|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
shqiptar |
hej, jag undrar vilken som e snabbast av dom två ? om vi säger att vi trimmar en m3 cupé 3.2 till 350-360 hk vs. en m3 e46 ? även om vi tar bort lite vikt på 3.2 så som baksäte, ac , andra lättare sportstolar osv. // alban power |
| Jag tror jag lutar mig mot johann här på forumet. Pga M-diffen på E46:an kommer den att piska E36:an men det är då inte med mycket. | |
|
Nja...det lär bli fruktansvärt jämt..det skiljer mindre än man tror orginal...och med 350-360hk så.. En khöler trimmad 3.0:a med 350-360hk går bra som tusan också...mycket bättre än en orginal 3.2:a..så 3.2:a BORDE piska E46:an... ///M3 |
|
shqiptar |
en 3.2 cupé med 360hk och 50-100 kg mindre vikt än orginal, borde lätt piska en m3 e46! alban power |
|
Möjligen är E46 M3 snabbare till 100 tack vare M-diffen men annars är nog en E36 M3 trimmad till 350-360 hk och dessutom lättad snabbare oavsett om det är en 3,0 eller 3,2. Som tur är går det ju att trimma och lätta en E46 M3 också. :) |
|
|
Ja...den måste den ju göra... Vilken skillnad kan vara störst. 3.0-3.2 3.2-E46:a Min 3.0 drar orginal 3.2:or..vet ej hur många hk jag har heller. Så en 3.2:a med 360hk drar nog en E46 relativt lätt efter 100 i allafall... ///M3 |
|
M3Power |
min 3,0 -95 orginal piskade e46:or 0-100 km/h utan problem. No Fuck No Ride Länk |
|
M3Power: Så din M3 går bättre än M3E46 upp till 100km/h utan problem?? det har jag väldigt svårt att tro på. Tror mera på Johann han om någon här borde ha den kunskapen. |
|
M3Power |
Starre: De 3 st e46 som jag har kört mot jag har vunnit upp till 100 alla de ggr som vi tävlade men från stillastående men det var kanske förarna som var dåliga vem vet men att min m3:a skulle gå bättre än alla e46 kan jag inte säga. No Fuck No Ride Länk |
| jag piska en polares m3 3,2-97a utan problem så jag vet inte va du har mött för bilar 320 med m3 gälar ;) | |
sebbe |
En 3,0 drar en 3,2??????????Visst,ni spm har 3,0 :or, e hjärtligt välkomna till Krstd,så ska jag bevisa motsatsen..enda gången en 3,0 drar 3,2 måste va,närfarmor el farfar sitter banken ratten..... |
sebbe |
ursäkta stavningen....kl är 03:40 e man e fortfarande lite salongsberusad |
|
En M3 95:a med 286hk ska gå bättre än en M3 E46 2001- med 343hk?? Det har jag VÄLDIGT svårt att tro på. Det är nog önsketänkande eller har du mött människor som växlat väldigt dåligt. Sen att en M3 - 95:a ska dra en M3 3.2, även det låter högst osannolikt! Samma här, fortfarande berusad men det gåt över. |
|
|
Hur många khöler trimmade 3.0:or finns det med 350-360hk??? Med deras så kallade 330hk kitt så är det en bit upp till 330 riktiga hk. Någon som vet vad en trimmad 3,0 ska göra på stripen?? Om allt e som det ska va så ska en 3,0 få stryk av en 3,2 och en 3,2:a ska få stryk mot en e46 m3:a (orginal alltså) |
|
Axel |
Det är nog snarare så att det skiljer runt en halv sekund mellan olika bilar 0-100 specat så beror det mycket mer på föraren och vem som satsar mest på venm som vinner. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
shqiptar |
ja men nu va det om en trimmad 3.2 med 360 hk vi snacka om och inte orginal för det förstår NOG ALLA att orginal e36 3.2 vs e46 3.2 så vinner e46, så håll er till ämnet tack. alban power |
|
shqiptar: Johann har redan besvarat den frågan se ovan |
|
shqiptar |
starre: ja visst har redan läst det,har du också gjort det? alban power |
|
Om man trimmar en 316 till 361 hk - piskar den en M3 CSL då?... :-D (Nivån är hög, som vanligt i dessa "trimfrågor". Att man orkar?) ___ BMW CS #5221 |
|
M3Power |
Ni som inte tror att en duktig bilförare med en 3,0 kan dra en 3,2 e46 kan ju vänta till sommaren och sen komma ner till HBG så ska jag bevisa att det e sant, eller så kan ni fråga nån här i HBG eller Halmstad om ni har nån så kanske ni får svaret som ni inte tror på :) No Fuck No ride Länk |
shqiptar |
M3power vi prata inte om att man e duktig förare eller inte. klart då en som kör en 316i kör snabbare än någon som får en e46 m3 och aldrig kört bil tidigare. du kan omöjligt köra snabbare än e46 3.2 med en 3.0, men att man e dålig förare ÄR EN HELT ANNAN SAK! nån som håller med? alban power |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.