|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Sammy Lundin |
jag har 0-100 på 6,79 0-402 meter på 15,04 100-0 på 42 meter. enligt g-tech. det sades att min bil var helt original... men jag börjar tvivla. det e inga glädje siffror för jag kör verkligen ifrån E36 325:or. både coupeer o sedan... ganska rejält. hastighetsmätaren e kalibrerad efter dom här däcken (rullradien) och det e inget fel på g-tech mätaren för jag har klockat med tidtagarur och fått samma siffror. så jag vill därför veta vad du har för tider med din e30... bör tilläggas att jag har väldans greppvänliga däck och kan kliva av på 4500 varv utan att den krattar hejdlöst. MAX power |
bmwandreas |
Ja har kört på 5,9 med g tech med min en gammal 325a. /Andreas |
Sammy Lundin |
bmwandreas: original? vad hade du för sulor? var det på gata eller stripp/klistrad bana? eller bara ett sjujäkla bra avstamp. jag måste lägga i trean innan jag når hundra. men jag har köpt ett chip som ska monteras snarast och då varvar den 300 rpm till, hoppas på att kunna ha 100 på 2:an. Dom lovar ju 8 sec eller nå´t ifrån fabrik. varför denna skilnad? min har bara haft en ägare innan mig o det var en förskolelärarinna. har antagligen körts in fint. MAX power |
|
Å pannkaka, ca 6 sek med 325...-88... Min Extreme MTB har exakt samma prestanda (när man ligger skönt på kudden) //M |
|
| dra den om rödluvan en 325 orginal 0-100 på 5,9 sek.....min 540 manuell gör 0-100 på 6,3 sek enl, bmw och jag torkar av en 325 så att dörrarna ramlar av....era drömmare VAKNA!!!!! | |
bmwandreas |
Min 325a var det enda trimmet en trimkam,annars var de orig luftburk,avgas. Yokohama advan 195-50 15" däck som var slut. Den visa 5,9 som bäst på rak väg,ja var också tvungen att växla till 3an för att nå 100. R85: G tech visar alldrig rätt,dom brukar visa 1 sek för fort. så en 7 sek är mer sanning! Men den 325an var de nå mysko med den gick för bra,har kört många såna,dom som var chippade och annat avgas och trimkam,men dom gick sämre. Kul att det finns såna bilar.. MVH Andreas |
|
7,25 med Superchip och K&N. Går att putsa lite till, dock inte till 6,8 men kanske 7,1. Inte min bil så därför har jag inte provat mer. 5,9 är fullt möjligt. Men inte original... Jag är skeptisk till att få ner en originalare under 7 sek. De flesta brukar ligga över 7,5. Beror ju en del på den som sliter i spaken oxå... Kiip Spiiding! |
|
|
Hej... Och en M3 e30 gör det på runt 7 sec(6.9)....säger väl en del om acctiderna.... MVH |
|
Hello Nasty |
Vill ni veta hur fort era bilar går så är nog strippen det ända som ni kan få fakta på hur bra dom går..... MVH/Henrik Kör tills det rasar |
Sammy Lundin |
jag menar att min går aldeles för bra för att vara original.. men vad har en förskolefröken gjort...? jag piskar verkligen många e30 325 or med både trimkan och avgas/filter. och har aldrig blivit frånåkt av en e36 325:a... farsan har en 328:a - 96 coupe med 235-40 17 och den hänger jag av till hundra. körde från en 535 e34 gång på gång.. han gav sig inte. han ville prova igen o igen o igen... kan kliva av på mycket höga varv med dom däcken jag kör på, suger fast som attan. men grejen är den att jag inte hittar något som inte är original utom ett tvättbart kn filter i originalluftburken, å det gör väl varken till eller från. bilen väger 1280 med mig i. enligt lastbilsvåg på nymöllabruk som har en nogranhet på 10 kg. det var med hel verktygssats och reservhjul och andra onödiga ateraljer. har rallystolar och lättvikts 4-punktsbälten och kör utan baksäte. helt rensad från mattor och annat jox i bagagen. så lite utrustninga man kan få. inga el hissar eller el lucka, ingen servo eller cupevärmare eller annat trams som väger. eller tar effekt. men dom 1280 kilona var helt original. (körde med "rally" utrustningen när jag smiskade 535:an.) så den slutliga frågan lyder. är min bil ett uderverk av BMW? ett misstag? ett experiment , eller är det en lekisfröken som har slipat om originalkammen och blueprintat hela motorn när barnen sover middag, vad vet jag.. bra går den ialla fall. och till g-tech: den har klockat en 320- 85:a till 10,3 940 gl till 11,85 e36 m3 -95 till 5,95 (medel, körde i bägge riktningarna och tog ett medeltal) låter dom tiderna konstiga? varför skulle inte den stämma i mig bil om den funkar i polarnas? och m3:an tar mig med en halv billängd till hundra... E30 regerar. MAX power |
