|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ormen: Så killen på BMW skall respektera dig mer för att du har polare som gjort tid på kåken? Har du sett tecknade reklamen om repekt, där han plockar fram en jättepuffra och frågar om toalettsitsen är varm? Är det så du vill vara, inte konstigt att brottsligheten ökar när folk tror de är hårda för att de har kriminella polare eller egna talanger... Personligen skulle jag skämmas att ens ta upp en sån grej.. |
|
ormen |
nej nej: inte det jag menar, han ska respektera alla LIKA! inte se ner på så fort man inte har backslick o armanikostym... |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tyvärr är ju inte verkligheten sådan och kommer aldrig att bli det heller. ///MVH Hasso Länk |
\\\M 325i ZENDER/// |
RINGDE dit idag igen efter att bli kopplad typ 5gg svarade en kille å sa att dom hade beställt den i onsdas?fråga hur d gick till å d visste han inte...jag sa att jag hade kvitto med ett annat datum å d gick inte att svara på...NÄR ska dom ta sitt ansvar?d undrar jag.frågan e om den nya kommer alls lr inte? |
| Jag skulle ringa tillbaka och be dem annullera beställningen och betala tillbaka pengarna. Sedan beställa den hos BMW Danderyd istället, där har det alltid funkat för mig, mkt trevliga är dem också trots importbil och av äldre snitt. | |
|
Betalat i förskott ??? När jag beställde nyckel (i skärholmen iof) så var dom inte hundra på va den skulle kosta ens så det tycker jag låter mycket konstigt. Jag lämnade mitt mobilnr och dom ringde efter en vecka och sa att den fanns att hämta och sen plocka dom in bilen och koda om så att det bara var dom två jag hade som lirade. Och min bil var precis nyimporterad så att dom skulle behandla kunder som köpt nya bilar av dom bättre tror jag inte ett skvatt på. Tycker hela tråden stinker, varför pröjsade du i förskott ??? Har aldrig hört talas om sådant förfarande vid res dels beställning !! Länk |
|
|
Adrenalin Vad fick du betala för dina nycklar?Själv har jag tappat en nyckel och det vore nog bra att ha reservnyckar. ---- Länk |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
adrenali: vad snackar du om?!först e inte min import så jag vet inte va du snackar om....sen hur din har blivit betalat lr inte hjälper inte mej,så va jag tvungen att göra... priset e lite olika.med fjärr lås ca 1000kr utan 300kr MVH --- 325i M Zender(e36) 318is(e36) |
|
Ja vet! jag beställde ett med fjärrlås, blev uppringd när den fanns hemma och betalade ca 1100:- när ja hämtade den. I ditt fall verkar det föra sej om nått missförstånd, jag har alltid blivit mycket trevligt bemött i Solna, både av reservdelskillarna och kundmottagarna på serviceavdelningen. // CB. Länk |
|
|
Jag kan ju till viss del förstå att man tar betalt i förskott på en nyckel, det är ju inget man vill lägga i lager precis =)) Vet av egen erfarenhet att det finns många som beställer grejer men sen är som bortblåsta. Kan inte uttala mig om BMW Solna eftersom jag aldrig handlat av dom. |
|
|
Lite OT :Så här i lite lågkonjukturtider kan inte alla företag hålla antalet anställda på en nivå så att vid sjukdom eller "primetime" faller servicenivån.. Jag skulle igår handla en innedörr och bad att få titta på några men de hade inga utställda, Så jag fick en katalog som jag kunde titta i hemma, priserna kunde jag få när jag visste vilken dörr jag vill ha.. Men om jag vill veta priset innan jag bestämmer utseendet då? Då får du nog handla någon annanstans svarade han då... NON UNQUAM CEDE |
|
|
Jack: Med tanke på att dom ville (i alla fall i mitt fall) se reg bevis för chassi/reg nr så ser jag det som en väldigt liten risk att plocka hem en nyckel! Att ringa och be att få tala med chefen för kundmottagingen och styra upp det därifrån om man pyntat i förskott borde ju vara "easy peacy". De e ju ingen firma med "kontoret på fickan" som vi talar om i detta fall! // CB. Länk |
|
|
Inget ovanligt fenomen på BMW Solna. Jag har själv råkat ut för alla möjliga kombinationer av det du beskriver. Jag har fått besked om att det jag beställt kommit hem men när jag kommer dit vet ingen något om det. Jag har ringt och frågat om det jag beställt kommit och fått svaret nej men när jag är där i annat ärende står min grej till salu i glasmonter. Jag har blivit lovad att de ska ringa när saker kommit hem men de ringer inte fasten sakerna kommit när man själv ringer upp. Lika kul är det på verkstan där man blir lovad att bilen är klar och när man kommer dit visar det sig att den inte är färdig eller att den var klar för länge sedan men ingen har orkat ringa och berätta det. Det handlar inte om att man måste spendera mycket pengar där för att de ska hålla vad de lovat. De bryr sig inte oavsett spenderad summa. Robert Johansson |
|
|
Hej allihopa Jag åker alltid till BMW Danderyd trots att det är längre att åka. Alltid bra bemötande och sällan kö vid reservdelsdisken. Om de har sagt att de ska ringa när delarna har kommit hem så gör dom det,i allafall till mig... Jag har aldrig haft några problem där överhuvudtaget,trots att jag aldrig har köpt någon ny bil där utan bara handlar reservdelar då och då. Sådär ja , nu har jag sagt något positivt i den här tråden oxå! Angående att betala i förskott,det kan man göra om man köper några skruv eller nåt,så kan dom skicka delarna direkt hem till kunden istället för att man ska komma och hämta hos ÅF. MVH Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
"De är bara anställda" , man kan inte förvänta sig att de skall bry sig om något alls. :-) <-- så känns det ibland. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
DEL2:1 dec nu och fortfarande ingen nyckel... |
|
Nu får du surna till på dom... Två bilar är fler än en.. |
|
| Som Hubbe sa: Varför annullerar du inte beställningen? Det finns en hel del bra BMW-återförsäljare, passar inte den ena... Själv har jag (som jag tidigare nämnt i en annan tråd) träffat på båda sorter, och om inte en firma vill ha en som kund så finns det en annan som gärna tar emot ens pengar. Nu känner jag inte till situationen i sthlmsområdet, men ni måste väl ha fler ställen än Solna att åka till (hörde Danderyd nämnas t.ex.)? | |
|
\\\M 325i ZENDER///:Att du ens orkar plocka upp den här tråden ! Om du väntat på en nyckel du redan betalt i snart två månader så tror inte jag att det är BMW i Solna det är fel på. Du har ju redan i första svaret fått tipset att ringa till chefen för res dels avd. Hur svårt kan det vara ? // CB. Länk Länk |
|
|
Två exempel på bra service: När jag beställt delar genom LO:s bil i Västerås har de skickat sms och meddelat att mina delar kommit. Har nyligen beställt ventiljusteringsverktyg till m5:an genom autowåx i Karlstad, per telefon. De trodde verktyget skulle ta lite tid att få fram så ringer dom och meddelar när delen kommit. Varför kan inte alla åf erbjuda sån service, kräver så lite och ger så mycket? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.