|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
320-325 |
Jo det är såhär att jag skall kolla på en Bmw 730ia e32 93´´ som har gått 19900mil men motorn är bytt till en 740motor alltså den stora V8 istället för den lilla V8 men.. bilen tänder men startar ej så den går inte att köra vad kan vara felet ? några tips?? sen så hur kollar man om det är en 4liters V8 eller om det är en 3liters V8 hur ser man skillnaden på dom ? automat lådan är konstig oxå .. är det dom där berömda plastkulerna eller ? eller finns det några andra saker som kan vara problem i automatlådan eller motorn ? ägaren vet inte nånting eftersom han inte köpte bilen för att laga den, utan han var intresserad av fälgarna på bilen så han vet inte så mkt om felerna m.m men bilen skall vara i bra skick i övrigt. men eftersom jag inte kan provköra den så är det lite riskabelt men om jag får veta några olika ex på fel som det kan vara så är jag mkt tacksam, gärna om ni vet vad det kan kosta .. jag är en van hemmamekaniker så det handlar mest om pris på delar och hur svårt det är ..att göra det själv. mvh 320-325 |
320-325 |
föresten vad är bensinförbrukningen på en 740ia ? landsväg ,blandad ,stads är det samma utväxling på 730 och 740 på bakaxeln ? om dom inte är samma tål verkligen 730bakaxeln 400nm`? |
|
tja.. och den tror du går igenom besiktningen ? Kanske , kanske inte. om den inte startar så tror ju jag det beror på inkompatiblitet mellan motorerna/boxar/startspärr etc. som den som gjorde bytet inte var kompetent nog att reda ut. Skulle inte köpt bilen oavsett priset , kan bli hur dyrt somhelst och/eller ta en massa tid. Bara transporten på släpvagn är bökig då man inte med vanligt körkort får dra en så stor tung bil. , oavsett vad du har för kärra eller dragbil är det olagligt , ringde polisen och frågade i samband med att jag hämtade mion 750 på släp. Varför inte köpa någon av de nyskattade/nybes. ua. e32:or man ser i annonser ? då hittar du ju ett startklart exemplar. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|