AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.968

kolfiberhuv från Real Car

Sida 1 av 2
Var hos realcar i Stockholm i lördags. Dem har en massa kolfiber delar på lager och i katalog. Det är nån spansk tillverkare. Nån med erfarenheter från dessa?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Kollade på deras hemsida men hittade inget till E36. Du råkade inte se om det fanns några? =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Bmw ludde
Ska finnas till e36, kostar under 10 000 har jag för mig.
Bm
15
Bmw Andy
320i-e36 tic
Huv från realcar kostar 7000:- realcar, sämre bemötande kan man inte få från ett företag....
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
5995:- tyckte jag att jag såg att de annonserade huv till e36 för... Måste vara väldigt billigt!?

/Per
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
bmw Andy;
Jag håller med. Ringde in för att fråga om huvar å jag vete i f-n om det inte är så att de rekryterat före detta GEAB säljare!?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
///M...

Jepps, det är billigt. Dock inte lika billigt som på eBay... =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Z3c 4ever!:

Tur att man aluminium redan från start:)))
Realcar verkar ju vara helt pucko. Svarar ju typ aldrig på mail. Skulle ALDRIG handla nåt där..

/Johan

Real Car har säljare som är typ 15-16 år gamla och höga på kolfiberanaboltsnack. Känns som om att dem tror att säljare på Real Car är det näst bästa jobb efter kungen.
Men dem har juste utbud. Bäst i Sverige skulle jag våga påstå.
Dem har 2-3 st huvar till både E36 och E46 på display och dem kostar just runt 6 papp.
Känns klart prisvärt. Sist jag kollade på nätet så låg biligaste huv till min bil på 15000. Jag tittade noga på dem och kolfiber verkade vara jämn och snygg. Men dem hade inget till Z3. Men jag kommer inte ihåg vad det är för märke på dem bara att det var spanskt. Jag antar att om man får direkt kontakt med fabriken kan man pressa priset ytterligare.

____
bumper's tips att kolla på Ebay är bra. Det finns i a f till e36 där men är osäker på z3. Om du har hela vintern på dig så dyker det säkert upp förr eller senare om man håller utkik.

I vilket fall så är det betydligt billigare än realcar.

Jens
vänta nu: Mr Marsupilami: liten reflektion om dina bilar: du har alltså en E36 M3 från 95 vinteravställd men kör med 996 GT3 som vinterbil?

____
Haha (Mini-Z) ;) (radiostyrd bil)! Ganska skön kombination annars! :)

/Manray/
Z3c 4 ever!; Ja vadå? Parketten i vardagsrummet har lika dåligt fäste sommar som vinter... :))

Jens
MrMarsupilami:
Du har väl köpt nya, klistrigare däck till Mini-z'an hoppas jag?
Då är greppet på parketten som en nyklistrad stripp :)
De som följer med kan man likna med M/T slicks när det regnar...

/Wille
Jo, har köpt de mjukaste däcken och även riktiga kullager men annars är den helt "original". Bakelithjulen man fick till var ju inte mycket att ha. Tycker i och för sig att det sladdar på bra även med mjukare däck...

Tänkte köra lite på bana i vinter och där är det väl bättre grepp.

Jens
(Jag kör iofs på plastgolv)
Ska du köra bana med din skala 1:1 bil nästa sommar?
Hur går det med väghållningskit och bromsar?

Mvh

/Wille
Mailar dig, Wille, har redan skrivit tillräckligt många OT-inlägg i den här tråden... :)

Jens
Visa användare
18
bjulle
328ic -95
Polo -87
Är det någon som har realcars kolfiberhuv på sin e36?Och en bild på det
Jag har en sån huv nu och passformen är kass, skruvhålen har inte samma mått som org. huv så det är svårt att få fast den, finns inget färdigt för huvlåsen, går inte at stänga med gasdämparna på, hmmm funderar på att kasta på org. igen
Visa användare
18
bjulle
328ic -95
Polo -87
Jag får väl lägga ner dom planerna då. Har du någon bild när huven är monterad?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.