AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.203

Trubbel med tomgången 328 E46.

Sida 3 av 3
V.35 är versionen på den nysate cd skivan från BMW och har ingenting styrprogrammen att göra. men däremot kan nytt program för en viss box finnas med från ex. "DIS cd V.35".
Jag ska in med min den 2 dec..

Min bil hoppar o svänger däremot på tomgången, slukar rätt mkt bensin..10liter på 7mil, varav 5mil på E4 Stockholm-Uppsala..

Lamdan eller?
Vet inte vad de annars kan va eftersom den påverkar min bränsleförbrukning med..
Henken: Återigen, Bmw borde vara tydligare när man pratar med dom, De förklarade snällt och vänligt att de uppgraderat min motormjukvara till V.35. Vilket enligt dig inte stämmer.
Men o andra sidan skall Johan kunna be om en uppgradering från skivan med V.35 och få de allra senaste i hans M52TU.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
v.35... skall försöka komma ihåg det!

Tackar för infon! :o)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Wendtan: De måste ha menat skivan. Vid en enkel uppdatering på bilen så kan man inte se vilken version som sitter i. bara om den är äldre eller samma som den nyaste som finns ute.

Då går ju säkert att läsa av i några koder nånstans som bara
Einstein fattar..hehe

i ett nyhetsbrev kan det stå så här typ:

F.o.m. cd ver.XX så finns ny mjukvara till ex. motronic MS43 som innehåller bla bla...
Henken: Jag betvivlar inte att du har rätt, Jobbar du på bmw själv eller?

Jag frågade om jag kunde få veta vilken mjukvaruverison som fanns i, och de kunde jag tyvärr inte.
De kunde titta vad den var släppt från fabrik med, men då fick de kontakta tyskland.
Läste någonstans att de ska stå en lapp på styrboxen med aktuellt mjukvarunummer, men har inte hittat det.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Wendtan: Grattulerar till nr:3000

På boxen står det vilket styrsystem man har ex. motronic MS43 men det är nog det enda man kan få ut av det.

Eftersom man vid en omprogrammering inte kvitterar nånting på själva boxen så står endast grundsystemet där..

Hade man vetat vad dem där 2 milj siffrorna betyder när man läser av boxen hade man nog kunnat klura ut det....:)
Tackar grabbar, ska kolla med att uppgradera mjukvaran.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.