare. (Exkluderat då BMW- "fackfolk" dit vi räknas). 1 - Framgångsrika företagare kör den från 0 - 2500 mil 2 - Prestigefolket kör den från 3000 - 10 000 mil 3 - Glänsare kör den från 8000 - 15 000 mil 4- Brackare kör den från 20 000 mil och så länge det går En 750 är en topp-technik-bil och fordrar sin service. (Jmf med exvis rymdskytteln som ju plockas isär efter varje start). De olika ägarkategoriernas service dalar med siffrorna --> därav alla liken som snurrar...(tack vare BMW utmärkta kvakitet. En japs hade varit pressad för länge sedan). Sedan kommer den till oss entusiaster som förstår dess kvaliteter och värde, teknikuppskattning, komfort m m som inte uppnås av dagens medleklassegmentbilar ens till 20%. MVH /// Paap R |
|
Det finns bara två bilar som kvalar in till Titeln "Autobahnlok". Det är E32 och S-klasse (80-tal). Aaah Minns det ljuva 80-talet när man satt i baksätet på farsans 740:i och såg dem komma o blåsa förbi till vänster i 200 km/h. Det var tider det! Nästan så man blir tårögd. =) |
|
|
Och det schyssta är att de står sig än idag.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
Ville bara säga att efter några veckor med min e32 -735iA så är jag otroligt nöjd, vilken bil för dom pengarna!!! Min bil Länk /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
E32:an är en oerhört trevlig, välbyggd och snygg bil. Mer kvalité, komfort och känsla är svårt (om ens möjligt) att finna för dessa pengar. Har själv haft en 735-90 i två år. Jag lyfter hatten för E32:an... med saknad. Mvh Jocke W |
|
|
Jag importerade en E32 735i -91:a -00 Och det är nog det bästa som hänt mig tror jag... Rostfri än idag och allt jag behövt kossta på är lite service detaljer, E32 är en vacker beemer med allt en bmw lover can ever want! BMW Mekanikern |
|
| En av BMW's bästa bilar genom tiderna, underbar kvalité och detaljarbete! Hatten av!! | |
|
Verkligen ! Jag tycker mig se en liten renässans bland e32:orna , intresset tycks öka och folk stylar bilarna lite , kostar på roligare fälgar och däck osv. Mera unga förare som kör bilarna och många pysslar om bilarna riktigt bra. Nån mer som tycker likadant ? |
|
|
Dom är ju inte lika vanliga som 3 och 5-serien, men tycker mig se e32 allt som oftast nu. Länk /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.