|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jo... men alltid lika kul! | |
|
Daniel: Ingen har väl klankat ner på skicket? Det enda som har diskuterats är pris kontra mil och varför den har ett S som begynnelsebokstav i reg.nr. JAg själv instämmer i det som bayrischemotor säger:"En sak bevisar ju bilen iallafall. En BMW kan se fräsch ut efter 60.000mil:)" M V H Stephan |
|
|
Skulle vara kul att veta hur många som har liknande mätarställning ,men som säger att deras bara rullat xxxxx. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
| Oj, oj trucker, det är många det! Fast de flesta vet nog inte om att deras pärlor gått dubbelt så långt som man vill tro! | |
| 60.000 mil för en bensinare är långt, det är allt jag säger... | |
|
Jag vet ju åtminstonde 2st 540 - 93 o en 540 -94 som idag torde gått ungefär detsamma, alla tre hade vid inköp 97- resp 98 gått 40-45000 mil, skick oklanderligt på alla tre. På den ena växlade automaten dock segt till 5:an. Min fasta övertygelse är att dessa bilar håller minst 70-80000 mil under någorlunda gynnsamma förhållanden. Givet att man kan få byta kam kedja efter ca 40000, fast de flesta verkar ju anse att det skall ske efter 20-25 vilket är på tok för tidigt.. |
|
|
55000kr är inte speciellt mycket pengar! (I HÖLLVIKEN ALLTSÅ) MVH Kjelle |
|
|
Den kanske är mätarfifflad =) åt fel håll då givetvis=) 200km/h-50km/h på 1s |
|
|
Med risk att helt hamna utanför detta forums gränser så köpte jag en gång i världen en dieseldriven bil.. Då jag kikade in på mätarställningen stod det 79000 nånting, och jag utbrast "Oj, en riktig långmilare, nästan 80000 mil"... "Ånej" svarade säljaren, "den har gått runt ett varv, den har gått 180000 mil"... Snacka om långmilare! 3:e motorn och 4:e växellådan.. Men stånkade och gick fortfarande... /JL |
|
Dragan525 |
Min pappas Volvo 744 turbo intercooler-90:a har på mätaren nu ca 110000mil ja du läste rätt!..o den går utan problem men ser hemsk ut optiskt hehe..snacka om traktor!!... BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE |
|
I Sverige är ju en bil långmilare redan vid 15 000 mil och i stort sett färdig för skroten vid 20 000 mil. En välskött bil är ju i princip bara inkörd vi de milen! Det är väldigt intressant att jämföra med hur det ser ut här i Finland till exempel. Inte ovanligt att 10-15 år gamla bilar har gått över 30 000 mil. Svårt att hitta en bil i den åldersklassen som gått under 20 000 mil, om vi pratar lite större bilar som BMW. I Sverige kan du lika väl köra bilen till skroten direkt när mätaren passerat 30 000 mil. man får inte mer pengar om man försöker sälja den. Inte underligt att mätarfusk är utbrett i Sverige direkt. Ja, jag är svensk. Micke |
|
|
mikren-6: Kul att höra du är från finland, Jag med, bor i Helsingfors och Ekenäs. |
|
|
bayerischemotor, Inflyttad för ett år sedan med min finska sambo! Bor numera i Åbo och har efter mycket om och men fått BMW:n igenom den finska tullen. Det tog ett halvår, men det var det värt, jag slapp att betala den hemska importskatten! Micke |
|
|
Bra. Gillar att bo i Finland? Visst är bilpriserna härliga? Jag är dock äkta "finländare", en finne är en sån som är för jävlig att få på baken eller en människa som bor i Finland och modersmål finska:) |
|
320-325 |
(ppeellee) synd att du sålde 730/740 in.. men men, det finns många liknande objekt ... ha de.. |
|
Mycket pengar. Men det står ju att motorn är bytt vid 42000 mil, så den nya motorn har ju "bara" gått 15000.. Så gott som ny. Två bilar är fler än en.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.