| Ville bara påpeka att "bmwandreas" 325:a körde ifrån en E30 M3, flera gånger och vid flera olika tillfällen! | |
|
Och dessutom! Vem klockar sin bil med tidtagarur? Och G-techen visar för mycket (ca 0.5-1 sekund)! |
|
325Ci |
5.9 sek 0-100km/h me en 325a??? Måste kännas jävligt gött att hänga rejält på 3.2liters 321 hästars M3a.. Nått som inte stämmer här... |
speed lover |
Min 325a-90 gjorde som best 6.93 med G-tech, 4700rpm i start varv med lite hjulspinn, den är helt orginal |
|
5.9 sekunder mätt med en G-tech, alltså 6.4-6.9s i verkligheten! Skrev fel när jag skrev att G-techen visar för mycket, jag menade för lite (0.5-1 sekund på 0-100 mätningen)! |
|
|
E30 325 som gör 0-100 lika snabbt som en E36 M3. Det är ju helt jävla sjukt att det finns dom som tror att deras gamla häckar går som skott. M3 E36 äter trimmade E30 325 till mellanmål!!!! |
|
Sammy Lundin |
Tror? min ligger med kofångaren vid dörrhandtaget på en e36 m3:a 0-100. min polare har en sådan så det provas ofta när folk e skeptiska. sen tvekar dom inte längre. men sen ångar ju e36 iväg utav bara fan. men till 100 e det kamp. naturkrafterna blir ju ganska påtagliga idom högrefarterna så att köra 0-100 är igentligen en baggis. till och med en gammal golf gti kan sätta dräpar tider till hundra men har mycket svårt att hänga med från 150-200... Å ja. jag ska köra på strippen...förståfrämst på 201m som anordnas i mina trakter sen emmaboda kanske. ska kolla hur mycket en g-tech ljuger då. tills dess vill jag höra fler trevliga prestandasiffror eller om vunna race mellan olika roliga bilar. E30 är helt enkelt bäst! MAX power |
|
Kan inte göra annat än att hålla med "maol". Vakna upp din stackars drömmare!!! Prestanda siffrorna originalskick talar för sig själva. Har själv haft en chippad 325 -88 som gick som ett skott men inte hängde man på en M3 E36 för den delen, och om du tror att du gör det för att G-tech mätaren är inblandad får du isåfall hålla för dig själv! Mvh Carsten |
|
|
Sammy du tror att din E30 som har aerodynamik som en mjölkkartong går bra. Om jag byter kamaxel, avgassystem, chip mm mm mm samt sätter dit en fet turbo så kan säkert jag dra en Porsche 911 GT2. En E30 325 hänger inte på en E36 M3:a! Och det roliga med dig är att du försöker övertyga dig själv att din gamla häck från 88 är bättre än E36 från 91-99 (citat: "E30 är helt enkelt bäst!"). Ungefär som att jag skulle tycka att en E36 M3 är det bästa man kan ha och välja den framför tex en Porsche 911 GT2. Då skulle man bli intagen på psyket.. |
|
|
Den där G-tech skiten kan du nog ta och stoppa upp någonstans och känna dig rejält blåst på pengarna! E30 325: 0-100 8.3s E36 M3: 0-100 6s E36 M3/2: 0-100 5.5s Du menar alltså att BMW skulle råkat ha stoppat i fel motor i din bil? Okej att den går lite bättre än siffrorna från fabriken det kan jag köpa men inte att den skulle vara mer än 2.3 sekunder snabbare 0-100 oavsett om du kör med dragster däck eller isdäck. "E30 är helt enkelt bäst!". Ironin flödar över hoppas jag. Om du hade haft att välja mellan nya M3:an eller din E30 hade du alltså valt ditt åk? Jaja att det krävs många högskolepoäng för att bli psykolog det kan jag förstå. Mvh Carsten |
|
|
maol m3 i all ära men gammla häckar går det att få bra fart i oxså...rastade m3or utan problem... 11,83 201km/tim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.