|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Motvilligt lämnade jag idag tillbaka nycklarna till en grå M3 CSL (bilderna ser ni i näst-nästa nummer av slitz) puh! Det var det j@vligaste jag varit med om! En kombination av euforia och orgasmlik upplevelse. Den bad om smisk och att bli utnyttjad. Var tvungen att ta vägen omkring Domkyrkan för att bikta mig då Belsebub förirrat sig ner i min högra fot. Ett praktexemplar. WOW! Lådan var förstummande, likså ljudet. Avsaknaden av ljudisoleringsmaterial gjorde mig knäsvag. Styrningen likaså. Mer direkt var än så här har jag inte kommit sedan lektionerna i gocarten när man var mindre. Stolarna kändes som morfars öronlappsfotölj, 9 storlekar för liten. Satt som handen i handsken. Effekten känns påtaglig när en en S60R ser ut att ha tankat bromsvätska. Utseendet var inget att klaga på. Kolfibertaket får vem som helst att få en orgasm på plats. En sleeper för det ovana ögat. Ahhhhh! Hoppas att känslan sitter i länge. Väääldigt länge. Synd bara att den inte kommer som touring nu när man skall få småttingar. Tror att kolfibertaket hade gjort sig bra där med ; ) Jag bestämde mig för att INTE sätta mig i Golfen när jag kom hem. *host* ************************ VW med 4-krafs och 6-pet | |
|
Kul att du tyckte den var bra, själv har man inte haft äran att köra så extremt motorstarka BMW´s men jag gissar på att den är grym! Får väl gå och handla nästa nummer av Slitz när den kommer ut så man kan drömma lite... Hehe, det märks att du skriver på Slitz med tanke på din minst sagt målande beskrivning av bilen! ;-) Mvh Carl. |
|
|
:)) ---------------- CSL "Re-Loaded" |
|
|
Det verkar ju vara en helt grym bil... har bara sett den, suttit i den, sett den åka på bana... men inte kört den :( men det kommer väl.... kanske. |
|
|
Grym bil, grym tidning. Perfekt att man precis börjat premenurera=)) på tidningen då=( lr=) ska bli intressant M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Gratulerar till en rolig provkörning. Om inte Slitz hade varit en så usel tidning hade jag nog kunnat köpa den (enbart för testets skull) men jag antar att artikeln i sin helhet liknar din beskrivning ganska mycket så jag tror jag avstår.... :)) P.s Inget ont om just din beskrivning men i en seriös (?) artikel slipper jag helst läsa sånt... |
|
|
Skulle nog tippa på att "V6 4motion" är antingen fotograf eller layoutare för Slitz. Motor-artiklarna skrivs TYVÄRR av Martin Westerstrand, som måste vara den sämsta motorjournalisten i sverige. Eller vänta, han förtjänar INTE att bli kallad motorjournalist. Vad rättfärdigar honom att skriva om bilar? Att han är b-kändis och bilintresserad? Pinsamt, tycker jag. Annars är väl Slitz OK, men endast en blek kopia av sitt forna jag. Får glädjas åt kommande CSL-test och 760Li-dito. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Kalle Hansen: Om jag inte mins fel så finns redan Martin Westestrand logga med ett alias som jag inte minns. Hade en disskussion på forumet med honom om en annan provkörning, om det fanns en bra sökfunktion så hade jag hittat honom:))) Ps.Slitz har många andra test som väger upp det som du syftade på kalle:))) |
|
|
Denna diskussion är på väg att bli fullkomligt OT men jag måste bara säga en sak; Slitz har inte varit bra sen det var en ren musiktidning i början/mitten av 90-talet! Så, nu var det sagt! Jens |
|
|
Anders S. har du vaknat på fel sida av sängen? V6 4motion beskrivning är ju i Tiffs bästa anda: spontan och överivrig berättelse precis så som man skriver om bilar när man gillar dem. är någonting bra så ska man våga vara spontan som en 5åring av glädje över det! Boys will be Boys och bilar är den optimala leksaken. Jag är säker på att V6 4motion skulle skriva lika ivrigt om en kul Porsche eller Toyota bara han tycket bilen är kul! och lika engagerat nedlåtande om en dålig Skoda eller Lada. allt har sitt mått! Mera sånt på forumet och framför allt i tidningar: TIFF RULES! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Café ska det vara, även om deras bilreportage kanske inte når några högre höjder men övriga artiklar håller mycket hög standard. Kanske läge för v6 4motion att bli skribent? Go Tiff ;) |
|
|
acey; Så där sade jag också när jag var 19 och försökte rättfärdiga att köpa Café :) Den enda anledningen att läsa Café skulle vara Jan Gradvall. Om det är seriösa reportage du är ute efter så finns det betydligt bättre magasin, t ex Time för samhällsreportage, GQ för mode och "Q" för musik. Nej, nu låter jag tråkig. Låt ungdomen köpa Café och Slitz om de vill :) Jens |
|
|
Det är då alltid lika kul att se Tiff's provkörningar.. killen är ju helt hysterisk! Sen är det ju kanske inte något minus att han verkar jubla lite extra när kan sladdar runt i en BMW =) |
|
|
