|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Hello Nasty |
Braxen..... man får väl tacka! Jag tror jag kommer köra under 14s. i år, dom som kan det där menar på att jag ska kunna komma ner på 13.5s. på 402m. om jag kör med rediga däck o rätt slutväxel. Så det visar sig till våren! MVH/Henrik Kör tills det rasar |
|
Hello Nasty! Om det kommer in lite pengar så kan min E21 bli kul också :) |
|
|
Hur fan orkar ni? Dessa meningslösa 0-100 tider hit och dit är helt patetiska. Det är så mycket drömmare som tror så mycket konstiga saker om sina "värsting" bilar. Och dessutom: BMW´s fabriksuppgifter är alltid justerade uppåt med minst ett par tiondelar, men inte ett par SEKUNDER! Men som alltid: When the flag drops, the bullshit stops... Min 325ix Touring: 0-100 strax över 9 sec Men det är ju inte siffrorna som är viktigast. Det är sången, känslan, kraften... Sen gör det ju inge heller om det snöar lite... I drive, therefor I am |
|
Sammy |
jo...siffrorna är viktigast. höga siffror tillhör förlorarna. och man har ingen känsla, sång o kraft utan låga siffror. MAX Power |
|
tja 0 till 100 e kanske inte så givande,men 0-402m e förbaskat skoj..ska personligen försöka köra en tia nästa år,men det återstår att se att vinterns skruvande räcker till...:-) |
|
Alpina Johan |
är ni säkra på att ni har rätt kalibrerade g-tec´s? räcker ju med -0,1- 0,1 för att den ska visa jätte fel däck och fjädring gör väldigt mycket på prestandan till hundra.. jag har kört på ganska trovärdiga tider med en polares g-tec honda civic 1,6 16v med open air och troligtvis en värdelös cat. =8,69 sec till 100km/h...honda uppger 8,9 original.. har dock inte provat alpinan ännu men det kommer.. alpina uppger 7,1 sek till hundra...tycker det är skummt då den har mer effekt och mer vrid än m3:an vet inte om m3:an kanske väger mindre...utväxlingen är väll annorlunda, jeje....ska i all fall provas innan de ska ställas av inför vinten....återkommer med svar |
Sammy |
jag e väldans noga med att g-tech:en sitter horisontellt. annars kan man ju inte jämföra med föregående tid. Nu e min bil till salu. Om någon e intresserad så kan ni ju alltid kika in på www.cannonballracing.b3.nu å ta en kik på "Sammys 325:a" eller maila så kan jag skicka bilder. finns även på bmwbörsen. MAX Power |
Blykälkeraggaren |
de va ett j**la tjat om hastigheter o tider ger ni aldrig upp??? E man inte nöjd me de man har köp större eller trimma... om nu bilen går skitbra så e de ju ingenting man måste skryta så förbannat över va glad o tyst istället... Sex cylindrar är manligt fyror är trams |
|
kul att lyfta en tråd nästan 10 år senare. jag ser ju nu att jag var 18 år när tråden började och man var ju lite väl naiv och ville kanske att det skulle vara något speciellt med ens första BMW. Men även kul att se att det är folk i denna tråden som idag har nära 2000 (två tusen) hästar i sin bil och här satt vi och diskuterade 0-100 med våra gammla e30. jag själv har haft en e30 med 763hk, en med 590. några i tråden har stått stilla eller hållt sig till original bilar. min första bil som jag skrev om här till en början var lite ökänd bland 18 åringarna i byn. de hade fått s40 t4, eller e36 325 av pappa men ändå blev de frånåkta av en bmw från 88. så det var väl där hybrisen ang att den skulle va snabbare började. kul läsning iaf. och fasen vad omoget man uttryckte sig och vad vuxem man trodde man var för 10 år sen. man skämms lite. internet verkar kommit för att stanna iaf. så det är tur att man bara diskuterat en bil och inte blottat sig för mycket. för allt man skriver här på nätet kommer nog att följa en hela livet. Fridens liljor. jag kanske uppar denna 2020 igen... |
|
|
Ha ha.....ja detta va rolig läsning. Håller med dig till fullo. Man trodde man hade världens snabbaste bil när man va 18år. Ganska kul hur man utvecklas trots allt. ///Micke 325i Turbo Touring e30 520hk/700nm |
|
|
Haha!! Rolig tråd:P Själv hade jag en Honda Accord 91 med fögg som ja trodde typ va snabbast. de va tider de :P Tur att man har bilar nu som är som jag själv. Lat, långsam och drar mycket :D /Farre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.