|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Mappa på gatan eller prata med de som har trimfirma/rullar och fråga om de tänka sig att hjälpa till. Pengar i kuvert tillsammans med ordersedeln eller moneytransfer med western union, refernsnummer tillsammans med ordersedeln i kuvert /Per |
|
|
För dom som är intresserade så har jag uppdaterat hemsidan med mitt gamla x-jobb om MS. Länk |
|
|
Spretten: Mye god informasjon på din hemsida!! Du skrev att noen har hatt problem med att dysene har fylt en eller flere sylindre med bensin efter man har stoppat motoren, hva kan vera felt når slikt skjer? Hvordan har din brenseløkonomi blitt efter MS konvertering, hur mycket drar den på milen med fin kjørning? Jag skal nå bestella noen MS kit från USA, men jag har et spørsmål angende MegaView. Vurderer och bestella MegaView, men jag leste att man inte fikk med knappar o.l. Hvilken knappar ska jag bruka? Funkar Biltema knappar bra? Noen som har prøvad ut MegaView? Er det vert pengarna? |
|
|
sperstad: Angående cylindrar fyllda med bensin, det var något jag läste i på mail listan då jag skrev skelva arbetet. Kommer inte ihåg orsaken men det går att söka på listan. Svårt att jämföra bränsle förbrukning före och efter, men förbrukningen låg nog kring 1,2 utan turbo och sedan 1,5-2 med turbo beroende på bränsle. Körde på etanol/bensin blandning ibland. Till megaview kan man använda alla typer av slutande knappar. Själ tog jag mintgröna från elfa som matchar den displayen. Skal komplettera sidan med bilder på den då jag får tag i digital kamera Som jag tidigare nämnde körde jag på olika bränslen, då var det mycket praktiskt med MW eftersom jag slapp ta med datorn för att ändra inställningar. Dessutom är den ju rätt flashig. |
|
|
Mycket intressant information på hemsidan om MS. Ser rätt bra ut tycker jag. Verkar innehålla de grundläggande parametrarna så jag förstår att ni är nöjda med det. Helt ok gränssnitt också ser det ut som. Mats |
|
|
Spretten: Takkar!!! Om jag installerar MS på en orginal motor, tror du man med en bra mappning kan få ett mindre bensin forbruk en med orginal motorstyrningen? Er det bara knappar man trenger att komplettera MegaView med? |
|
|
Skall man komma under original bränsleförbrukning får man nog vara en mycket skicklig mapare! Däremot är det inte svårt och få bilen att gå något bättre. Man har större möjligheter om man även har ett programmerbart tändsystem. Ju nyare original styrsystem ju svårare borde det vara att överträffa. MW: Vet inte hur det är nu för jag köpte ett komplett kit, tror man barra får med display, processor och kretskort om man beställer nu. |
|
|
Okey. Hvordan tror du MS er i forhold til Haltech, Hestec, Autronic o.l. når det gjelder brensel økonomi då? Ganske likt eller dårligare? MW: Det stemmer. Men så måsta man kjøpa restrerande komponenter från Digi-Key. Då er vell MegaView kitet komplett, bortsett från knappane? |
|
|
Jag tror att Haltech drar 10% mindre bränsle än Autronic. Nej. Det handlar om vem som sköter spakarna, enbart!!! Kan du mappa bränslet och tändningen är det _bara_ upp till mapparen hur det blir!! Mats |
|
| Om man inte vill ha megaview och har en gammal palm pilot så finns det program för att mappa med dem!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.