Ehumm, hehe, låt mig få avbyta lite. Jag skriver INTE för Slitz. Jag är vän till James Holm, fotografen som anordnar alla test och fotograferar. Själv är jag inriktad på bilfotografering som amatör på min fritid. Tror ni kan se lite av mina bilder i min länk...ni finner dock ej ngn Beemer där. Ännu. Har dessvärre inte råd med ngn CSL. : ( Jösses känner mig klyschigare än Apollo Resor, men känslan sitter fortfarande kvar. Min flickvän har tröttnat på min stön och suckar... Bilen väckte alla entusiastkänslor som finns i min vänstra hjärnhalva. En komplett banbil. För gatan. Drar några snabba känslosamma paralleller till 3.0 CSL och i extrema fall M1an. Nåt sådant skulle jag kunna tänka mig varit likvärdigt känslomässigt sett. Metaforerna svischade förbi när jag skulle förklara för min flickvän hur det kändes att hantera en sån här sportvagn. Gissa hur det gick?! Haha! *host* Vad senare BMW reportage beträffar skall jag försöka tillgodose er med denna informationen åxå. : D Det blir Pagani Zonda härnäst. Z3c 4 ever!: Tiff är min stora favorit! ; ) Skall jag länka upp bilderna i denna tråden tycker ni? ************************ VW med 4-krafs och 6-pet |
|
|
Då vet du vilket märke som gäller nästa gång, V6 4motion, eller hur? ;) James träffade vi på vid årets Knutstorpsträff, han var där med ovan nämnda 760Li och raggade E24:or :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
V6 Länka hemskt gärna upp bilderna. Man tröttnar inte direkt på att vila ögonen på en CSL eller andra trevliga sportbilar. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
| MrMarsupilami: Nja, det räcker med att titta på vilka tunga priser Cafés redaktion eller medarbetare fått genom åren för att se att det är den bästa tidningen i Sverige. Årets AD väger tungt och trots mycket reklam är det en mycket snygg tidning. Många reportage håller hög internationell klass. I övrigt håller jag mig till I-D för livsstil,musik och film. Fortfarande överlägsen efter alla år. Tidningen kanske förändrats lite sedan du var 19? :) Visst kan man läsa Time, det är ju alltid "rätt" men finns andra magasin som håller den klass time höll för 10-15 årsen (dvs bättre). | |
|
acey; Fortsätter på OT-spåret :) Att Café's AD fått pris kan jag inte för mitt liv förstå! Tidningens layout är ju dödens tråkig och dessutom träffade jag denna AD på en privat tillställning i vintras och fick intrycket av att han var långt ifrån kreativ och framåtsträvande. Jag måste ändå erkänna att jag läser Café sporadiskt fortfarande eftersom vi får hem de flesta liknande magasin. Håller samtidigt med om att flera av tidningens medarbetare håller hög klass men tycker ändå att den allt som allt ger ett medelmåttigt intryck och en känsla av kompromiss i de flesta lägen. Det går helt enkelt inte att samla så många sorters innehåll i samma tidning med ett trovärdigt resultat. Time tog jag som exempel just eftersom att den alltid är "rätt". Även om den kanske varit bättre förr så går det ju inte att jämföra med Cafés samhällsreportage i djup och bredd. Det stora problemet är att den svenska läsekretsen är för liten. Trots att tidningarna fylls med reklam och inköpta reportage som "återanvänds" i andra tidningar runt om i världen så går de nätt och jämt runt. Därför kommer det alltid vara svårt för svenska tidningar att mäta sig med de internationella. Jens |
|
|
MrM: Jag håller med dig, men om du kolla hur produktionen av F1 sändningarna ser ut i Sverige vs England, fotbollssändningarna, musikutbudet, klubbscenen osv så inser man att Sverige är ett litet land. Jämför däremot Café mot andra svenska magasin (som inte översätter sitt material direkt från modertidningen) så är det överlägset bäst i Sverige. Lika lite som man kan jämföra trafikmagasinet med top gear (bbc vs svt) så går det faktiskt inte jämföra magasinen. Vare sig när det kommer till upplaga, kvalité eller budget. Café är bra eftersom det reportage med svenska personligheter inte går att hitta någon annanstans, och just att den är svensk. Det vore roligt med fler svenska magasin, men jag tror som du att läsarkretsen är för liten och dessutom finns det ingen tradition. Vi får väl nöja oss med att Wallpaper (som tyvärr är lite på dekis) har många svenska inslag ;) |
|
|
acey; Du menar alltså att Café är de svenska livsstilsmagasinens svar på Motorjournalen! :) Jodå, jag håller med dig. Det är bra att det finns svenska tidningar med lokal anknytning. Saknar Bibel... Wallpaper har ju varit Sverige-frälst länge, eller Sverige har varit Wallpaper-frälst kanske man ska säga... Efter att Stockholm av tidningen utsågs till världens trendigaste stad -98 så har numrena alltjämt varit späckade med "svenska" reportage. Tyvärr är ju denna tidning som du säger på nedgång, kanske blev den för hypad i slutet på nittiotalet. Tycker om genren annars, livsstilsmagasin med inriktning mot inredning/arkitektur har alltid varit en favvo. Jens |
|
|
MrM: Ja bingo! (oj det var visst moore) ;) MJ är ju ett bra försök, och klart bäst i Sverige. Ja, många svenska medarbetare också. Bibel var för bra för Sverige, jag kan tycka att tidiga Darling var okej också men sedan är det nog slut med bra svenska försök. Synd att man inte behärskar italienskan finns många intressanta magasin (som är värda att köpa endast pga designen!). Man kan ju tycka att det snart borde komma ett renodlat nätmagasin, webben är ju väldigt bra lämpad i dessa bredbandstider att presentera material snabbt och snyggt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.