|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
svintoleffe: T5:an går bra! Iaf när det gäller att köra fort på vanliga vägar.... men om du ska köra på bana så är det ingen bra bil då den förlorar mkt på att den driver på framhjulen och därmed inte får ner hästarna i backen. Problemet med T5an var inte att den inte gick bra.. det gjorde den men man kunde liksom inte pressa den i kurvorna... för så fort turbon kickade in på riktigt så tappade den fästet o gick rakt fram... Du kan utan problem köra fort med den på krokiga landsvägar och ha roligt men det är ingen banbil om det är det du är ute efter... Länk (Såld) |
|
|
Åhh det finns massor med inlägg om det här... jag har också kört mot en del olika volvobilar. använd sökfunktionen och läs er less :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Jag har Kört mot dom flesta volvobilar, 240, 740, 940 och att inte förglömma 144:an och har nästan fått stryka av alla!! Men vi behöver inte tala om vad de var för bil jag körde :) Om det INTE var min 328:a ------ King of the road |
|
|
Wizzard: Låt mig gissa.. Lada? __ Länk |
|
|
Okey,har väl fått lite mer kött på benen.Antar att det ända raka är att dra mot varandra.Skulle det ske,så lär ni få reda på resultatet rätt så omgående. Thanks... |
|
| men även om han skulle vinna så har han ju ingen BMW ändå ; ) | |
| Nu vet jag inte hurdan utväxling E36 328ia har men en E46 328ia har inte en suck mot en väl körd manuell T4, närmast på grund av väldigt höga växlar. Ifall T4an är automat kan det ju bli rätt jämnt. | |
|
Perret: ...däremot kan jag säga att en manuell e46 328 hade massor av suckar mot en T4:a, trots att jag inte är ngn 'Tiff Needell växlare'... :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
| Själv drog jag 2 gånger en S40 t4 med min orginala 328 e46 | |
| En vol*o må i vissa fall vara snabbare till 100, men de vinner aldrig... :) | |
D-diddy |
wizzard: har du aldrig blivit frånåkt av en Amazon? det gick en mattsvart i örebro för några år sen som var riktigt överjävlig att åka fort. ryktades om den skulle ha en V8 under huven. Hursom helst så gick den fort, mycket fort. David |
| Clintan: Menar du inte tvärtom? | |
| Saverman: nej nej, jag menar rätt, kör man vol*o har man redan förlorat...=) | |
| Clintan: Ja, iofs! =) | |
Perkka |
En 328 E36 hänger på 0-100, men över 100 blås blir det nog svettigt. Underskatta icke en turbomotor på 200hk. Förresten är det bara en 1.9liters fyra i T4. Vet inte hur många ggr jag sagt det, men en 325 E36 lr 525 E34 har inte en suck mot en 850/S70 T5. Ja kanske 0-100. Ni säger att än hur mkt pulver det finns i en turbo, så blir dom inget snabbare 0-100 km/h. Att det ska vara så svårt att förstå att man har sämre fäste med FWD. Väl uppe i hastigheter så har ovannämda BMW-s inte en chans. Mvh Per ZtreetGhozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Är väl först viktigt att skilja på om man menar snabbast till en viss punkt (t.ex. 0-402m) eller snabbast upp till en viss hastighet.. T4 vs. 328 0-100: 328:an bör vinna. Enklare att komma iväg än framhjulskrafsaren T4:an samt att T4 behöver två växlingar innan 100-strecket nås 0-201m: 328:an bör vara först. Snabbare iväg helt enkelt. 0-402m: jämnt. Har sett 328-tider under 15s men dock inte någon T4 under samma tid (någon annan kanske?). Tror däremot T4:an har högre slutfart. Landsvägs7motorvägsfarter: jämnt men sätter en slant på T4:an :) Jag har en standard T4:a att ställa upp med om någon hukad 328:a-ägare känner för att jämföra krafterna.. ;) Tyvärr har dubbdäcken åkt på vilket gör att jag åker på fetepisk från stillastående.. :( |
|
Lille |
ja har kört mot en t4 med min 325 automat men han drog mig med ca 5 meter till 201m men sen hadde han ju manuell också.. |
|
Lille >> tippar på att en T4 är snabbare än en 325 E36 i de flesta intervall förutom hastigheter under 100-strecket.. Glömde skriva tidigare. 0-160: tror jag T4:an är snabbare än 328:an (vilket inte behöver innebära att T4:an ligger före Bmw:n.. ) |
|
|
Har sagt det förr. Farsan har en T4:a. Har inte en suck mot den i nått intrevall. Jo 0-70 km/h är jag snabbare men sen är det bye bye. Har kört farsans T4:a mot polarens 328:a. 0-100: 328:an före med ca 1 billängd 100-200: T4:an snabbare, ju fortare det går dessto mer drar T4:an iväg. Båda bilarna är manuella |
|
|
satt och läste alla inlägg och såg de att det är ganska mycket gissningar ocg skitsnack! Dom som bara tror kan lika gärna vara tyst! har för mig att fråga i grunden var efter erfarenheter! Sen måste jag säga trotts att jag inte är nån volvo-fantast att volvo 850,s70,v70 T5, går hellvetiskt bra! Far min hade en sån tidigare och jag har då inte förlorat mot många bmw i samma segment! mvh / Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.