AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.909

Hur skulle du vilja förbättra forumet?

Sida 2 av 3
J.Dredd:
Precis och har man varit på forumet ett tag vet man ju vilka källor som är tillförlitliga och inte, för nya på forumet kan antal inlägg samt "registrerad" (info som finns om man klickar på "gubben" bredvid användarnamnet) vara en liten fingervisning.

/Wille
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det vore också bra att kunna "döda" en egen tråd som har spårat ut och inte längre spinner vidare på rätt ämne!
F.ö. kan jag bara hålla med J. Dredd om att samtalsräknaren uppmuntrar vissa till onödigt svammel!

Mvh, Steaman

Tror inte att någon skriver inlägg bara för att öka på räknaren, det förefaller helt absurt i mina ögon. Jag tycker dock inte att räknaren behövs, eftersom den i mina ögon inte fyller någon funktion. Därför önskar jag mig istället ett poängsystem!

Att editera/radera inlägg tycker jag inte heller behövs, det är bättre att tänka efter en extra gång innan man postar. Vill man absolut ha bort ett inlägg är det bara att raportera.

Idén som Steaman har låter bra, om jag tänker på samma sak...dvs döda=låsa tråden så att inga fler inlägg kan göras i den, men att den fortfarande finns att läsa. Detta bör dock göras av moderatorer, inte av oss vanliga användare.

En annan sak jag gärna hade sett är ett krav på att registrera sig med sitt riktiga namn och efternamn, samt krav på att fylla i användarprofilen. Detta minskar mängden pajkastning och påhopp radikalt, är min uppfattning. För oss som redan är registrerade borde det vara krav på att ha sitt namn som signatur. Man ska inte skriva inlägg som man inte kan stå för personligen, utan att behöva gömma sig bakom ett användarnamn.

Så tycker jag!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Nu ska vi inte börja bli för byråkratiska om att man måste de och de ex:använda sitt eget namn vad blir nästa??:))))

Antalinlägg:Säger egentligen inte så mycket bara att man har lite att göra, vad som är mera intressant är hur länge personen i fråga har varit regad på forumet.En person som har varit regad länge litar jag mera på en som endast varit regad en kortare period.Tror inte att någon skriver massor med trams bara för att han ska få många inlägg eller är jag för navi??

Låsa:Moderatorer borde kunna stänga en tråd istället för att hela tråden försvinner trots allt kunde det ha stått intressanta saker innan man var tvungen att ta bort tråden. Det finns flera andra forum som har den funktionen.

Rättstavningskontroll/förhansdtitt:Detta borde oxså adderas in så minskar säkert alla felstavningar som många inkl mig själv gör...

Online:Flera andra forum(Kalle vet)har funktion att man kan se vilka som är online kanske kan vara en kul grej??

Sök:Borde finnas bättre sök funktioner ex:om jag vill söka på alla inlägg som en viss alias har gjort.

Tack för ordet/starre

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Starre,

har man uppemot 2000 inlägg har man gott om tid att skriva dem. Eller hur ;-)

My Bimmer is my mistress
Skulle vilja ha tillbaka den normala bredden på sidan först och främst! Möjligheten att visa bilder i forumet är en annan trevlig sak...

/Manray/
-BeeMWe-
Jack Bauer: Vet inte varför den finns, jag har en känsla (och vad jag sett här) av att folk på detta forum ser "gamlingar" med många inlägg som "gudar". Ganska löjligt tycker jag.

Jag har blivit borttagen ett antal gånger så jag borde vara uppe i en 2000 nu iaf, huka er! *ler*
forumbredden vill jag ha ökad från 800 pixlar till 1024 pixlar. sen en "tidsbegränsad" editfunktion där man har på sig 30 minuter att editera vissa felaktigheter osv, bilder och smileys bannlysta, ok med länkar till bilder och gamla vanliga "teckensmileysarna" typ =D, ;) osv (tar ej någon x-tra plats, går fortare att ladda, ingen extrakraft krävs osv)

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Patrik; "ingen extrakraft krävs" - det är väl datorn som gör jobbet?! :P Ok då, men då ska man kunna trycka på "Pictures On/Off" :)

/Manray/
manray: syftade på powers server!

nu vet jag en grej till, nämligen ett off-topicforum som inte rör bil och trafik öht. utan där det diskuteras allt väsentligt och oväsentligt mellan himmel o jord!

TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Skulle uppskatta en något snabbare server. Tar lång tid att gå ur ett inlägg!

tommyhjortasen
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
TT:r: Om du öppnar trådarna i ett nytt fönster, så har du kvar listan när du stängt det nya fönstret.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

En roll-overfunktion, d.v.s att man kan läsa frågan utan att klicka fram den.
Någon nämnde att man skulle kunna editera sitt inlägg så länge inget svarat på det, jag tyckte det lät smart!

Så hade jag velat ha det tror jag...

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Hej!

det jag skulle vilja göra, säkert åxå många andra är
att man själv kan uppdatera sin egen bil på Galleriet!.. såsom ladda upp nya bilder och skriva en ny fakta text när man känner att den behöver en förnyelse...

Mvh

Länk
bilfreak:

Förstår inte riktigt.....det är vel bara att skriva ner den nya texten addera till de nya bilderna och skicka mejlet till autopower. Skicka mejlet tar typ 1,5sek och sen tar det vel några till innan dom visas upp på forumet
tycker som någon tidigare att man iaf borde kunna radera inlägget...
någon sa att man istället borde tänka efter innan, men ibland gör man ju misstag,.. Jag har t.ex skrivit inlägg i 7serie forumet när jag skulle till Zforumet då jag såg fel på 7 & Z, hehe, klantigt Ja, men sen gick det ju inte att radera heller... =/

//Svebba
BMW Z Power
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
starre: Oki. det är så enkelt..trodde att det skulle vara krångligare om den redan fanns i galleriet och man ville förnya den... men oki då vet jag

Mvh

Länk
svebba:då har du ju rapportera inlägg till det! skriv bara att det kom fel och att crew tar bort det snarast!

1 - Någon form av editfunktion (själv)
2 - Ökad pixelbredd på forumet (1024)
3 - Att SJÄLV kunna gå in och ändra text och bild på galleribilder

Det finns många önskemål, många återkommande.

Tycker att det är läge för Autopower-crewn att besvara dessa önskningar.

// Lazze

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.