AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.702

Vad tror ni om denna M3:a?

Sida 1 av 2
Hej,
ny på detta kanonforum, skall införskaffa mig en snabbare bil och funderar på m3 eller m5. Hittade denna på blocket, vad tror ni? Är det misstänkt i och med att den är såpass billig. Tacksam för hjälp!

Länk

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tror inte att den är billig gör den misstänkt... =)

Kolla att servicebok finns + gärna kvitton på servicar o reparationer.

Mvh
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Orsaken till att bilen är billig är kankse att dessa bilar är iskalla för tillfället.. Likadant med M3 E36..
Köptillfälle!
sallepwr:

Men underbara att köra:))
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Det kan jag tänka mig:) har dock aldrig haft chans att köra E46. Hade en M3 E36 och den va underbar! Synd att jag var tvungen att sälja..
Som med alla beg bilar, gå igenom den ordentligt be någon kompis om hjälp om du saknar kunskap själv. Gå igenom alla papper ordentligt, ring tidigare ägare, verifiera stämplarna i boken. m m. Sen till sist så ska du gå på din magkänsla.

Bara för att priset är lågt betyder det inte att bilen är dålig, utan det kan vara att ägaren har en ny bil på gång och behöver sälja sin snabbt. Det finns en massa anledningar.

Lycka till !

Mvh
Hawar
Ser fin ut.

Och billig. Motsvarande bil beg. i finland 75.000-80.000euro.... Livet e suurt:(
Ähh, kostar dom så mycket i Finland? Inte ens en ny kostar så mycket!
En ny kostar ca 120.000euro i Finland. Sen höser man ju alltid på 5.000-10.000euro tilläggsutrustning....

Yees finland kan det här med skatter.

Volvo s60 R har ett utgångspris på 83.900 EURO:) Volvo för 800.000kr:):):) -Helt skratt retande!

En Z3 M3 C -97 med 16.000mil på mätaren kostar 43.000euro... Har Biltidningen i handen.

Ska jag fortsätta?

:)
Otroligt!!
M 3:

Finland har EU's äldsta bilpark.... säger väl en del.

Otrolig, men surt.

Om man importerar själv kan man spara upp till 30% dock.
Tackar för alla synpunkter. Snackade med ägaren och han sade att bilen är importerad 02 och att han hade upptäckt att den tidigare ägaren hade skruvat bilen 1500 mil. Folk är inte lite fräcka när det gäller att tjäna pengar!

sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Var bilen skruvad i tyskland eller sverige? Vore kul att veta....
I Tyskland

Inte konstigt.

Dock var det nån för någon vecka sedan på forumet som påstod att tyskarna inte skruvar bilarna:)

-Nästan skrattretande:)
bayerischmotor:

Kunde lika gärna ha hänt i Sverige
Starre:

Helt rätt men, är vanligare i tyskland.
bayerischemotor:

Om man ser det rent procentuellt så tror jag INTE att det är vanligare i Tyskland än i Sverige utan tvärtom.
I Tyskland är detta lagligt, inte i Sverige dock.

Dessutom har jag aldrig sett varken i Finsk eller Svensk biltidning bland annons sidorna någon som annonserar ut inställning av mil. Detta förekommer i tyska tidningar.

sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Nja.. Vad jag fått höra så är det lagligt att skruva mätare (precis som i sverige) SÅ LÄNGE man informerar köparen om det! Bytar jag tex instrumenthus i bilen, gör jag inget olagligt sålänge jag är ärlig om mätarställningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.