|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad ska jag välja? Ska byta min bil mot en 320 -96 eller 325 -95. 320:an kom till Sverige 00, har gått 15400 mil och har troligen körts ganska hårt eftersom däcken var nya i April och nu är de helt slut. I övrigt bra skick. 325:an kom hit 02, gått 12000 mil (verkar lite osannolikt eftersom det är en 95:a) I övrigt mycket bra skick. Jag har en grym beslutsångest. Finns det någon som har ett bra tips om hur jag ska göra? Mvh Henrik | |
| Sen kommer ju det ständiga problemet med serviceböcker. 325:an har ingen dokumentation över huvudtaget, 320:an har en del från Tyskland och en del från Sverige. | |
|
är skicket/utrustningen likvärdigt hade jag lätt valt 325an... -------------- Min E30: Länk |
|
|
Det är ju lite en kostnadsfråga också. Jag har en audi cab från 93 som jag ska byta, och för 320:an vill han ha 7000 imellan, 325:an ska ha 15000. Varför skulle du valt den? Jag tror att skicket på 325 är lite bättre. 320:an har precis varit inne på verkstaden med en trasig växellåda, vilket eventuellt kan tyda på att den körts ganska hårt. Men som sagt är det den icke existerande serviceboken till 325:an som stör mig lite. Annars hade jag inte tvekat en sekund. Båda bilarna är utseendemässigt i grym bra skick. Inga missljud och allting funkar bra. |
|
| Och 320:an har mer utrustning. | |
|
När bilarna är såpass gamla som dom ändå är så skulle jag valt att gå på skick istället för servicebok... Det enda jag kan komma på är: Provkör båda bilarna och skapa dig en egen uppfattning... -------------- Min E30: Länk |
|
| Varför inte köpa/byta mot en annan 320/325 som du har full koll på? | |
|
Är inte alls så osanolikt att en 325-95 kan ha gått 12000 mil...använder man bara bilen under sommar-halvåret så blir de inte så höga mil per år. Jag skulle iaf sattsa på en 325,mycket roligare bil!! |
|
|
Anledningen till att jag inte byter mot en bil som jag har full koll på är den att det inte är så många som vill ha en Audi cab så här års. Det är dessvärre en ganska hög tröskel att ta sig över. Jag har provkört båda bilarna och det går ju inte att säga annat än att jag föll pladask för båda. 320:an drog lite åt vänster, men maskinellt gick den hur bra som helst. 325:an var i princip felfri. Jag är just nu inte helt säker på huruvida det faktum att bilförsäljaren som sålde 325:an till den nuvarande ägaren lämnade 6 mån garanti på växellåda och motor, borgar för att bilen är i bra skick, men jag antar att så är fallet. 320:an är krockad, men försäkringsbolaget tog vid och betalade allt. 67 000 gick den notan på hos en auktoriserad BMW-verkstad. Sen blir man ju som sagt lite nojjig över att däcken på 320:an var helt slut. Kanske var det 0,5 mm mönsterdjup kvar. Både fram och bak. Deejaywasp: Jag är visserligen novisch på området, men är det inte så att det är just när bilarna är så gamla som man borde ha koll på dokumentationen? Tack alla som svarat. /Löfgren |
|
Maha |
12000 mil är ju "standard" att skruva tillbaka mätaren till.. |
|
Löfgren: själv hade jag valt 325:an.. mycke bättre bil.. du säger ju själv att 320:n är rätt så fuckad men 325:an är hur fin som helst.. även om 325:an nu är skruvad så kan den ändå vara mycket bättre pga av att dem förra ägarna tog ordentligt hand om den till skillnad från 320:ns ägare.. Det bästa du kan göra är att göra ett M-TEST.. och gör den stora då..då vet du om 325:an är nåt att ha eller inte.. de kommer vara jobbigt att bli frånkörd av rätt så många när du sitter i en bmw( 320:in dvs).. med 325:an har du betydligt mer att komma med. lycka till ........ HAHA ;p ..... |
|
320-325 |
jag hade valt 325 an ´´ helhet intrycket på det lilla jag har läst på denna tråd lutar åt 325an´´ |
|
Mitt alternativ är ju att sälja Audi caben först och sedan köpa en BMW. Mycket tidskrävande, vilket innebär att jag trolien inte kommer få min Beemer innan sommren. Vad kan man få ut för en Audi cab? 60-70000 lakan? |
|
| Sjunker inte andrahandsvärdet oerhört mycket om man inte har någon dokumentation? | |
|
En välskött bil som allt fungerar som det ska i finns det alltid någon som köper till samma pris utan dokumentation som med. Problemet är bara att hitta den köparen. Alltså måste du(om du inte har tur)vänta länge på att bli av med bilen alternativt sänka priset så den blir attraktiv utan dok. Har du inte tid(el. tur)när du skall sälja så kan man säga att andrahandsvärdet sjunker. Henrik |
|
| Där ser man | |
| Men kan inte bmw kolla i databoxen om 325:an är skruvad lr inte? eller går de bara på dom nyare?? | |
|
Löfgren: Annonsera på så många ställen som möjligt? Runt 60 låter troligt för caben nu på vintern... Mvh |
|
|
En 320 är tyvärr väldigt spetsig i karaktären, en 325 med Vanos är det lagom tryck i! Mvh |
|
|
Ok. Som jag kan utläsa av tidigare inlägg är det alltså 325:an som verkar hetast, trots att den inte har någon dokumentation. Den kommer kosta mig c:a 81 000. (La 66 000 för Audin och nu 15 000 imellan för 325:an) Min beslutsångest är ganska djup. Fortfarande oerhört tacksam för tips, råd och hjälp. Mvh Henrik |
|
|
Köp den som känns fräschast, att 325.an är roligare är ju iof inget att diskutera. Är den som du säger dessutom finare så är det väl egentligen inte mycket att diskutera. Dock tycker jag ett pris på 75´ för en sån är lite väl mycket (om cabben är värd vad du tror den är). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.