AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.546

M5:a för 35000kr...

Sida 3 av 3
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Som sagt den där skyldigheten att uppge ifall bilen varit med om ditten eller datten, det är något som gråhandlare sällan tar på allvar. Personligen tycker jag inte att man ska köpa en bil av en handlare när utannonserat pris är det lägsta som någon sett på bilmodellen. Bilhandlare är varken dumma eller desperata, de lever på att kränga bilar. Begär en handlare 35000 för en M5 kan du vara säker på att den inte är värd en krona mer, snarare mindre eftersom handlaren måste tänka på sin marginal. Då kommer givetvis frågeställningen varför är den inte värd mer än 35000 när bilar med samma miltal o årsmodell tingar 60-70% högre pris hos andra handlare......

Fynd kan man göra även hos bilhandlare, men inte på vanliga modeller. Uddabilar, högmilare, nya bilar med rostangrepp eller en kombination av dessa faktorer. Men lättsålda bilar går ALDRIG för underpris i bilhandeln.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Så drömmen om ett litet fynd existerar alltså inte..? Det är möjligt att den inte är något toppex, och har säkert lite "småfix". Det händer trots allt att handlare säljer bilar förhållandevis lågt ioma det är lite för mycket "småfix" på bilen, eller att de i regel enbart sysslar med försäljning av nyare bilar, och har kanske fått in en äldre 'inbytesbil' som de vill bli av med till i princip samma pris som de själva värderat den till när en kund köpte en annan bil. Vinsten för handlaren låg då alltså på den nyare sålda bilen. Privat är det nog ändå inte helt omöjligt att få tag i en prismässigt/jämförelsemässigt billig bil om man letar lite och har lite tålamod.

Mvh Jörgen
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Tja du Jörgen....Jag vill inte döda din dröm om fynd, men jag har varit och tittat på alldeles för många "fynd" för att själv tro på satt sådana existerar hos gråhandlare. De enda fynd jag gjort har varit hos privatpersoner som helt enkelt antingen tröttnat på att försöka sälja sin bil eller helt enkelt varit desperata. Men visst som sagt chansen finns, men innan du åker till Tyskland så ha ett par bilar i reserv som du planerar att kolla på inom samma område. Jag köpte själv en bil från en handlare i Frankfurt som hade firmanamnet "TJ Autopflege", ser skitskum ut men bilen var till 100% i det skick han hade beskrivit för mig över telefon så dom kan jag rekommendera om du nu åker till Frankfurt för att kolla M5 an.

Mvh
Tommy

Jo det är nog en klar fördel om man har ett par extra bilar att kika på, så att man inte behöver åka hem tomhänt... Ok, jag ska komma ihåg "TJ Autopflege" om jag drar till Frankfurt. Känner du till om det finns någon tysk försäljningssajt liknande "Blocket.se" här i Sverige dit privatpersoner vänder sig när de ska sälja sin bil?

Mvh Jörgen
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Nä, tyvärr inget jag känner till, det jag brukar göra är att kolla ett gäng intressanta bilar på mobile o autoscout samt köpa tyska dags o biltidningar på första mack så jag har några alternativa bilar.

Ok...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.