AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
78.830

1800 TISA vilka chassi och motornummer hade dessa.

Sida 5 av 5
ma
71
marcusix
1800 Ti -64
Låter som jag ska hålla hårt i min 1800 Ti och även se om jag kan lyckas göra en bil av min fars gamla 2000 Ti.
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Marcusix, håll fast vid bilarna, renovera till originalskick utan snedsteg och fusk så har du 2 trevliga bilar med stigande värde och fullt körbara i dagens trafik. Lite lågt växlade men överdimension på däcken kompenserar en hel del.

Ny historia i anslutning till mitt förra inlägg:
min kompis har haft sin fina MB 280 till salu sedan midsommar. Många har tittat men inte bestämt sig, kanske väntat på bättre pris? Skambjud har han också fått.
I dag, i mitt garage, ringde en finländare och ville titta på bilen. Provtur och mera titt, så var saken klar.
Från det att han kom tog det 2 timmar att genomföra affären, köra bilen till Värtan och hem igen till Nacka.
Pris? Avsevärt bättre än de bud han fått och lite mer än han begärt.
Facit: En jättefin, helt korrekt bil med svensk historia gick till Finland. Tråkigt, men köparen var överlycklig!

Alltså, sluta betala för skit och betala bra för de fina objekten. I annat fall försvinner vår bilhistoria utomlands fortare än vi fattar det. Det KOSTAR pengar att renovera till toppskick. Jag vet, eftersom jag renoverat 3 bilar varav 2 är kvar i huset. Enda sålda var E9-an som såldes med förlust, så klart.

Bosse J.
BMW CS 185 H
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Först denna vecka fick jag brev från Transportstyrelsen om att de avregistrerat min gamla TiSA (995074) ur registret i Sverige. Jag har betalat registerhållningsavgift (65 kr/år) sedan jag sålde den till Tyskland för 5 år sedan. Kändes lite vemodigt att få det på pränt.

Vet inte varför köparna väntat så länge med att registrera in den? De har ju försökt att sälja den vidare via Bonhams auktioner, kanske har de avvaktat med inregistrering i Tyskland för att kunna sälja den vidare till något annat land? Ja, ja, det kanske dyker upp info vart den tagit vägen vad det lider.
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Hej Leif,

Ibland ångrar jag att man inte slog till på din fina TISA. Hade en diskussion med annan BMW- kompis m att köpa den ihop. Fantastisk bil hursom. Förstår att du blir nostalgisk. Det har inte blivit någon ersättare ännu?

Mvh

Mats
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Tjena Mats,

Jo, jag kommer ihåg att Du var sugen. Även fast det handlade om mycket pengar så verkade tyskarna tycka TiSA:n var prisvärd. De försökte inte ens pruta ;-)

Jag har varit och tittat på ett par objekt (02 turbo och E21 323i) men det har inte klickat ännu.

Mvh Leif
ma
71
marcusix
1800 Ti -64
Då väcker vi liv i denna tråden igen.
Har kollat upp lite historia på 995065 nu, å hittat gamla regnumret M61270 dvs Malmöhus län.
Någon som vet vem som hade den då? Fanns ju en Leif thalin som körde Tisa för smk Kristianstad, kan det vara den bilen som som hamnade i vaggeryd/Skillingaryd via Anderstorp?
eastmotorsport
Fantastisk historia och framförallt resan med Leifs fina TiSA. Växte upp 50 meter från BP-macken där "Totte" hade sin bil stående. Inte undra på att jg numer kör 100% BMW. // Urb.

Den som inte frågar får heller inget veta :)
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Långlivad tråd, minst sagt, och rätt spännande historia.
Jag besökte ju Leif bara vecor innan den reste söderöver.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.