|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Måste medge att jag känner mig väldigt sugen på en ny 320 CI, vilken just nu säljs för 299K med en hel del utrustning. Bilen i erbjudandet har tyg/läderklädsel Gran Turismo- innebär det automatiskt sportstolar? Någon som vet om det ingår xenonljus? farthållare? Okay, jag får givetvis kontrollera detta hos BMW men tänkte ändå slänga ut frågan här. Kliar rejält i bilköpartarmen.. få se nu, innehåller spargrisen 299.000?? | |
|
Trevligt val av bil, tycker jag! Komfortpaketet får du just nu gratis när du köper en ny 3-serie, och i det ingår bi-xenon. Farthållare får du nog köpa till, likaså sportstolar som är VÄL VÄRDA sina 4600:-!!!! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Farthållare ska ingå i komfortpaketet. Eller varför inte köpa en lagom inkörd 330, spara pengar och få 61 extra hästar på köpet... My Bimmer is my mistress |
|
| Bilarna har komfort- och lifestylepaket. Det innebär att de har sportstolar, farthållare, bi-xenon osv. Rikigt bra pris! | |
| Tretretti- men är det inte en STOR skillnad mellan 320 och 330 i ägnadskostnader? | |
|
bmw_patricia, Torde endast vara försäkringspremien som skiljer. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Jo, visst är 320 ci en fin bil, farsan har en 325 ca, tycker dem är ursnygga, de finaste bilarna som tillverkas tycker jag i alla fall. Men mitt råd till dig är att köpa en lätt begagnad bil, för du förlorar så mycket i värdet på bilen då du köper ny bil, vore jag i din situation skulle jag kika på en riktigt utrustad 330 eller 328 (vilka man kan hitta relativt billigt, 328:an då ra). Jag skulle nog hitta en riktigt fräsch för låt säga, 230 tusen, sen lägga kanske 20 eller 30 tusen på egna saker jag klöper till bilen, förslagsvis färlgar, toning av rutor, färddator, kjolpaket, angeleyes, ljud i bilen, ja, listan kan göras hur lång som helst. En 328:a är en mycket rappare bil än en 320, jag tycker att om man har en sådan sportkupé så ska man ha en motor som liksom passar, eller upplever förväntningarna som man får fick anblicken av bilen. förstår du hur jag menar? Men det är upp till dig! Vill man ha en sprojtans ny bil, så varför inte? Men tänk igenom det ordentligt, för du vet själv att du kan få tag i en superfräsch bil med låga mil för minst 50 papp mindre + starka bil. Sen kan du ju slösa de andra 50 på diverse stayling, inte någon fet reiger vinge direkt, men sådant som du själv tycker om. "Personligsera" din bil... Det är vad jag skulle gjort, men visst är alla olika. Lycka till! Mischa Danko |
|
|
Jo, visst är 320 ci en fin bil, farsan har en 325 ci, tycker dem är ursnygga, de finaste bilarna som tillverkas tycker jag i alla fall. Men mitt råd till dig är att köpa en lätt begagnad bil, för du förlorar så mycket i värdet på bilen då du köper ny bil, vore jag i din situation skulle jag kika på en riktigt utrustad 330 eller 328 (vilka man kan hitta relativt billigt, 328:an då ra). Jag skulle nog hitta en riktigt fräsch för låt säga, 230 tusen, sen lägga kanske 20 eller 30 tusen på egna saker jag klöper till bilen, förslagsvis färlgar, toning av rutor, färddator, kjolpaket, angeleyes, ljud i bilen, ja, listan kan göras hur lång som helst. En 328:a är en mycket rappare bil än en 320, jag tycker att om man har en sådan sportkupé så ska man ha en motor som liksom passar, eller upplever förväntningarna som man får fick anblicken av bilen. förstår du hur jag menar? Men det är upp till dig! Vill man ha en sprojtans ny bil, så varför inte? Men tänk igenom det ordentligt, för du vet själv att du kan få tag i en superfräsch bil med låga mil för minst 50 papp mindre + starka bil. Sen kan du ju slösa de andra 50 på diverse stayling, inte någon fet reiger vinge direkt, men sådant som du själv tycker om. "Personligsera" din bil... Det är vad jag skulle gjort, men visst är alla olika. Lycka till! Mischa Danko IP: ...[. Mischa Danko |
|
|
Förlåt att svenskan är så risig, eller så många stavfel, jag kan bättre... Jag är bara lite halvt snurrig nu... Sorry. Mischa Danko |
|
|
