|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
:) Jag får väl åka till Brömölla och visa dig vad skåpet ska stå.Jag lovar att du får pisk av min 323ie21:a har ännu inte klockat den men den gör lätt 120km i tvåan.obs den är inte original hi hi bara lite Köhlertrimmning. hjorten |
|
bmwandreas |
Det jag försöker säga är ju bara att en g-tech kan man inte mäta 0-100 tid med bara träna starter och jämföra med sina egna tider! har man mjuk fjädring så få man en lägre 0-100 tid! mm Öö en 325 e-30 har inte en suck mot en M3 e-36 såklart! Men jag drog en m3 e-30 fler gånger med min gamla 325. Men vi får väl se om man lyckas dra en m3 e-36 med min e-30 som jag håller på att bygga:) ha de bra/Andreas BMW 325 e-30, 6,05 0-100 ,14,2 402m med g-tech. BMW 325 TIC under uppbyggnad. |
Sammy Lundin |
nu glömmer vi g-tech tiderna. Men jag ska ju inte köra ifrån e36 325:or. har rastat både coupeér och sedaner på 402 meter. varför gör jag det? det måste vara något gjort med bilen. chippas e den inte än. men kommeer att bli till helgen, skulle få det hemskickat på fredag. Och till Maol: givetvis hade jag valt en gt2:a framför min e30 men jag har inte haft turen att få smaka på silverskeden i min uppväxt. men hade jag fått välja fritt så... men jag har sagt det förr och jag förbehåller mig rättena att säga det igen...E30 är helt enkelt bäst... och då finns det säkert fler än jag som behöver in på psyket... MAX power |
|
Sammy! Att E30 är bäst kan du ju stoppa upp i ******! Alla vet ju att det är E21 som gäller. Kolla bara på vilken modell som är snabbast i Sverige. Har för mig att det är en Snålblå 323 E21. 402m på 10.08 sekunder ! |
|
Hello Nasty |
Kom upp till Emmaboda till våren så ska jag försöka komma bredvid dig i startledet, håller på o bygger ny motor i min 535-87, mitt mål är att hänga M3:or på 402m vilket inte ska vara omöjligt med den nya motorn. Men det avslöjar sig till våren om man lyckas eller inte! Men jag tror inte du hänger en M3:a E36 kanske om den är slutkörd då är det en sak men en frisk M3:a har inte några prbl. att klara tider på 6s. om personen bakom ratten kan köra. Under året som gått har jag kört en hel del med min 535:a på 402m. har legat på runt 250hk o 350Nm o det räcker för att åka ifrån väldigt mycket. Ex en V70R saffran fick bita i det sura äpplet, en BSR preppad T4 likaså, men jag fick se mig slagen av en S4 Som BSR preppat, men värt att notera var att det var bara starten han drog ifrån sen tog jag in på varje växel men jag han inte ta igen det försprånget han fick i starten var uppe i kofångarn när vi passerade målet. Men visst där ser man hur stor skillnad det är med fyrhjulsdrift i starten, dom bara flyger iväg. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
Sammy Lundin |
ja visst.. snålblå är "the champ" men om man ska backa yttligare några år så gillar jag ju 02:orna bättre. var meningen att det skulle bli en sådan innan (02:a) men jag hittade bara risiga exemplar som dom begärde för mycket för... MAX power |
Sammy Lundin |
oj oj, nu kom postbilen utanför... hoppas att chipet har kommit... hej så länge... kanske kör låga 7:or på strippen nu då ;-) MAX power |
| Innan du blir allt för stolt för att ha kört ifrån Volvo (vad ovanligt att någon tar upp Volvo :), så kan du köra mot dom 850 (dom som körde snabbast)som körde på Tullinge eller så kan du köra mot Bilsports 760. Om du klarar köra ifrån dom, då kan du börja vara stolt. | |
Sammy Lundin |
vill tillägga att jag körde ifrån en need for speed trimmad e36 325 igår. 218 bänkade hk. tog han ganska rejält. körde 3 repor. och vann alla. men varför går min bil så bra? mannen i e36:an var mäkta imponerad och chockad över vad som hade hänt....o den första reaktionen var...Citat; Vad FAN har du gjort men den??? körde då 15,17 på kvartsmilen på den bästa repan (ja ja, enligt g-tech...) när jag sa att den var original så trodde han att jag ljög. har haft boxen borta och konstaterat att det e ett originalchip i den rackarn oxå... mitt "nya trimchip" sm jag fick igår var till ...173 boxen men jag har ju 153:an...Vill någon köpa det kanske..1500:- ska ge 12 hk. MAX power |
