|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Kom ut till bilen imorse och det första jag ser är orden "JÄVLA NOLLTAXERARE" spryade i neongult längs med hela sidorna på bilen. | |
|
Mycket trist! Vet hur det känns, har själv fått bilen repad....! :o( Försök hitta någon bilrekonditionerare inom 24 timmar som kan ta bort sprayfärgen, för efter 48 timmar har färgen härdat klart, och då är det mycket svårare att få bort den! Med lite tur klarar du dig från en omlackning med alla de problem som det kan föra med sig.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Svenska avundsjukan i sitt nötskal.... Rekommenderar att du göra följande. Åk till en gdshall. OKQ8 hallonbergen har en bra. Dränk bilen i avfettning, speciellt det drabbade stället. Låt verka ca 10 min och sedan blås av bilen med högtryck. Svampa bilen med vanligt shampoo och sedan torka den. Tag t-röd och en mjuk trasa och badda sedan bit för bit av färgen så löser den sig hyfsat lätt. Mycket tröd och ren trasa fixar det mesta. Det är väsentlgit att lösa så mycket som möjligt av färgen redan idag som Johan B säger. Ring Jörgen på sthlms bilvård på måndag morgon 086650810 han kan hjälpa dig polera bort resterna som inte går bort av ditt jobb. Kontakta även försäkringsbolaget så du får ersättning för din arbetstid! Lycka till Asken |
|
|
Så otroligt onödigt, tål inte såntdär ! Den dagen jag ser nån göra det på min bil/någonannans bil , då är det färdiglekt! // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
J*vla Sverige. Lider med dig D_D /E38B12 |
|
|
Vilken utav dina bilar blev misshandlad? Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Otroligt att de ens fick plats med alla de bokstäver på en sida av bilen. de måste haft gått om tid , 18 bokstäver med sprayfärg e inget man "bombar på lite snabbt" , hoppas de skyldiga straffas. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
320-325 |
det kommer nog bara att bli värre oxå,, eftersom sverige tar efter usa och där är det stora skillnader mellan fattiga o rika = avensjuka... så det är nog dumt att ställa en splitter ny bmw på ett ställe där människor bor som jobbar skiten ur sej för att knappt gå runt... |
|
I helgen bemödade sig några intelligenta gossar med att bända ut min ena vindrutearm på framrutan samt smycka bilen med ciggpaket och snusdosor. Inga repor men allvarligt talat.. Det hade ju lika gärna kunna gå runt med en lapp i pannan där det står "avundsjuk". Stackars människor som slösar så mycket tid och kraft på saker som inte hjälper dem ett dugg.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
haimaul |
Själv har jag klarat mig undan med söndersparkad backspegel. Tack och lov var det bara själva glaset som sprack, motor och "huset" klarade sig. Ett nytt glas - bara själva glaset (ej eluppvärmt heller) - kostar 800 på BMW i Solna. Det blir nog att uppsöka en glasmästare till våren. Eftersom detta är min första bil, och det är första gången jag är med om nåt liknande, var jag inte beredd på hur otroligt kränkande det faktiskt känns. Samma känsla som när någon var taskig i plugget. Hade jag sett och fått tag på dem som gjorde det skulle jag sannolikt, för första gången i livet, gjort något som kan klassas som misshandel. Det har diskuterats förr här på forumet, men baksidan av att äga något vars symbolvärde är betydligt högre är än det ekonomiska - vilket gäller oss med äldre BMW - är att idioterna tror att ens bil kostar typ en halv miljon. Delvis för att man faktiskt bara bryr sig om att tvätta den. |
NOLL7NOLL |
Har själ råkat ut för lite vandaler. Det ultimata vore en kameraanordning som går igång vid beröring av bilen som under säg 10 minuter filmar det som händer runt bilen. Sen letar man upp dessa små h*rungar och ger dem en liten hint om att inte göra så igen |
|
Jag fick minsann 1 månad baki galler när jag tog lagen i egna händer...:( Men denna stackars "glaskrossare-men-hann-inte-få-stereon" rör nog inte min bil igen. |
|
|
Du kan ju skicka räkningen till vafri dagstidning. Det var dessa som upplyste allmänheten förra veckan om att de skall kolla upp lyxbilsägare som nolltaxerar noggrannare. Din vandal fick nog idén därifrån. Dessvärre så kollade han nog inte upp om du betalar skatt eller ej innan han/hon sprayade ner bilen. Otroligt tråkigt iaf. Hoppas du får bort färgen utan att behöva lacka om. |
|
| Litet tillägg: med de skall kolla upp, menar jag givetvis skattemyndigheten och inte allmänheten..... men det fattade ni nog... | |
|
Ika: Men det va det väl värt, eller? /Erik |
|
| Personligen skulle jag suttit och smilat hela månaden. Hoppas han fick ordentligt med stryk. | |
Paap Reeder |
Hej D-D! Har du gjort en polisanmälan kan du få kollat om ngn begärt ut ditt bilnummer, adress m m från bilreg. Alla "uttag" loggas... dock ej tfnr men bara att det skett. MVH /// Paap R |
| Erik G: Såklart att det nästan var värt det. Men i efterhand hade jag nog brytit och knäckt lite mer...Hade ju ändå inte fått något högre straff. Bara lite mer i böter kanske. Med tanke på att min bil iaf är hel och han aldrig mer kommer att bli det så känns det ju bra...:) | |
| Ika - menar du att du skadade en människa för livet? Låter nästan så... | |
| Nej, nej det var ju en inbrottstjuv. Inte människa... | |
|
Det blev tyvärr till att lacka om bilen, men en observant granne har pekat ut dom skyldiga som han kände igen sedan tidigare, så en polisanmälan ligger inne och behandlas just nu. Vi får se vad som händer, med största sannolikhet får dom stå för kalaset och vem vet kanske dom lär sig något. Till Highspeed_M5 det var 745:an som råkade illa ut. En riktigt god jul och ett gott nytt till alla som besöker och driver denna suveräna sait. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.