|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ok, tack för intressant läsning... "Mats" Jag har mekat mycket och är inte rädd för ngt what so ever bara jag har rätt utrustning att jobba med. Jag har en maskiningenjörsutbildning bakom mig och känner mig ganska lugn på både det ena och det andra när det gäller teknik MEN.... Jag har aldrig, rent praktiskt givit mig in på att överladda motorer. Jag kan göra en singelturboinstallation med bra resultat men vad som lockar mer är att göra en biturbomotor med bra respons och fint register. Därav mina frågor. En del visste jag inte säkert och en del tycker jag det är intressant att höra andras funderingar på. Nej, jag tog inte illa upp :) Har en tanke till. Bygger man fn grenröret som man ska så bör pulsen vända när den kommer till "samlingsröret" om du förstår vad jag menar. En biturboinstallation med en sådan övergång som vi pratat om borde logiskt sett inte ge mer störningar än ett "vanligt" extractorrör... -Vad har du för komponenter i din motor? Bygger du på E39 lr? Mvh. B. |
|
|
Mats bygger på en Volvo 242'a. Kommer att bli riktigt nice! //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ok... Inte riktigt my cup of tea som de säger "V****" men det kommer nog att bli bra, vore kul att höra mer om... Så... Mr:Ticco. Satsar på en 10:a t. sommaren 04 då? :) Mvh/B |
|
|
Inga problem, bara du sponsar :) Har man pengar/sponsorer så kan man åka riktigt fort, det bara e så. Nä, med stor risk så blir det ett vilo år för min del. I bästa fall så kanske bilen rullar till sommaren, men då kommer det vara nästan samma setup som i sommras //Ticco www.ticco.com |
|
|
Förstår vad du menar :) En 12 är respekt så hade jag varit du hade jag putsat på bilen och satsat på en hög 11:a istället... Skulle vara kul med samma tider här men målsättning nr:1 är bara att få det att funka bra till våren. Inte så många som kör E36 på strippen heller och det så det gör mig bara mer motiverad... Mvh. B |
|
|
hvilke tider kjører dere 201m på ? |
|
|
F.eks. Ticco: 201m: 07,90@155,75 2,00 60fot 402m: 12,16@193,72 2,11 60fot |
|
|
Ni borde ju komma ner på mina tider från förra året lätt tycker jag! Är ju nästan samma setup.. 7,19@167 201m 1098@212 402m |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.