AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.631

Är det ett helgerån att stripa sin 540 e39

Sida 1 av 3
Efter moget övervägande har vi på firman stripat våra 540 e39 (2st) med vår förstagsslogan samt logotype huven sidorna samt bakrutan...

Kommentarer?

Bilder kommer imorgon lördag...

NON UNQUAM CEDE
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Måtte detta ha skötts snyggt !! :-)) Väntar nog med att säga nått tills jag sett bilderna. Har faktiskt sett riktigt snygga stripningar, främst då silver text på svart kärra. // CB.

Länk
Är inte fel om det är snyggt gjort. Återstår att se imorgon då :))

// Lazze
Länk
Är det Karl-Alfredarmar och spenat så är det ju helt ok i ditt fall. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
kilen: Vissa mail kan man skratta gott åt :))))))

// lazze
Länk
Ett gott skratt förlänger livet och det bjuder jag gärna på, det finns en speciell kommentar jag letar efter..

Det finns en sak jag är rädd för när det gäller att stripa/texta en e39, jag vill se om någon här tänker på det!

Kul o se kommentarer om mitt "helgerån"

Ok Micke bilderna kommer till touringklubben nu..

NON UNQUAM CEDE
Bilder... Länk

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Aero?

Är det en Saabmotor under huven?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
SAAB!!!!!!! no more komments :))

///MVH Hasso
Länk
Min åsikt är att det är lite för mycket av det goda för att vara snyggt ur en bilmässig synvinkel.

Men ska man se det ur kommunikativ/marknadsföringsmässig synvinkel så är det kalas! Väcker garanterat uppmärksamhet och bjuder på tydligt budskap!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Mina farhågor om fel bil att stripa verkar inte vara välgrundade...

NON UNQUAM CEDE
Hmm....den sneda sidotexten kanske inte var en höjdare, på en så fin bil menar jag, men det väcker ju uppmärksamhet och är ju bra reklam. Ha det över vintern då och ta bort det till sommarn :)

// Lazze
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Man får ta det goda med det onda kilen :)

Det rullar en dakargul M3 här i stan med reklamstripes (något om kärnmjölk med bild på en ful kossa) som är det absolut fulaste jag sett. Jag ska ta lite bilder på den om jag får tillfälle och sedan ska ni få gråta en skvätt :)

Wolv:
Har sett den vid flera tillfällen i Kna oxå. Men självklart har man inte haft kameran med då. Ingen vacker syn.

Tack för alla synpunkter att det inte gjorde bilen vackrare insåg jag redan när bildekor uppfanns. Vad jag däremot var rädd för var att man skall tycka illa om företaget då den svenska avundsjukan skulle tänka -där vill inte jag handla j-a skrytbil!

Det är nämligen vad man anser i marknadföringskretsar texta bara svensson bilar säger de..

En BMW sticker i folks ögon ibland vilket märks på skadegörelsen en del råkar ut för.

Min tanke var att nu ser ingen vad det är för bil, ingen "svensson" alltså..

NON UNQUAM CEDE
Jag vill nog också tycka att det blev lite väl mycket... men som sagt... du syns ju ny i alla fall...

Så länge man inte har 540 märket bak så kan det ju lika gärna vara en 520 touring... så jag tor inte det ska sticka i ögonen för mycket.

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Wolv o Micke:
Den brukar stå på V. Köpmansgatan... har också sett f*nskapet flera gånger där...tyvärr har inte kameran varit i närheten då.
Tur att det är en inte så väl skött bil sedan tidigare som dom "stripat"... la världens asgarv när jag såg den första gången ;-)

kilen: njae.. huv o baklucka går väl an, men den på sidan sidan är för liten, eller för stor...TOK-fult, tyvärr!

Mvh
Patrik

___
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Patrik:
Jasså, du garvade när du såg den gula första gången? Jag grät.... :)

patrik: Fult eller inte spelar ingen roll bara jag syns o avundsjukan hålls borta=)

NON UNQUAM CEDE
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
kilen >> Tror inte att så många kommer att reagera på att det sitter på en BMW. De flesta kommer nog bara se reklamen och inte bilen. Visserligen så kommer ju en kännare se bilen, men de flesta tror jag faktiskt bara kommer att se reklamen... och det är väl det du vill uppnå? :)

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Mina erfarenheter säger att just dyra bilar är mindre bra när det gäller reklam, alltid när man går från jobbet och det står bmw´s mercedes m.m. på gästparkeringen och leverantörslogos på så kommenteras det med: -Den leverantören betalar vi för mycket till...
Ex. vi hade pack-material leverantörer 2st, den ena körde 245:a och den andra 328 cab. Priserna avspeglade ganska snart vem som hade råd att stå tilbuds med sådana tjänstebilar. nästan dubbla priserna.
Det ses inte med blida ögon när man som kund ser lev. åka flott då man vet att det är troligtvis vi som betalar bilen.

Men jag förstår att man vill åka bra, speciellt när man åker mycket som säljare gör.
Det värsta jag sett var när vi hade leverantörskonferens här på jobbet och en firma glider upp i tre M5:or 00 eller nyare, varsin hade de...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.