AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.774

Vad är standard utrustning i Z3 M Coupe?

Sida 2 av 2
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Styling?! Det handlar ju om att lätta! ;)
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Nu säger jag något jag kommer att få äta upp. Det är skillnad på en coupe och en kombi! E36 coupe har en mer sluttande bakruta och en baklucka, vilket gör att skitt inte fastnar på bakrutan på samma sätt som på en Z3 coupe (Kombi) med starkt sluttande bakruta och ingen utstickande bakparti, vilket gör att skit lättare stannar kvar på bakrutan. Se bara på en 740-kombi med helt vertikal bakruta, de är ja alltid helt svarta bak.

Men visst vill man lätta bilen, kanske ändå aldrig kör i regn så varför inte. Som någon sa hålet sitter väl mitt bak och då kanske en kromad plugg kunde göra sig snygg, beror på färg på bilen. (Vad är typiskt blå? estorilblå?)

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Nu har jag kört tre dagar i konstantregn här nere, inte använt torkarnen en gång. Fattar inte varför den sitter där. Visst, rutan sluttar mer än på en sedan/coupé och nästan alla hatchback-bilar har ju en torkare bak, men man ser ju ändå ut, fast än det är lite vatten på rutan. Dessutom har jag inget intresse av att titta bakåt, bilarna jag tänker köra om ligger framför mej ;) Det där med att lätta var snarare ett skämt. Jo, nog är den nog lite estorilrublå allt...
Stör mig mest på själva funktionen med bakre torkarbladet. För att den ska svepa en gång måste man ju vippa spaken två gånger snabbt för att den inte skall fortsätta. Ibland gör den ju det ändå och sitter där bak och sveper utan att man bett den..

Men allra charmigast tycker jag är när man accelerar hårt och bakre vindrutetorkaren helt plötsligt sprutar ner sig med spolarvätska av ren upphetsning. :) Tydligen ett rätt vanligt problem bland i alla fall M coupéerna..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Mr Hamann
Min motor till den bakre är trasig, måste bytas alltså. Men det är prio-mindre viktigt enligt mig då den så sällan blir skitig.
Det med att det sprutar spolarvätska stör jag mig ganska mycket på, så jag funderar på att koppla bort slangen som går bak dit från spolarburken.

// Mr Hamann
Bu
4
Buddha
Z3 Coupè 99- Estorillblå Indiv.
Jag plockade bort min torkare bak på min Estorillblåa. Satte en cromad plugg över hålet. kopplade bort pumpen, och pluggade igen spolarvätske slangen med en bult och drog en slandklämma runt den. Blev skit bra enligt mig.
Buddha. har du bild? ser inte kromade pluggen lite malpacerad ut?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.