|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
En arbetskamrat äger en volvo T4 och jag själv en chipad 328ia tour.Lär antagligen inte dra mot varandra,men är nyfikna ändå. Någon som har någon erfarenhet? | |
-BeeMWe- |
Tror du drar honom. Jag hängde på en T4 med min 535a. Drog lika. |
|
Hahha.. T4... det är nog den sämsta volvo som släppts... På bana så tar den min bil på rakerna men jag tar igen det i kurvorna.... Så du kan göra åtter runt han om ni nu inte ska åka Rattlås racing! __ Länk |
|
rallyante |
jag tycker att du ska tjata lite på kompisen din att ni ska rejsa lite, vore kul att veta vem som drog det längsta strået. blev det någon skillnad efter att du chippade bilen föresten? |
| Jag tror du får stryk. Automaten fäller avgörandet (under förutsättning att han har manuell låda) | |
| du drar nog T5 också, min 325:a gick i princip helt jämt med en polares T5, 225hk. tro det eller ej. | |
|
Min polare har en v40t4 kombi/manuell (vet inte om det var det i det hälr fallet oxå) och jag en 328iA. Sak han ge sin lite gas så bara släpper det å känns som hela framvagen lyfter... Helt skummt. Det är ingen 0-100 bil eller "rödljus räcer" Klart du tar han :o) Automat eller inte... |
|
| Ja, jag ska lära mej stava och kanske skriva lite långsammar så det blir rätt på en gång... | |
|
Har en T4:a, haft en 325:a. Visst är det skillnad i väghållning, men helt hjälplös är inte T4:an. 0-30/40 så har man inte så mycket att komma med i T4:an men när man fått snurr på turbon så visst skickar den iväg. beträffande grepproblemet så är detta bara ett problem vid våt vägbana, på torr asfalt har jag inga problem att få ner kraften i marken. men det kan släppa lite i gaspådrag i kurvor det är en nackdel, men antispinnen gör iaf så man håller sig på vägen. 328 och T4 har samma prestanda 0-100 på pappret och jag tror det stämmer rätt väl. Det som är trevligare med turbosnurran är att man slipper varva som en galning för att få ut effekten. Men ljudet, känslan, väghållningen är bättre i 328:an. Men stolarna är skönare i volvon, faktiskt.. |
|
|
Jodå,visst blev det skillnad med chipet.Men det tog en stund innan man märkte ngt.Verkade som om databoxen behövde tid för att ställa in sig....? 0-100 kanske inte nån större skillnad men jag upplevde det som att man fick ett helt annat klipp i motorn. Har förresten även ett öppet filter. |
|
|
Simon01: Jag har avverkat ca 2000 mil bakom ratten på en S70 T5 (T5 = 240 hk, 850 Turbo = 225 hk) som dessutom hade automat. Har även ägt en BMW 525i (192 hk) och jag kan säga att 525an inte hade ett dugg att sätta emot en T5:a . Drog 525an mot T5an... T5an var 1 - 1,5 sekunder snabbare till 100. så den enda gånde jag hade kunnat köra ikapp en T5a var på extremt kurvig väg där t5an inte kunde utnyttja sin motorstyrka. Det var i princip samma sak med T4an... Drog mot en S60 2.4T och då med en adaptiv automat, då gick det att köra i från den men bara knappt.... tror det var den adaptiva lådan som gjorde det, hade det varit en manuell så hade jag inte varit lika glad... Länk (Såld) |
|
|
Det är väl i princip samma sak med T4an... skulle det stå! Länk (Såld) |
|
|
Beror lite på hur ni rejsar. 0-100 är inte T4:an så vass. Hjulspinn (Antispinnet är inte världens bästa. Rullande start sätter jag min peng på T4:an. Den ångar på rätt friskt när den kommit igång. Är faktiskt inte helt säker på att en manuell 328:a tar en T4:a uppe i fart. Farsan har en T4:a och den är helt klart snabb....rakt fram. Har inte den minsta chans att hänga på med min 325:a. |
|
| Jo men vem vill åka traktor..... | |
| Ja för det var ju det tråden handlade om | |
| Har gått igenom volvos motorer på deras hemsida nu och det verkar som att dom inte får bättre 0-100 hur många hk dom än petar i dom. Har ju betydligt mycket mer än 325 men ändå är det typ bara r-motorerna som tar dom. 2.5T är samma. | |
|
tja har kört en trimmad bmw E30 325a och en t4a. ja tyckte att 325an gick litte bättre men den hadde mycket skönade ljud och är ju en E30 :) men t4an gick helt klart jävligt bra. men den kostar ungefär 90000 mer än 325an :) det sägger ju också en del :) Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
| Men en traktor kör man rakt fram på åkrarna och då behöver man ingen bra väghållning men hur skoj är det då... | |
| Master. Det kanske inte är så kul att bli frånkörd av en traktor heller.... | |
svintoleffe |
Mugge.. om det stämmer som du skriver, då kan inte t5 gå så bra lär jag säga. Jag åkte ifrån 525 med min 323, då hade jag inte gjort dom sakerna jag gjorde till sommaren heller, synd bara att den dog i somras..Rip MVH Leffe |
| Jag har kört T4 mot en kompis 328iA -96.. Tog honom trots vått väglag. En icke-automat med bra växlare ger nog däremot t4an mer motstånd...skulle tippa på en myycket jämn match. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.