|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån som gjort detta? gör man detta så kommer ju ett av dom nya hålen i ett av dom gamla men om man svarvar av navet så nära lagret så möjligt och svetsar dit en egen platta med 5x120 borde det väl gå?? Detta är enklare då M3 nav kostar 1000:- styck.. sen ska lager dit på det... BMW 325 Turbo.... | |
|
hmm.. varför inte köra med spacers då? -------------- Min E30: Länk |
|
| Eller svetsa igen de gamla hålen och svarva/plana navet och borra nya... | |
|
kör med spacers eller svetsa igen hålen å borra nya BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
eller varför inte göra helt nya? många åsikter blir det.. |
|
|
Deejay: kommer köra med 243/35/18 sulor och vill inte ha ut dom mer. Johankil:gör inte då navet inte räcker till med tanke på att org är 100x4 och ska upp till 120x5 ich navet är för litet så halva håler hamnar i luften. Powerpak: Göra nya nav? BMW 325 Turbo.... |
|
|
E36 nav med mellanholk. "325is..." |
|
|
Ja,det mesta går ju att tillverka/modifiera själv om man vill och har kunnande/maskinpark för det. |
|
|
Jag gör egna.... BMW 325 Turbo.... |
|
|
m3e30 nav kanske skulle fungera? "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| Han skrev just att M3 E30 nav var för dyra. Ca 1000 st... | |
Lotus Samuel |
Man kan borra såhär. Länk |
|
Lotus: Du är för go. ÄR detta något du gjort eller ska göra?.. PS Du kan ratta porsche kanske bra va ;) BMW 325 Turbo.... |
|
Lotus Samuel |
Jag rattar allt med 4hjul ;-) Nä detta är väl inget jag har tänkt att göra. Men nu kom jag ju på en sån snilleblixt så nu måste det ju givetvis testas. =) Länk |
Lotus Samuel |
Det finns förståss en hake som alltid. Jag har inte mätt storleken på navet så jag vet inte om hålen får plats. Men jag tog för givet att ni redan mätt det eftersom ni hade tänkt svetsa igen hålen och borra. |
Lotus Samuel |
Det finns förståss en hake som alltid. Jag har inte mätt storleken på navet så jag vet inte om hålen får plats. Men jag tog för givet att ni redan mätt det eftersom ni hade tänkt svetsa igen hålen och borra. |
|
Det är just det som är bekymmret, jag tror navet är för litet. Har faktiskt inte mätt än men ska göra i morgon,, Enda är nog att svarva av det nära lagret o göra en egen trissa.. BMW 325 Turbo.... |
|
|
tror inte du behöver mäta=( kollade förut med mina e36skivor mot e30naven och e36ans bultcirkel går precis på e30navets ytterdiameter=( sorry.... |
|
|
Fear: illa... då blir det att svarva av dom o sätta på egna... Tack. BMW 325 Turbo.... |
|
|
Delar av mig av minn erfarenhet. E30 framhjulsnaven är ca 120mm i diameter, så manfår bara halva hålen... E30 bakhjulsnav är större, där går det att borra om till 120mm presis som på lotus samuels länk. Men, materialet är tjockare just vid original hålen så man får bara ca 5-6mm att skruva i de nya. Jag kör får tillfället med E36 nav fram. Kräver en hylsa på axeln då E30 axeln är mindre, kommer inte ihåg måtten just nu men han kolla dem någon gång. E36 navet ar förästen bredare än E30 så det skiter sig med bultta på bromsar. Spacers och adaptrar löser det... Bak har jag för tillfället omborrade ix nav, som är svarvade på baksidan för att få en jämn annläggningsyta för bulltskallen då jag dragit dit 12.9 bult bakifrån och har fast hjulen med mutter nu. E36 baknav går att montera på E30 men har mindre "offset" så bromsskivorna+handbromsbackorna inte rymms. E30 M3 nav+bromsar är den vettiga lösningen bak till 5bult problemet. Vill man göra det enkelt så skaffar man komplett M3 stolppar och nav+bromsar, men det kostar.. så ja fortsätter ti kråta! "325is..." |
|
|
Hoek: intressant.. Men vore inte den enklaste vägen att som sagt svarva av org nav ganska nära lagret och sen svetsa dit en större ring som rymmer 120x5?? BMW 325 Turbo.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.