|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Nu har jag köpt min första Alpina. En B9 3,5 e28-82, är det någon mer här på forumet som kör e28 B9? Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
quizotic2 - bilder på den då ?? När kommer det .... Billy B-10 |
|
|
stensth: Ja, jag ringde på en...och en annan, båda sålda....:( Men tack iaf. |
|
| Veloce: Det finns en ute nu igen på blocket. Dock en lite dyrare än de andra som brukar/varit ute på annons. | |
| Kör en B7 turbo -85 Grönmet. nr 117 | |
|
Kör numera också en Alpina. B10 3,2-98 T, Arktis Silber. Det blir min 29:e BMW. Fler följer Bosse J. Bosse J. 327-41 2800 CSA-69 325iX-92 (hittills enda 3-serien) 528-98 Alpina B10,3,2-99T, |
|
|
Nån som vet nått om en röd B6 - 2,8 -86:a nr 234...? Den är skrotad nu men rullade senast i Örebro.. Mvh Jocke www.frid.cc |
|
KG Sönju |
Hej! Jag kör Alpina B7 Turbo Nr 5/149 (204) E-12 |
|
Tjena KG! Har du äntligen registrerar dig här nu också? -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Bilder grabbar bilder på era skönheter , faan B-7 turbo (E-12) är den snyggaste alpinan som någonsin tillverkats...... E-12 Billy B-10 Länk |
|
KG Sönju |
Japp! Hur går det med din E-12a Alecci? Jag körde en runda i dag! Första E-12 rundan i år och det var 100! Någon som vet hur många E-12 alpinor det finns i Sverige? |
|
Jodå, den lever fortfarande. Skall plocka ut den imorgon, vintergaraget visade sig vara en kass affär, det ligger en hinna av kondens över hela bilen. De andra som har sina bilar där är inte så måna om att stänga dörrarna, så det kommer in en massa fukt. Har fixat ett annat garage nu, där den förhoppningsvis skall trivas bättre. Till våren nu blir det först att ta itu med lite problem, har ett elfel någonstans i bilen. Sen ska vi se under sommaren om jag kanske kan påbörja renoveringen. Hur går det med dina två då? Har sagt förut att jag tror det finns 4 st E12 B7 Turbo i Sverige, men totala antalet Alpina byggda på E12-karossen kan jag inte svara på. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
B7 Turbo E-12 149st. B7 Turbo S E-12 60st Micke Länk |
|
KG Sönju |
Tack! Lite osäker på hur många S som tillverkades! |
| Är Alpina bilar dyrare att försäka än M-bilarna? | |
|
Oftast så är det väl så att Alpinor är billigare att försäkra än m-bilar. Det beror väl mest på att de är lite ovanligare och inblandade i färre olyckor. //David |
|
|
Min går att entusiastförsäkra, då runt 2000:- per år. Annars var det samma kostnad som M3. /Marcus |
|
|
Hej Jag har nyss köpt mig min första BMW Alpina B10 4.6 -98. Den går kanon och inte var den speciellt dyr att försäkra med tanke på vad det är för typ av bil. |
|
KG Sönju |
Bllir det någon Alpina träff i sommar? |
|
Skulle faktiskt vara intressant, är dock inte allt för villig att åka toklångt, då blir det släp. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.