AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.552

e65 - Snygg eller ej? det kvittar väl?

Sida 1 av 2
Det har säkert sagts förrut, men jag är övertygad om att samma känsloyttringar fanns när BMW "tog bort" hajnosen på e32 och e34 - "Så kan väl ingen BMW se ut".

Samma känsloyttringar fanns säkert också när BMW "tog bort" de dubbla, runda strålkastarglasen och ersatte med ett avlångt - "Så kan väl ingen BMW se ut".

Så mitt förslag är: ta det lungt man vänjer sig. Sen tycker jag mig ha fått uppfattningen här i forumet att man kan tycka att ett annat bilmärke har gjort en snygg bil, men att det liksom kvittar då BMW's bilar är mycket roligare att köra!
Men ska då inte det gälla här också? Det är väl ändå körupplevelsen som är det väsentliga, och den tror jag iallafall ligger i världsklass.

mvh
Berg

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Visst var det skandal när hajnosen försvann!

Såg E65 härom dagen på E4 söder om Södertälje. Snyggare än på bild, profilen är ovanligt mycket sportbil för att vara limo. Annorlunda och kraftfull är mitt intryck, E38 ser menlös ut i jämförelser. Vill ha!
Tja!

Säga vad man vill om designen, men!!!! Den nya 7-serien har tappat allt (då menar jag käraktären). Ja menar... Kolla bara på hastighets mätaren! Och vem fan vill ha automatlådan där vindrute-torkaren sitter? Och hur kan de bara ha en startknapp istället för nyckel??? Nä... Den har framtida designen håller inte (tycker jag). De har tappat stilen... En BMW ska vara en BMW...

Tack för mig!

Mvh Tobbe
Tobias 320i-94:

Där håller jag inte med dig. För mig står BMW för körglädje, utstrålning och spjutspetsteknologi. Och det måste du väl ändå hålla med om att den har!

Det är klart att det inte kvittar om bilen är ful eller inte. Skall jag lägga upp ett antal 100 papp för en bil så vill det ju till att den är BÅDE vacker att se på och kul att köra. Sen är det klart att man vänjer sig lite. Jag har börjat smälta hur fronten på E65:an ser ut, däremot kan jag inte för mitt liv komma överens med baken.

/Micke
Tja Berg35!

Klart BMW är bäst! :-) Och körglädjen förblir nog alltid oslagbar, detsamma med teknik o.s.v. Men det jag stör mig på är alla dessa funktioner som inte "är" BMW.... iallafall enligt mig... Varför ha automatlådan som jänkarna har??? Och varför starta med en knapp som Honda S2000? Det är det som stör mig... (men kanske bara mig)

Mvh Tobbe
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jo visst skall man se skillnad i mellan modellerna men det får väl finnas gränser. Se bara hur "fina" försäljnings siffror "Fish Face" Forden fick ! Och den här Chris Bangles, vad har han för tidigare meriter på sin skapelse lista ? Fiat skall tydligen vara hans tidigare arbetsgivare.
Soton
Stackars ägare till 7:an då dom tagit bort sidolisterna. Skulle inte vilja vara i deras bil på stormarknadsparkeringen...
Hur kan man ta bort listerna för det första?
Dom skyddar ju inte bara det blir ju snyggare linjer på bilen med lister.
bm
31
bmw 325
325i coupé -93
På tal om Fiat är det inte så att genom tiderna har fiat koncernen haft flest bilar utnämda till årets bil!? det borde väl säga lite grann om vad dom klarar av!
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Måste kontra med ett positivt omdöme.
E65:an är snygg, läcker, nydanande och i allra högsta grad en riktig BMW med tekniska innovationer i toppklass. Växelväljarens placering lämnar ett trevligt utrymme mellan stolarna och passar bra i en rattspak, används så sällan ändå.
En nackdel är borttagandet av sidolister, inte bra i klant Sverige där folk har svårt att hålla i dörren.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Sail:
Det är klart att du tycker, och många andra, tycker att e65-an är snygg, eftersom du (och jag för den delen) är BMW fanatiker.
vad skulle du tycka om designen om det hade varit en Kia eller Hyundai? Nya Sonata liknar väldigt mycket e65-an framifrån.
Tror inte att e65-an nånsin kommer att vinna några skönhetspriser, däremot så är det säkert en jävligt bra bil, kanske världens bästa.

Audi har genomfört en undersökning om bilköparbeteende. Det visade sig att 40% av alla nybilsköp berode på designen av bilen.

Tyvärr så dominerar Mercedes designen på bilar i den övre prisklassen (E,C och S klass).

Får åka en skitig Golf-92 nu:-(

Sail: Jag håller med dig. Den är läcker och desto fler gånger man ser den desto finare blir den. Om man tittar i olika tidningar där de har testat E65:an verkar det rätt klart att detta är världens bästa bil för nuvarande. Mercedes, Audi och Lexus kommer att få en extremt tuff match. Se Bilsport som kommer ut idag och Teknikens Värld.

