AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
6.892

Skall kolla på en 740 i helgen MEN !

Sida 3 av 4
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
ska du köpa bilen så se till att du iaf. har någonstans d
är den kan STÅ länge och gratis.
räkna inte med att få igång den alls.
köp den som en hög reservdelar isf. (priset skall va därefter)
Om den bara står och inte kostade något i inköp samt inte kostar att ha ståendes (oförsäkrad och avställd såklart) kan du iaf. polera den etc. utan att det kostar något :-)

FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-)
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Jodå jag har allt läst tråden men inte velat kommentera då det så lätt missuppfattas. Kan hålla med er om att man ska inte ha en trång budget när man köper en 740 så man bör tänka ett par gånger. Anledningen att jag säljer bilen är att jag ej har tid eller lust att felsöka den. Är absolut inte ute efter att lura på nån en skrothög utan då skrotar jag den hellre. För den som har tid ork och pengar så kan det nog vara en ok affär då bilen är snygg i övrigt. Det känndes lite tungt att börja plocka delar av en så fräsch bil. Ang kommentarerna om fälgarna så var tanken att jag skulle ha dem på min E39 i tron om att det skulle passa. Nu har jag dock lärt mig att det är olika centrumhål på E32 o E39 så detta gick inte så bra. Tycker dessa 18 tums fälgarna är mycket snygga då jag hadde dem på min gamla E38. Hoppas att jag rätat ut frågetecknen lite och jag tror nog inte att det är rätt bil för dig 320-325.

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Och även om man får igång den, fixar upp lådan m.m till rimliga pengar så har du fortfarande en 730 med 740 motor, vilket kan resultera i att SBP märker det hela och bilen får körförbud och du måste byta motor och boxar m.m för att ens få köra bilen...
Nej, man skall nog vara i en lite tryggare ekonomisk sits om man ger sig på ett projekt. Men för den med lite klirr i kassan kan det nog vara lite kul att jobba igång en sån bil.
Kul projekt om man har garageplats över, god ekonomi och redan har en fin bruksbil och hobbybil.. Då kan det ta den tid det tar och får man aldrig igång den så säljer man den som reservdelsbil och strumtar i att man förlorat 10000kr + det man lagt på bilen.

Hade det varit du som var beskriven ovan så hade jag tyckt valet vore klart enklare :)
Lycka till!
320-325
(ppeellee) jag har inte på nåt sätt velat hänga ut nån här.. jag tror inte att du hade tänkt att lura mej .. verkligen inte ..vi pratades vid telefon och jag fick ett mkt seriöst intryck .. varför jag startade denna tråd var igentligen att få lite mer fakta om dom defekterna som är på din bil ..men det hela ledde till att alla avrådde mej sen och det som jag skriver om min ekonomi kanske inte alltid är sanning .. jag gör som jag vill angående att köpa bil som är defekt , det finns många här som säkerligen har gjort liknande köp och fått det att lira ..och min ekonomi kan säkerligen svälja en sådan bil. självklart så påverkas man av allas varningar men det är ju ändå jag som bestämmer hur jag vill göra med mina pengar o bilköp. jag tycker det är skoj att få igång saker jag har gjort många liknade köp med bra resultat
men inte till vilket pris som helst ..en 7 serie bil är som sagt dyr i alla avseenden men men .. det är nåt som jag också vet annars hade jag aldrig startat denna tråd. sen kostar det inget att kolla på den eller hur .. ? sen får man räkna på det och så får man se.

320-325
och jag tror inte alla här på 7 serie forumet är direktörer som kör runt i sina 7 serie bilar ..
320-325
om ni läser vad min mina första 2 inlägg på den här tråden handlade om så förstår ni nog att jag var i FÖRSTA hand ute efter att veta om vad det SKULLE kunna vara för fel och vad det skulle kunna kosta att fixa iordningen den m.m och var den drar i bensin .. och har fortfarande inte fått nåt svar på dessa fråger .

(ppeellee) så du är inte intresserad av att sälja den längre eller ?
320-325
detta blev inte som jag hade tänkt mej...

och nu har det blivit lite knepigt
320-325
med tråden alltså
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Den här verkar vara renoveringsbar!

Fast hellre den här!

Länk

eller kanske...

Länk

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Eller kanske en Länk
?

Mvh
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Hej! Jag råkade ut för samma sak som Du! KÖP INTE! Jag hade sålt min 525 (vilket jag ångrar starkt än idag) och såg en annons på nätet om en 740 med "lite småfix" i Stockholm, älvsjö tror jag, nån som kallade sig för Ante... 35000:- gav jag för fanskapet, sålde för 20000:- 2 månader senare efter att jag insett att bilen håller på att rasa ihop!
De som säljer sådana bilen vet verkligen vad de håller på med!
Don't!!!
320-325
ja det var några ex som är intressanta oxå..
320-325
tack för varningen men det behöver inte bli likadant i mitt fall men tack ändå..
320-325
sen vill iförsej inte ägaren ha 35000kr för den
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
320-325: Vill på inget sätt racka ner på dig eller din ekonomi, ta det inte så. Tror att alla här bara ville dig väl med att avråda från köp utifrån de förutsättningar som gavs.
Personligen så anser jag att om man ens funderar på bilar i den prisklassen så har man det inte tillräckligt fett för att reparera och underhålla en 7:a. Men om du ser det som ett kul projekt som inte kommer göra dig skuldsatt upp över örenen så go ahead. Jag menar 17 000 är inga stora pengar och blir det alltför dyrt så kan du ju alltid få tillbaka stora delar om du säljer den i delar.
Hur du än gör - Lycka till!
320-325
tack ...
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
har du räknat in i planerna att den kanske kan säljas iväg i delar tycker jag du skall slå till , saker som ALLTID går att sälja på de där bilarna är framskärmar , motorhuv , baklucka , alla databoxar , säten/inredning , färddator , bromskivor går billigt , stötdämpare går också billigt , sedan allt till fram och bakvagn går med kränga om än billigt och motorn som hel eller helst i delar som toppar , insug etc. går att få en bra slant för.
färddator och massa mer går också sälja iväg.
sådana där toppar e rätt jättedyra om de är hyfsat fräscha , även som beggade.

FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-)
320-325
jag åker o kolla på den iallafall... så får vi se..
Har du varit å tittat på bilen ännu?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.