AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
32.429

540 vs E500.

Sida 3 av 3
pe
56
pelle525
Bmw 525i touring -01
shifty: du är rätt så rolig! hehehe
Be
18
Becker DTM
Till förfogande:
540iA (M-fahrwerk) -93
850CiA (M73) -95
Passar på att slänga in ett litet tips för den som vill läsa om hur E500 står sig mot M5 3,8 och Jaguar XJR ur sedvanligt brittiskt perspektiv - dvs. tämligen vinklat men stringent och underhållande :)

Länk

Licht an?
Becker DTM: Roligt test! XJR Rules!!! Visst är det vinklat och en XJR är inte en bättre bil än BMW M5. Brittiska motorjournalister är precis likadana som svenska. I Sverige vinner Volvo. I England Jaguar.
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
En 500e är varken ful eller gubbig, och att kalla den för en apmerca det är ju riktigt löljigt.
500e är en brutal best som är både snygg och grym till utseendet.
Har ägt en 300e-88 innan, och kan säga att den kändes tight i kurvorna och stabil.
En sak till Mercor har en mer pålitlig bakvagn än e34 som brukar vara lömska.

Jag älskar Bmw, men man behöver inte se ner på andra bilmärken så fort nån påstår att den är bättre än Bmw.

Mvh Jan.

Ri
461
Rille330
330i Touring -02
En 500e är både ful och gubbig...
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
JAg gillar MB och definitivt 500E, mycket grym bil med kvalitet in i minsta detalj och prestanda samt taijt chassie. Därimot hur körupplevelsen känns och prestandan levereras vet jag ej, men en M5 E34 borde kännas sportigare och mer kommunikativ speciellt i koppling/växellåda, vilket de oftast gör. Hur som helst är M5 3.6 och MB 500E konkurrenter och ingen utklassar väl den andra totalt, ganska jämnt skägg här skulle jag tro.

Hur man kan hålla jämnt eller till och med dra en Mroadster med en 500E är en gåta för mig? , de presterar 0-100 på 5.4s med start på 2ans växel och borde gå bra fortare upp till 200km/h än Mbn???
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
500E är en helt okej vagn men är inte detta ett bmw-forum?......

rodge dodge
BmwCS #5251
Länk
BM
199
BMW-Magnus
530D Touring -99
En som jag känner bytte från M3 E36 till 500E och han tyckte att 500:an var både snabbare, bekvämare och bättre.

Teknikens Värld kallade 500E för "Världens snabbaste Taxi" när de testade den... =)

///Magnus
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Precis... Taxi...

Det är ingen tillfällighet att BMW´s slogan är "När du älskar att köra". Det kanske borde lägga till: "istället för att bli runtfraktad"

;-)

Fyra cylindrar är fyra för lite
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Men snälla? Jämför ni verkligen M3/M5 med MB500E?
Jag håller med Shifty till 100%. BMW kör man, och Mercedes
är en taxi. Det spelar ingen roll om Mercan är bekvämare
(gubbvarning) eller snabbare till 100kmh (och?).

Hur många BMW taxi (förutom Sabines) har ni sett? Precis...
M-
119
M-tech?
530 e34 - 89
enligt testet på den sidan så är det juh väldigt vinklat till jaguars fördel men m5:an är juh den som går igenom testet med bäst overall resultat...
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
Mercedes körs väl oftast av gamla manliga lantbrukare med tillgång till egen dieselpump? Titta bara här: Länk
Rille330: Din länk är resultatet av det usla tv-programmet Monster Garages projekt som sänds nästa vecka.

För de som inte känner till Monster Garage så handlar det om ett gäng bonnlurkar som utan någon som helst kompontens bygger om väl fungerande fordon till de mest meningslösa ändamål. Helt värdelöst.
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Bra att de använder passande "traktorer" då... =)

Fyra cylindrar är fyra för lite
haha rille330 du har verkligen bevisat att MB är en traktor :P

Bmw är rätt okey!!
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Bjoerk-
"För de som inte känner till Monster Garage så handlar det om ett gäng bonnlurkar som utan någon som helst kompontens bygger om väl fungerande fordon till de mest meningslösa ändamål. Helt värdelöst."

"...bonnlurkar som utan någon som helst kompetens"
Att du inte gillar programmet och dess innehåll är en sak, men att påstå att "bonnlurkarna" inte har kompetens visar bara att du inte har en aning om vad du snackar om.
Åk till Tommys "The Polishman" garage i Upplans Väsby så kan vi börja tala om kompetens...
Danjel

Min bil: Länk
Ang BMW som taxi.....under två dar i sthlm såg jag 5st E60/E61 som taxi..så dom finns.

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Bjoerck: Hmm Jari konola, Fredde fagerström m.m. "bonnlurkar" ditt bilintresse är väldigt svagt om du säger att dessa legender är bondlurkar. Länk Länk

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Jag litar på vad Dandelues och Daniel.F... säger då de känner till personerna bättre.

Att deras kompetens är bristande var nog att ta i däremot är budgeten så snäv att jobben framstår som klåparaktiga.

De personer som är med i programmet är säkerligen inte några bonnlurkar men så som det hela är producerat så framstår de som det. Således är det nog produktionen som är rutten.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Bjoerck-
DET är en annan femma och det håller jag med om.

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.