|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det går en Lotus Omega i min lilla hemstad. Och vad jag har hört så har den lådan havererat en gång. Jag kan ju inte säga att det är vanligt eftersom att jag inte känner till så många Lotus Omegor. Men jag tyckte ändå att det var lite konstigt med växellådsras i en sån. Corvette lådan borde väl hålla. Men det är ju olika på olika förare också. Men jag tvivlar inte en sekund på att det är roliga bilar. Men jag tror dock att delarna är lite dyra. Opel original bromsbelägg fram kostar 4575:- Det tyckte jag var lite mycket för bromsbelägg. Men men, det kostar att ligga på topp. =) MVH Morgan. |
|
|
Stora nackdelen med en Lotus kan vara dom höga priserna men då kan man annvända sig av Lotus klubben som finns och beställa direkt ifrån Tyskland och på så sätt kapa ca 50% av priset. Vi handlar av en Opel handlare som ger oss kanon priser på alla delarna. Växellådan kan vara lite av ett mysterium men brukar för det mesta hålla men det är som du säger Carpimp, det beror nog till stor del på föraren också.. Mvh Andreas |
|
|
Denne linken har med et pr godbiter: Länk |
|
|
Skulle helt klart kunna tänka mig en Lotus Omega... /Johan |
|
| Inte vidare snygg bil, men effekten och prestanda siffrorna är ju definitivt på topp för en över 10år gammal "familjesedan":) | |
| He-he, jeg skryter over å ha verdens raskeste familiebil, men det er bare så vidt. Og LO slår vel Biturboen på de fleste andre specs. | |
Perkka |
Den manuella lådan som sitter i polarens C4 pallar för ca 1000hk. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
>Carpimp Är det denna som du pratar om Länk Står att det är ny låda + koppling och den finns i Dalarna |
|
|
Jepp. Det är den. MVH Morgan. |
|
|
Trotto, TACK för den länken! 4 av mina absoluta drömbilar avhandlas i samma test, skall bli ett sant nöje att hugga in i den texten :)) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Skall man ha lådan att palla närmare 1000hk och över 1000nm så finns det bara ett och det att skicka iväg den till whiteracing för förstärkning. Jag väntar på våran låda därifrån, den skall man tydligen inte kunna knäcka enligt deras garantier.. Mvh Andreas |
|
|
Lådan borde ju inte vara något problem. Det är ju ZR1 lådan i omegan. Angående länken, är det den som står i Ludvika? Såg att det stod en hos en liten "handlare". |
|
|
Visst är det en ZR1 låda men den pallaer ej för hur mycket NM som helst och skall du trimma mera än chipp så kommer det att behövas förstärkning om du nu har tänkt använda det som finns under huven... Mvh Andreas |
|
|
Jo det är klart 500+hk och rejält vridmoment frestar ju på;) Men jag trodde inte det gällde en bil med så mycket kraft. |
|
|
Skit gammal tråd, Men vem vill köpa min 533ia m -00 vill köpa denna bil omg tyvärr BMW men dettta är en potent bil. fluktat några år men det är dags nu. och säljaren kan bilen utan och innan. jag lovar. kolla hans hemsida.Länk Återkommer med hem sidan. |
|
|
varför är alla så imponerade över en omegan? ja den är gammal, men kolla på alpina b7, den kom 83? tror jag det var... och är snabbare än omegan. |
|
|
Nej, det är den inte. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.