|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Darklight och andra, Entusiastförsäkring till mycket förmånligt pris kan man få genom medlemskap i BMW Club Schweden. Gå in på hemsidan www.bmwcs.com och leta fram Medlemsförmåner/försäkringar. Det ställs dock stora krav på både bil och ägare. Hälsningar Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 |
|
| Köpte mig en av mina drömbilar i julas så nu åker man en B6 E30. Nu när sommaren kommit. | |
|
Bosse J.: Att försöka få EF på annat sätt än genom klubben var helt omöjligt kan jag säga. LF i Uppsala är helt omöjliga att föra en diskussion med faktiskt.. Heh, ser att Bosses inlägg var för ett tag sedan, man missar mycket ibland men med lite tid så kommer alla trådar tillbaka igen :) (Jag har min EF sedan maj 2003) /Marcus |
|
|
Jag fick igenom min EF försäkring hos LF utanför BMWCS avtal. Dock var det med LF Västernorrland. Fick prata med en riktigt trevlig kvinna i säkert 1 timme om bilen. Jag visade henne digitala bilder till att börja med samt att jag skickade henne en skriftlig beskrivning (e-mail). Då preliminär försäkrade hon bilen tills den fulla försäkringen skulle gå in, de kräver en del bitar då som riktiga foton, krycka, brandsläckare osv. Men jag har också hört att LF nedåt landet kan vara kniviga att ha att göra med. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Här nere i Norrköping , så har det inte varit några som helst problem alls med att få EF hos länsförsäkringar !!!! Har det på både min Alpina och min gamla 525'a!!! Och vid båda tillfällena jag sökte den så var det bara att fylla i pappret (som man fick hem i lådan) samt bifoga en massa trevliga bilder på bilen..... Så .... enkelt var det för mej iaf...../// Lycka till.. E-12 Billy B-10 +XM TD Länk |
|
|
Generellt så är det svårt med EF för t.ex M3 och M5, speciellt i stockholmstrakten. M är snarast ett rött skynke för alla bolagen. Gissa varför! Svindlande skadekostnader är orsaken. Alpina förefaller vara lättare att försäkra och allmänt lägre premier. Kan de bero på att det finns färre bilar och att de flesta faktiskt ägs av entusiaster och hanteras försiktigt. Situationen blir ju inte bättre pga att det finns figurer som registrerar sin bil på "gamla Mormor" som bor långt borta från storstan. Sen inträffar skadorna........ LF består av ett antal separata bolag, ett för varje län och dom gör sina egna bedömningar vilket ger variationer. Medlemskap i BMW CS sedan några år brukar underlätta hanteringen. Bosse J. BMW CS 185 |
|
|
Jag tror jag var först ut med att få EF på min B8, men det tog lång tid, mycket övertalning samt ett långt brev ang de egenskaper som gjorde B8 an såväl unik som värd att bevara för framtiden. Numera är det inga problem att få en EF på Alpina B8 även utan medlemskap i bilklubb ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
åker en diamantsvart b3 från 94 :) |
|
|
Alpina forever:) Länk |
|
B3 coupe |
Har en B3 coupe -95, Sonderlack Dunkelblåmetallic. Bra skick förutom att fronten ska lackas om p.g.a kör mycket grusväg (på vägen hem) Söker också efter ett deko-set i guld vilket sitter på men behöver bytas ut. |
|
Hej! Här har ni en till. Har haft min i två år nu. Kunde inte vara mer nöjd! |
|
|
B8 nr:49 Välkommen till forumet får man väl säga då :) Vad är det för bil du har? Var bor du? Man försöker ju hålla lite koll på var alla B8or finns runtomkring i Sverige :) Man brukar oftast kunna känna igen ett par som har varit till salu ett antal år tidigare osv... hur köpte du din? /Marcus |
|
|
Darklight: Tackar, tackar! Det är en sedan. "Alpinablå" (Är väl vanligast fast det är sonderlack) Skicket är inte riktigt i klass med din, men jag jobbar på det. Jag bor inte riktigt i närheten så att säga. I Pajala Komun. Har läst flitigt, men aldrig registrerat mig. /Joel |
|
| har en B10 4.6-98 vet ni hu många sådana det finns i sverige min är visst svensksåld har hört siffran 15 st sådana men källan är en säjlare på bmw gbg | |
| Svensksåld B3 -00, 8000+ mil. All utrustning, reflexsilvermetallic. Tror att det är tillv.nr 51 eller 52. | |
|
B10 V8 -99 svensksåld. Mätarställningen är endast 2500 mil. Länk ///M. Pedersen |
|
|
Äger Alpina B12 6.0, e38:an. Mvh, Johnny H Alpina Club Schweden #31 - www.alpinacs.se BMWCS #06112 - www.bmwcs.com |
|
|
B10 BiTurbo #289 Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
jalpina,hej är du nöjd med bilen?.Länk Länk |
|
|
Hej WAN! Absolut, den är riktigt trevlig att köra. Hur rullar din 750? Mvh, Johnny H Alpina Club Schweden #31 - www.alpinacs.se BMWCS #06112 - www.bmwcs.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.