|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
m3_kosova |
Jag köpte ett Remus avgassystem men är inte alls nöjd me den. Men så hörde jag att Einsmann var bra och dom låter mycke,är det någon som har en sådan? Jag vill ha en som låter riktigt mycket. Mvh Mitrovica Po Qka Mendove |
|
Om du inte kan byta det på öppetköp så kan du ju alltid rensa slutburken på dämpmaterial... -------------- Min E30: Länk |
|
|
Jag tror inte Eisenmann systemet låter mer än ditt Remus, visserligen har jag bara hört M Mårdh's Z3 3.0 med Eisenmann system. Ljudet är dovt/mullrigt, men inte högt. Vill du låta riktigt mycket, plocka bort slutburken och stoppa dit en trimdämpare till en sporthoj. Yoshimura rekommenderas då deras burkar har så dovt och gött ljud att risken för att din bil låter trimmad Ascona borde vara minimal. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
m3_kosova |
Tack så mycket för era inlägg. Men vad är slutburken? jag kan inte mycket om bilar. Vad kostar en Yoshimura trimdämpare? Vart kan jag få den monterad jag bor i Blekinge? Mvh Mitrovica Po Qka Mendove |
|
Med slutburken menas den sista ljuddämparen. Från 4900, men kolla på begagnat marknaden. En slip on dämpare skall du isåfall ha. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
En varning måste utfärdas, en trimdämpare till mc är av typen rakt igenom, de dämpar inte ljudet något nämnvärt. Din bil kommer att låta MYCKET, frågan är vad SPB säger om ljudnivån. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Fredrik: Vet du vad Maria har för ljudnivå på hennes system? De finns ju 3 o välja på, och jag har fortfarande mycket svårt för att bestämma mig. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
wendtan, nej tyvärr det vet jag inte, har vidarbefodrat denna fråga till damen med Z3'an. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Förresten, mitt eget system låter ju mycket trevligt. Fast kanske inte så högt som m3_kosova verkar vara ute efter. Fabrikatet på detta är Bastück. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
m3_kosova |
Tack så mycket för era svar. Men kan jag byta slutburken om jag inte kan något om avgasystem? Hur rensar man slutburken på dämpmaterial? Mvh Mitrovica Po Qka Mendove |
|
wendtan du har mail .... |
|
|
Det är bara att köpa en ny slutburk...s en åker du till någon verkstad så sätter dom dit det för några hundra. |
|
|
Jag är själv väldigt sugen på att testa med annan slutburk, synd att killen som svetsade om min Yoshimura RS3 kolfiber slip-on till hojjen, missuppfattade mig och svetsade fast det nybyggda röret på ljuddämparen. Annars hade det varit enkelt att testa, men nu går det inte. Hojjen låter grymt maffigt, kan bara tänka mig hur bilen hade låtit. Mmmmmmm!!! Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
wendtan, nu har jag tagit reda på vad jag har för ljudnivå på mitt eisenmannsystem. Det är den högsta på min, alltså 95 db :-) Inte undra på att den låter så mullrande gott =) Mvh Maria |
|
|
Z3Maria: Okej, tackar! Om du tittar på Länk så finns de inget system som ger ifrån sig 95 DB. O andra sidan har de bara mätningar på en e36 m3. Men du säger alltså att du har ljudnivå Race, intressant de trodde jag inte. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
wendtan, Jag har precis fått mitt uttalande ovan bekräftat .... jag har ljudnivå 95 DB =) |
|
|
Maria: Jag betvivlar dig inte, jag tycker inte din lät på något sätt "för" mycket. Så de får bli ett "race" för mig med tror jag.:) BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
wendtan, det tycker jag absolut =) |
|
|
När kommer nya bilder med den nya fronten på din z:a? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
wendtan, den digitalkameran jag har nu är ingen höjdare, men jag ska försöka låna en så ska jag ta lite bilder på den nya fronten ... jag kan lova att han är makalöst läcker =))))) |
|
|
Nu har jag beställt ett Race 4x83 Eisenmann till min M roadster :) Återkommer med film och åsikter! Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.