BMW CS 3909/530iA+chip(BSR)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kolla forumet för 7-serien 2001-10-22.
Asken provkörde en i Tyskland när tillfälle gavs,
hans 540t sjönk visst en del i anseende efter det,
vad man kunde förstå Har haft den ligga med iWebshots skärmsläckare cirka en månad börjat vänja mig inte så tokig faktiskt rätt så snygg.Webshots.com rekomenderas
starkt mycket fina bmwbilder och en skärmsläckare som funkar har haft den länge på 3 datorer utan problem.
funkar även med P120 1MB grafik som min Compac på jobbet.(Har haft en årets bil 1973 Fiat 127 bra bil förutom rosten. Enda bilen jag haft som startat efter en utomhusnatt med -38C)

Hasso
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Marin: Inte är jag BMW-fanatiker bara "lätt" beroende. Klarar mig flera dagar utan att köra BMW utan större varaktiga problem. Skämt åsido. Jag tycker faktiskt att den är snygg. Fast den kräver lite tid att smälta.
Om det var en KIA eller Hyundai, hm bra fråga fast årminstonde den sistnämnda kan ha vissa snygga detaljer. Men för min del handlar det också om helhets intrycket, detalj känsla och det har inte de asiatiska märkena.
Vad det gäller Mercedes så får jag erkänna att S o C är fina bilar, men E är fula som stryk. Audi och Lexus väcker inte några känslor alls.

Jag är helt enkelt såld på E65:an. Har fått en offert från en BMW handlare i Tyskland som jag köpt bil av tidigare på en 735:a men acceptabel utrustning i nivå med min E38:a. Landar runt 830.000 vilket känns lite halvtungt. Men om man betänker att min E38:a ny låg på ca 765.000 med samma utrustning så kan det kankse vara ett fynd.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Sail:
Jag menade nya SL, inte E-klass. Skrev lite för fort:-)

Får åka en skitig Golf-92 nu:-(

Soton
Att FIAT fått många åretsbil utmärkelser beror ju bara på att det är väldigt många sydeuropeer som röstar.
Sen att få åretsbilutmärkelsen är väl ingen merit direkt...
Tobias,

Även Z8 startas med knapp. Så gör även McLaren F1.

Jag gillar 7-serien. Innan jag såg den i verkligheten hade jag inte mycket till övers för den. Men efter att ha sett den ett antal gånger så tycker jag den är snygg och får många andra bilar att se gamla ut.

Inredningen är lite speciell men ändå snygg tycker jag nu. Mätartavlorna är enkla ändå och sen är det bra att man kan få upp riktningspilar till Navin där som i Mercedes vilket underlättar en hel del. I-Driven tror jag kan ta lite tid innan man lär sig men jag gillar hur joysticken har en slags force-feedback när den är igång. Sen är displayen mycket tydlig och verkligen bra grafik på. Man kan t.o.m få en 3d-bild av kartan till navin. PDC:n är en klar förbättring men piktogrammet, även den bättre än Mercedes med staplarna som iofs var bättre än BMW:s gamla. Multikomfortstolarna är de skönaste jag suttit i. Osv osv...

Sail, jag tycker 830 låter lite häftigt då en standard 745i går på 755 i Sverige. Den 735:an kanske hade väldigt mycket utrustning men en standard 745i är ganska välutrustad med bl.a navi, telefon, läder osv.
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Jag kom hem från Tyskland i natt, på en BMW-firma jag var på så hade dom en E65:a i källaren som försäljaren visade oss så vi kunde ta lite bilder och provsitta.
Den är som han höll med om, "ful-snygg". Men den är otroligt mycket snyggare och läckrare i verkligheten än på bild, dessutom så finns det rätt mycket reglage kvar, så allt sitter inte i "joysticket" pga av rädsla för att deras äldre (köpstarka? målgrupp inte ska bli avskräckta.
Detaljer som fastnade i minnet var tex. cd-kassetten som matas in i instrumentbrädan istället för en växlare i bagageutrymmet, dörrarna har inte några "steg 1&2"-lägen, de "fastnar där de stannar", och att trä-inredningen verklingen kändes som trä.

M-Maker
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Hej
Såg testet på e65 igår och jag blev bara mer besviken på designen av bilen....små kromade smäckiga mätartavlor i en lyxbil........ingen dörrlist......bilen såg hög ut (precis som audi A6) inte låg och fet som e32 och e38.....det funkar inte att bredda njurarna och sätta på mera krom om grund designen är intetsägande (sånt som lexus sysslar med).
Soton
Den är rätt cool i verkligheten, pinna över till närmsta BMW handlare där står den. Sverige premiär imorgon... Då blir det min andra provkörning av kärran...
Verkar som att de flesta tycker att just bakdelen på den är den som ser "konstig" ut, jag håller helt klart med men samtidigt tycker jag bakdelen är rätt snygg på ett sätt. Däremot verkar ni ha börjat gilla läget vad gäller framdelen på den, där håller jag inte med. Jag tycker den ser ut som en 3-serie och det är något som en fet 7-serie inte ska göra. BMW har pratat om större skillnader mellan modellerna i serierna, dom ska kunna skiljas åt lätt. Men vad har dom gjort egentligen, -94 kom dom med den då nya 7-serien, den såg ut som dåtidens 3-serie vad gäller stora delar av designen. Nu 2001-02 kommer dom med nya 7-serien, vad ser den ut som i nosen, jo exakt som nuvarande 3-serie, vad pratar dom om att 7-serien alltid lagt grunden till vad dom andra serierna baseras på några år efter. Baken däremot är ju i stort sett helt ny och efter lite invänjning ganska OK, däremot tycker jag helheltsintrycket ser ut som en större Audi eller VW vilket INTE är bra enligt mitt tycke. Hela bilvärlden har i några år gott åt att bli rundare och gulligare, enda som inte riktigt följt den trenden är just BMW, men ack fick vi känns det som, nog har dom tittat på gullegullrunda formerna till nya 7-serie.. tyvärr lite för mycket enligt mig..

/ pheur
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.