pjotor |
5,9 med 325-88. Jag tror bestämt vi har en hel hög med folk som inte vet hur man hanskas med ett tidtagarur. |
| Ni kan alla lungt utgå från att han skojar med oss. Allt för att få häftiga reaktioner, detta här han ju defenitivt lyckats med. | |
bmwandreas |
Fattar ni ingenting?Läs det jag har skrivit!!! Ja har kört 5,9 till 100 med en G-tech mätare med min en gammal 325a! Det enda jag vill säga är att en g-tech mätare ger såna jävla felvisande tider. Tror du jag tror att ja hade en original 325 -88 som gjorde 0-100 på 5,9???? Snarare en bit över 7sek. /Andreas Audi 90 quattro turbo vinterbil. BMW 325 e-30 med turbokonventerad m50 2,5lit under uppbyggnad. |
Bengt-Magnus W |
Varför tjata om 0-100? En GTI kan ju rasta en 535 på den sträckan pga lägre vikt. Jag hade en Honda CRX 100hk för många år sen och en M5 hade problem i 200m efter ett röljus. Men sen..... Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!! |
Hello Nasty |
Precis 0-100km/h är helt ointres. som mannen åvan skriver en liten riskokare kan flyga iväg som fan dom första 200 meterna men hur mycket händer det sen?? Det spelar ingen roll vem som är först över mållinjen på 402m. där startar tidtagningen efter när man lämnar starten o stannar när man kört sina 402m. där har man fakta på hur snabb bilen är o hur bra man är på o köra... Starten är ju trots allt det mest avgörande gör du en dålig start kan du lätt få stryk mot en betydligt motorsvagare bil på 402m. Hoppas det blir många som kommer åka i bakhjulsdrivet med sugmotor nästa år i Emmaboda då jag själv tänkt ställa upp om man hinner få ordning på allt, då kan man se vad man kan jämnföra sig med... MVH/Henrik Kör tills det rasar |
imenhoteb |
VAD ÄR DET FÖR KONSTIGT MED EN BMW SOM AXAR 0-100 PÅ 5-7 SEKUNDER??Killen kan ju ha en jädrans trimmad motor utan att fatta det???det behöver ju inte synnas på utsidan heller. |
kackidojan |
ni alla där ute kann jag smiska skiten ur hur lätt somm helst min 84- bmw 745 går som attan gasen |
|
kackidojan väll mött i vår!:) 11,83 201km/tim |
|
Hello Nasty |
Braxen du verkar inte ha alla hönsen på rätt plats, det är väl ändå rätt stor skillnad på dessa bilar om man jämnför med en 535:a eller???? Hur mycket pengar tror du inte dom öst ner på Bilsports 760!! Har däremot en kompis här hemma som ska utmana dom nästa år ska försöka piska den vita 242 som TTR preppat o då ska man komma ihåg att kompisen åker utan NOS! Vad jag kör är en helt vanlig bil med org. drivlina kompl. inredn. osv. dvs. helt orörd med andra ord så väger jag in den på samma vikt som det står i papperna, men visst man kan ju rensa hela bilen köra med slicks, höga slutväxlar osv. men jag anv. min bil för gatbruk med andra ord så ska jag kunna lassa in full bil o åka iväg någonstans utan att någon ska behöva klaga, men mitt mål ska ner under 14s. på 402m. Kör tills det rasar |
|
Hello Nasty! Det är klart att alla hönsen inte är kvar på gården :) Men anledningen att jag skrev inlägget, var för att jag är så himla trött på alla som skriver att dom kör ifrån alla Volvos med deras Bimmers! Se bara på kackidojans inlägg (nu skriver inte han Volvo, men attityden är den samma) ! Nu verkar det ju så att du har "hönsen" på plats iallafall :) och en bil som klarar av att köra ifrån dom du beskrev. Så du ska vara stolt som du nu är ! Hoppas att din 14-sekunders repa blir verklighet!! Själv håller jag mig på 19.04s/122.31km/h |
|
|
Har kört 6,42 sekunder med en 323:a, motorn, vxl låda och diff utbytt mot Alpina B6 2,8l. Ska enligt Alpina göra 0-100 på 6,9 sek Går nog att putsa lite pga mycket hjulspinn :) //Matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.