|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån som vet vart man kan få tag på en sån touch screen som är med på bilderna? Länk | |
|
Dom enda jag vet som har det i Sverige (än så länge) är Kenwood: Länk Vet dock inte priset. Mvh Jonas.N /////Alpine & Macrom |
|
|
coolt jobb han gjorde iallafall.. www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
|
Snygg touch screen, har tagit hem programmet som han använder och kollat lite.. det går att köra med vanligt screen och ha en IR-fjärrkontroll med. Men det kanske blir lite drygt i längden. |
|
|
Väldigt snyggt gjort.... jag och min kompanjon håller på att ta fram en liknande dator till bilen... |
|
|
S 328 R Har du några bilder lr nått?? Hur har ni tänkt bygga? |
|
|
Definitivt även mitt nästa projekt, har dock några att påbörjade att avsluta. Fick inte programmet att installera korrekt med win 98 second edition, skall närmast testa på min xl. Min tanke är att ta bort cd spelaren i business enheten och låta skärmen poppa upp elektriskt vid önskemål, sådan låta den åka tillbaka vid avstängning. Slipper risk för onödiga inbrott etc från klåfingriga. Hur långt har Ni kommit? |
|
| jag testade programet på min burk och kör med win 2000.. funkar felfritt.. vart ska du sätta skärmen då? hamnar väl i vägen om den sitter uppe på intstrument panelen.. | |
|
Oj , jag måste varit trött, menade XP så klart. Kollade på Kenwoods hemsida. De hade många tämligen kompletta lösningar, kanske lika bra att byta rubbet och inse att BMW bygger skapliga bilar men när det kommer till ljud och teknik på andra områden är de liksom andra bilmärken inte uppdaterade. Tar jag bort hela originalinstallationen så blir det trots allt hyfsat med plats. Låter jag den vara kvar (ej CDn, lägger ev en mp3-växlare i skuffen) så kommer skärmen till viss del att täcka de centrala ventilationsutblåsen (ej intstrumentpanelen), tror inte att det har någon större betydelse. Har närmast gjort en planeringslista över inköp och installationer, väger mellan stationär installation eller att kunna sätta in en av mina portabla datoror vid behov. Skall dock först kolla på Kenwoods grejor så att man inte uppfinner hjulet en gång för mycket. |
|
m3_kosova |
Hej! Till Westergren. Vad heter programmet som du tagit hem och som han använder? Mvh Be Mitrovica Po Qka Mendove |
|
tja m3_kosova Programmet heter MediaEngine och finns på Länk . Det finns även ett skinmaker program som du kan ladda ner, har trixat lite med det och det är inte så svårt att lära sig, det behövs dock ett ritprogram för att kunna göra egna knappar och liknande. Har inte hunnit kolla på dom skins som finns på sidan. /Mvh Marcus |
|
|
Någon som hittat några andra skärmar ? måste finnas på nätet någonstans , tittade på alla bilder på mediaengein och alla har olika skärmar . så med andra ord finns det frågan är bara VAR ? ///MVH TONY |
|
|
Jag har provat att söka på touch screen och pekskärm. Men det är svårt att hitta nått. Men om jag hittar nått så säger jag så klart till så fort jag kan.. /Mvh Marcus |
|
|
Jag har hittat den här sidan.. Länk har inte hunnit kolla nått närmare på dom men det finns iaf touch screens i flera storlekar.. /Mvh Marcus |
|
|
sjuka priser på den länken ovan ! Titta på dessa Länk ca 3 lax för en 7" ///MVH TONY |
|
|
Maila mig om ev. sambeställning !! ///MVH TONY |
|
|
Länk för lite diskutioner ... ///MVH TONY |
|
|
Det du inte hittar i länken ovan är inte värt att veta , har hittat flera kanon ställen att köpa på . ///MVH TONY |
|
|
phiber: den verkar ju vara sjyst.. läste i forumet att det hade varit lite krångel med Lilliput.. men det va ju ett sjyst pris.. vad kan man få lägga till för frakt å sånt från usa?? fast det blir ju billigare iaf än dom som jag hittade.. /Mvh Marcus |
|
m3_kosova |
Är det nån som ska beställa touch screen skärmar från USA? Om ni ska säg till så kan vi väl beställa tillsammans. Mvh Mitrovica Po Qka Mendove |
|
jag måste då få ihop bilen först... =) /Mvh Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.