Visst svider andrahandsvärdet, men.. Tycker den "nya" lätt uppdaterade Coupén känns riktigt, riktigt fräsch. Är dock rädd att kliva in hos handlarn, jag vet nämligen hur det brukar gå.. Man tänker bara titta och ta sig en funderare och då får man alltid reda på att det är snart slut på bilar och man måste slå till omgående.. Ännu en fråga: nu är ju denna modell "ett erbjudande", vad tror Ni man kan göra på priset vid ett köp utan byte? Vinterdäck på köpet kanske? Har hört att BMW-handlare ofta är "svårprutade" och i detta fall med en specialprissatt modell kanke extra svåra att ha göra med? Brukar normalt sett inte tänka på nya bilar. Har alltid trott att en superfräsch import är det bästa sättet att köpa "ny" bil på. BMW Sverige lockar dock med fri service och vagnskadegaranti. Gör många sköna kronor plus ett bättre andrahandsvärde.. Skall nog ta en sväng till bilhallen trots allt.. |
|
|
Skillnaden i ägarkostnader mellan 330 och 320 är klart rimlig. Något högre försäkring för 330, en gnutta högre bensinförbrukning, men fler fortkörningsböter! Skillnaden är om man jämför två nya bilar - kapitalkostnaden och värdefallet för en 330 blir ju högre pga det högre inköpspriset. My Bimmer is my mistress |
|
| Förstår inte varför coupé är längre än sedan. Tycker det borde vara tvärtom... eller? | |
| Jag kan gott rekommendera 320:n. Jag är mkt nöjd med min. Och vinterhjul kan du säkert pruta till dig. Som du säger: fri service, två års nybilsgaranti, tre års vagnskadegaranti innebär problemfria mil. Inte fel med svensksåld den dag du skall sälja heller. Lycka till! | |
| Du kan nog inte räkna med att göra så mycket på detta pris. Grundpriset för en 320Ci är 305000 kr och priset med utrustningen som denna bil har är drygt 340000 kr. Så rabatten är ganska bra redan. | |
|
Hej! En liten fråga bara! Hur mycket skulle man kunna få för en svart BMW 320 CI -01 6900 mil med beige helskinn? |
|
| Kolla BMW i Solna Länk har för mig att dom har fullutrustade med skinn för under 300'. | |
|
Ja, men där är väl bara nya BMW. Jag har en BMW 320 CI -01 beige skinnklädsel som jag vill veta vad jag kan få för om jag säljer privat? |
|
Johan Strömberg |
Har lärt mig att de finns många proffs på denna sida och tänkte sälla mig till denna skara. Köpte själv nytt (330 cab) i år och alla skulle här säkert säga att varför köpte du inte en beg m3 det är ju samma pengar eller rent av mindre. Känslan av nytt är ju lite speciell, man kan välja färg etc. Vidare tycker jag att faceliften på coupe, cab är riktigt snygg, bilen ser mycket modernare ut. Priset 299´ för 320ci kan räcka till en 330ci med facelift (såg en silver 03:a med m-pkt läder etc på borgsbil med 2000 mil på mätaren för 319´) men då har du säkert ganska kort period av vagnskade garanti etc kvar. Visst man kan köpa import men en svensksåld bil är alltid ett plus. Betänk också prisnivån på en ny coupe som kommer om ca ett år. Köp bilen kosta på dig helläder (om möjligt?) och försök pruta lite. Använd org fälgarna till vinterdäck och köp sedan 18" orginal/replica fälgar till sommaren och njut. Gällande eftermonterande tillbehör avråder jag å det bestämdaste från detta då jag bilens andrahandsvärde försämras med vissa undantag. Summeringen blir försök pruta lite samt köp 18" fälgar så tror jag att du kommer att njuta av ett relativt billgt och problemfritt bilägande. Lycka till Mvh Johan |
|
Men hallå, vad svarar ni på? Killen undrar vad han kan få ut för sin 320ci -01. Har inte haft koll på e46 så mycket sista tiden, men jag skulle gissa på 130-140' beroende på skick och utrustning samt import/sv-såld. Racerbilen: Länk |
|
|
Björn: Gissar att folk svarar på trådskaparens fråga rörande en ny 320ci ;) dekewi: Tror du får svårt att göra så mycket på det priset iom att bilen redan är kraftigt rabatterad. Däremot så kan du säkert snacka till dig t ex vinterdäck och liknande. Om det sen är vettigt att köpa en ny 320 jämfört med den nästan ny 320 för mindre pengar alternativt en nästan ny 325/330 för samma pengar är givetvis ett svårt beslut att fatta. Känslan med en alldeles ny bil är speciell men det kostar också en slant extra för att få uppleva denna känsla. Om det är värt det avgör du nog bäst själv. ___ //Ulf |
|
|
Men det är nästan 2år sedan deweki funderade på ny bil... Racerbilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.