AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.640

Skita i M-paket?

Sida 1 av 2
Lägger till våren följande beställning:

325i Sedan Silvergrå
Komfortpaket
M Sportpaket
Interiörlister borstad aluminium ”stavmönster”
Förvaringspaket
Icke-rökar-paket
Lättmetallfälg M Dubbeleker 125, 18 tum

Det jag står mig på är att M Sportpaketet tar bort dom kromade listerna runt fönstren och ersätter dom med svarta. Varför?! Dom kromade är ju assnygga!

Vad tycker ni? Borde jag skita hela paketet för listernas skull?
Föredrar faktiskt shadowline på de flesta BMW, undantaget
den gamla 6-serien som oftast är snyggare utan. Tycker dina specifikationer låter bra och skulle inte ändra på något, det är i så fall om du struntar i sportpaketet och slänger in skinn eller något liknande istället.

MVH,
E38B12
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Det är värt att få sportpaketet till priset av svarta lister om du nu inte gillar svarta lister. Varför jag säger så är för att bilen kommer kännas mycket snyggare,fräschare längre och det kan ju vara positivt nu när en ny 3-serie inte är så långt borta..

//Robban
BMW CS #4729
Länk
E38B12: Bara jag som inte gillar skinn? Asvarmt på sommaren, kletar fast när det blir varmt, man kan inte "glida" upp utan att byxorna sitter i låren... Bara min uppfattning! =)

Robgus: Ja, jag vet vad du menar. Det blir ju helt klart snyggare med aerodynamiken och att välja saker som t ex. sportchassi, aero, sportstolar och xenon så blir det lika dyrt som hela paketet. Och inte vill man gå miste om nägra små M här och där! =)
Det finns ju för den med individuella önskemål alltid individual möjligheten...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Gasar-Magnus: Går det att ordna allt sånt alltså? Hur mycket extra går Individual på? Du har gett mig hopp! =)
Saverman,
Skinn är en smaksak, själv har jag alcantara i E39an och skinn i Z3an, föredrar känslan av skinn i de flesta bilar dock :-)

MVH,
E38B12
Länk ( från www.bmw.com)

två gamla trådar om individual:

Länk
Länk

Skillnaden är att istället för färdiga paket väljer du själv till/bort saker efter egen smak
t.ex. pippigul 325i med Röd krossad plych inredning och ljusa trälister om du skulle gilla det
Finns en broschyr om justa dett hos din ÅF ( om inte byt ÅF), kul bonus är att många individual bilar byggs i M-fabriken i Garshing...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Klibbar fast i skinnet när det är varmt? Har du inga kläder på dig :)

/Johan

Gasar-Magnus: Det var en bra beskrivning, men piipgul ska jag försöka undivka! =) Men helt klart värt att kolla upp! Kan väl inte vara så dyrt att låta original-listen sitta kvar...?

Johan99: Har som motto att alltid köra naken. Blir mer "ett med bilen"! ... Nä, skämt åsido så kan jag bara jämföra med min skinnsoffa och minnet till när man var liten och satte sig på ett skinnsäte som varit i solen för länge med sina lagom korta shorts. =/
Hehe, risken är nog tyvärr att det kan springa iväg rätt fint om du skall ha en individual-bil.. Åtminstone efter vad man har läst här på forumet tidigare..

Fast om pengarna finns där så kör på det! Du skall ha bilen som Du vill ha den. Punkt slut!

// Björn Eriksson
Alien: Ska kolla upp priset så fort jag får tid. Bara dom inte har typ en individual-avgift på x antal tusen bara för att man gör lite...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det enklaste är väl att beställa enbart M-sänkning, alltså M-fjädrar + M-dämpare? Går inte det? Har du frågat?

Mvh
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Jag tycker M-paketet för 34 tkr är snyggt men något överprissatt . Jag skulle beställa M-aerodynamikpkt (4,1 tkr), sportchassi (2,8) , sportstolar (4,8) , M-ratt (1,9) och 17-tummare (ca 8,7) separat i stället. På köpet får du behålla de kromade sidolisterna.
Mvh
Ollen: Funderat på det jag oxå, men det är ju inte så jäkla mycket som skiljer sig i priset. Jag vill ju ha bi-zenon oxå...
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
"Skita i M-paket"

Det finns andra alternativ också.

;)

Skippa M-paketet! På facelift E46 tycker jag inte att det tillför så mycket rent utseendemässigt, och att det är för dyrt. Köp till sportstolar och sportchassie istället, de mest vitala delarna ur M-paketet. Du skulle ju ändå ha andra(snyggare) fälgar!

Dock tycker jag att shadowline är snyggare än chromeline i 8 fall av 10 :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Om jag vore du skulle jag vara lite försiktig med extrautrustning som inte är värt så mkt när bilen är begagnad. I synnerhet som nya 3-serien är i antågande ett år då förmodligen nuvarande sjunker i värde. Som Kalle skriver: sportstolar och sportchassi och snygga 17/18-tummare räcker långt.
Alternativt köpa en begagnad/avvakta tills nya 3:an kommer. Det borde dyka upp riktiga bilder på den till våren /sommaren.
Lycka till!
Kalle Hansen: Så sant att originalfronten är snygg, med bara dom där små hålen för dimljusen.
Det jag ser som ett måste ur sportpaketet är:

Sportchassi 2800
Fönsterhissar bak 3800
Sportstolar 4600
Bi-Xenon-ljus 5200

Innertak i antracit? Är det snyggt? Hur ser orginalet ut? Borde jag satsa på ett Lifestylepaket i stället?
chrille70
Välj Lifestylepaket i kombination med lilla Aerodynamikpaketet, det skulle jag ha gjort!

LIFESTYLEPAKET 3-serie (endast med komfortpaket): Tillgängliga lackeringar: Chiarettoröd, Mystikblå, Silvergrå, Stålblå, Safirsvart, Titansilver, Orientblå. Klädsel: Designinredning Scritto. Sportstolar, Fönsterhissar bak, elektriska, Interiörlister Moongrey, Instrumentramar, förkromade, Lättmetallfälgar Stjärneker 136, 16 tum. 10600kr

M AERODYNAMIKPAKET. Aerodynamikkomponenter i karossens färg: Frontspoiler inkl stötfångare, bakspoiler inkl stötfångare, sidokjolar 4100kr

(CTRL+C från www.bmw.se)

Men då får du komplettera med BiXenon och sportchassi.

Summan för denna extrautrustning är 22.700 kr, att jämföra med M sportpaket + metallic för 40.000 kr!

MVH Chrille
Chrille: Vad menar du med plus metallic?? Det får man ju betala i vilket fall...

Fan vad lack jag blir på det här. Borde jag vänta till nya 3:an kommer? Typ 1,5-2 år...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.